vrijdag 3 april 2009

Burda patronen 7816 en de 9603

Ik heb er zin in! Van De Patronenwinkel kreeg ik net het patroon van de Burda 7816 binnen en de F.I.M.I. zomer 2009.

Vandaag ga ik na school eerst met Kirsten kijken voor een grotere fiets. Ze heeft nu een 24" en nog even komen haar knieëen tot haar neus met het fietsen. Ze heeft binnenkort fietsexamen en dan worden de fietsen ook gekeurd. En niet alleen dat, want haar fiets is picolbello in orde, maar veel te klein. Er wordt ook gekeken of je niet op een te grote fiets fietst, maar ook een te kleine wordt afgekeurd en dan kan je geen fietsexamen afleggen. Ze is eind april jarig, dus we combineren het een beetje. Een beetje voor haar verjaardag en een beetje, omdat ze er een nodig heeft. Ze wil een opoefiets, bij voorkeur een fel kleurtje en anders een zwarte!

Wanneer we terug zijn gaan we beginnen aan het patroon hierboven de Burda 9603. Kirsten helpt graag met het uitraderen en uitknippen van het patroon. Dan gaat zij het op de stof leggen en ik controleer daarna of het goed is. Zo oefent zij al een beetje. Het patroon heb ik van de winter al gekocht. De glittervlinder in het groen en blauw heb ik zeker 3 jaar geleden gekocht, omdat Kirsten dol op vlinders is. Ik had er alleen nog geen bestemming voor. Het lapje, een heel mooie soepele spijkerstof met een blauwpaarse gloed, heb ik al jaren geleden van mijn moeder gekregen.
Mijn moeder heeft werkelijk een stoffenverzameling van hier tot Tokio, alleen naait ze haast niet meer. Om de zoveel tijd spit ze haar verzameling door en krijg ik een paar tassen met de opmerking "Zoek uit wat je leuk vindt en wat je niet leuk vind geef je maar terug". Er gaan meestal maar een paar lapjes van al die tassen terug. De rest krijgt in de loop van de tijd wel een bestemming.
Net zoals mijn oma's knoopjes. Ik had een hele grote doos met allemaal knoopjes van vroeger. Veelal van glas, ivoor en zilver, die beginnen nu zo'n beetje op te raken. Mijn vader vind het wel leuk dat, als ik iets gemaakt heb voor de kinderen of voor mijzelf, ik dan bij het showen roep ".............. met de knoopjes van oma!"
Ik hoop dat de outfit net zo mooi wordt als hierboven. Aan de stof zal het niet liggen, want die lijkt er heel erg veel op. Ik moet alleen nog op zoek naar een stofje voor zo'n topje met een shirtje erbij. Zodra de verbouwing van de hobby-/slaapkamer klaar is ga ik eerst al mijn eigen lappen overzichtelijk in de kasten doen. Eerst daar kijken voordat ik elders op zoek ga, want ik weet dat ik zelf nog veel lapjes heb! Waarschijnlijk is het erfelijk, die hoeveelheid lappen. Zo moeder, zo dochter...........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)