vrijdag 17 juli 2009

"Gute nacht" van Farbenmix

Ik had een tijdje geleden van Farbenmix het patroon gekregen van "Gute nacht", het patroon komt vandaag uit, of ik daar een paar leuke pyjama's voor mijn kinders wilde maken. Natúúrlijk, hartstikke leuk. Gelijk een duik in mijn kast genomen en geprobeerd zoveel mogelijk te UWYH-en.

Wat Ramon betreft heb ik wel een stofje gekocht, want ik had voor hem niks in de kast liggen, wat geschikt was voor een pyjama voor een jongen van 13. De knoopjes zijn wel UWYH en de fluwelen opstrijkbare draak had ik een aantal weken daarvoor al gekocht bij Applicatie en Zo. En het opstrijken van die draak viel me reuze mee.

Ik heb er, zoals werd aangeraden door Sandra, Josette en Nel, bedankt!!, bakpapier tussen gebruikt. En het werkt als een speer. Bij het wachten tot het afgekoeld was ben ik wel even drinken wezen halen, want dat duurt láng!!! Maar het zit er perfekt op. Het velours is heerlijk zacht en het zit er strak op!! Het Farbenmix-patroon heb ik voor Ramon niet veranderd, hij vond het model prima, maar hij wilde maar 1 zak met daarop de draak en verder geen toeters en bellen. Heb ik dan ook braaf gedaan!
Voor Kirsten heb ik totaal geen stof hoeven kopen en ook geen knoopjes. Ze kon zelfs kiezen uit 2 soorten, maar we hebben de platste knoopjes genomen, dat leek Kirsten en mij wat lekkerder liggen! Het zijn de mouwtjes geworden die glad ingezet worden en gemaakt van 2 laagjes stof. Ze hebben een omslagje, zodat je de binnenste stof ziet. Het voor- en achterpand is 10 cm korter gemaakt, dat wilde de dame zo. Daardoor zijn de rechthoekige zakken op de zoom terecht komen, anders is het zo raar hoog. Ze wilde de hoekige kraag, want de ronde kraag vond ze te "girlie girlie".
Het pyjamaatje van Bridget is qua stof deels nieuw en deels wat ik als verrassing bij een Tilda stofjes bestelling had gekregen van Marutska. Van die stofjes is ook geen snippie meer over. En de ruitjes en streepjesstof heb ik erbij gekocht op de markt. De knoopjes zijn UWYH. Ik had er precies nog 3!

Het leuke is dat het 1 patroon is, met wel 2 soorten kragen, zakken en mouwen, maar voor de rest kan je er van alles mee doen. Leuk! 3 pyjama's van hetzelfde patroon, maar alledrie zo verschillend.....

Het patroon voor Bridget heb ik helemaal op z'n kop gezet. De pofmouwtjes hebben geen boordrandje. De zakjes ook niet, maar daar heb ik een biaisbandjes van de ruitjesstof gemaakt en dat er deels aangestikt aan twee kanten en toen gestrikt zodat het ging plooien. Het voor- en achterpand heb ik doorgeknipt, en het onderste gedeelte qua wijdte verdubbeld. En dat samen met een roeseltje gerimpeld en aan de bovenpas gezet. De kraag, voorpanden, en zakken bestaan uit 2 soorten stof. De broek heb ik een rand van de pijp afgeknipt en dat gedeelte uit een ander stofje geknipt.

Doordat ik niet zo veel Tilda stof had is het juist zo leuk geworden.

En Kirsten's commentaar op het pyjamaatje van Bridget. Mam, wil je voor mij ook zo een maken, maar dan van stoere stofjes!!!!! Dat is toch een compliment, want het is een heel "girlie girlie" pyjamaatje geworden qua patroon, maar met stoere stofjes wil ze hem heel graag hebben! Hahaha.... da's toch geweldig. En ze dragen hun pyjama met heel veel plezier.

19 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Die zijn toch veel te mooi om alleen maar in te slapen! Vooral die voor Ramon vind ik leuk, voor meisjes is het meestal niet zo moeilijk om iets te bedenken maar voor jongens van die leeftijd wordt het een stuk lastiger. Ik vind deze helemaal perfect met deze stof en de applicatie.
    Leuk trouwens dat je wat mocht maken voor FM!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw ze zijn schitterend geworden!
    Leuk dat ze alle drie weer zo anders zijn.
    Prachtige stoffen.

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend!!!! wat een mooie pyama's. Alledrie zijn ze heel mooi geworden maar de stofjes voor de pyama voor Bridget vind ik super, heel lief haast te mooi om mee in bed te liggen(lol).
    En wat heb je een mooi dekbed, super!

    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allemaal even leuk!
    Foto 5,6 en 7 bij de voorbeelden van FM zijn toch ook van jou?
    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super Super leuk.
    en die van Bridget helemaal geweldig ik ben dol op die stofjes.
    wat maak je toch altijd mooie dingen.
    ik wens je een heerlijk weekend .
    liefs Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En wat zullen ze slapen als roosjes........
    Prachtig ze boffen maar met zo'n mama.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Gera, Het klopt dat op die foto Bridget staat alleen heb ik die pyjamaatjes niet gemaakt. Die heeft Farbenmix zelf gemaakt. Ik heb ze gekregen, omdat ik een patroon naar hun heb opgestuurd met bijbehorend jurkje en al. De foto's heb ik gemaakt en naar hun gemaild om te laten weten hoe blij Bridget er mee was en hoe goed de pyjamaatjes zaten. Die foto's wilde ze graag gebruiken voor hun site, en dat vond ik prima, bridget staat er leuk op!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, vandaar. Nou, zou leuk zijn een patroon bij Farbenmix van jou.
    De rokjes van je blog in maart vind ik prachtig!

    gr. Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wunderschön! Grüße aus Deutschland

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh wat een prachtige pyjama's!!
    Hier wil je toch de hele dag wel in blijven lopen??:-))
    Heel mooi!!

    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Collie,

    Wat zijn ze mooi geworden zeg!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  12. knap werk! die zullen vast goed slapen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Collie,

    Leuke voorbeelden heb je gemaakt. Ik vind ze alledrie erg mooi geworden. Maar ben het meest onder de indruk van jongenspyamma.
    groetjes Kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Collie ,
    ik wil je allereerst even bedanken voor je trouwe en enthousiaste reacties op mijn blog , vind ik altijd zo leuk .
    Ben zelf ook weer een beetje actiever aan het worden , heb nog een weekje vakantie en dan alweer werken , gelukkig vind ik m'n werk leuk dus is niet erg maar door alle drukte hier weet ik niet waar de afgelopen weken gebleven zijn , zo snel is het gegaan.
    Nu even over jouw naaikunst , je weet zelfs pyama's tot ware kunstwerken om te toveren , prachtig zijn ze alledrie geworden joh !!
    Ook voor jezelf aan het naaien geweest zag ik , ook weer met zo'n mooi resultaat.
    Nog gefeliciteerd met je dochter's zwemdiploma , is altijd zo'n mooi moment als ze daar weer staan met een diploma...............en jij als trotse moeder ernaast.
    Het waterskieen zag er ook leuk uit , was dat toevallig in Harkstede?
    Nou meid , ga even een broodje eten , tot een volgende keer.
    Hartelijke groeten van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig zijn ze geworden, leuk "verbouwd" ook!
    Mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige pyjama's en de eerste foto is echt geweldig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi Collie,
    heel mooi hoor, leuke kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie pyama's zeg! Echt zonde voor naar bed. Ze zijn echt leuk!

    Groetjes mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oooh wat een gave pyama's
    Die laatste zeg prachtig

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (74) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)