zondag 12 juli 2009

Hè, hè, eindelijk iets voor mezelf gemaakt!

Hè, hè eindelijk heb ik dan iets voor mezelf gemaakt. Woensdag ben ik begonnen met tekenen en uitwerken. Donderdag heb ik dan stof uitgezocht, een crème linnen met een goud laagje erover heen. Het glimt niet heel erg, maar met het zonnetje erop zie je een goudglansje. Ik heb 's ochtends lekker geknipt, en na het taartbakken met Ramon en het bezoek van mijn ouders ben ik gaan locken.

Ik heb tijdens een bondfilm lekker zitten naaien, het was eigenlijk de bedoeling dat ik zondagochtend zou beginnen, maar ik kon niet wachten.... de stapel zat me al 2 dagen aan te kijken. Aan het eind van de film was de broek ook af.

Vanochtend waren de oudste twee waterskiën en ben ik begonnen met de top te maken. En die was in 3 uurtjes af. Ik moet dit toch eens vaker doen! De patronen heb ik eenvoudig gehouden omdat ik vond dat de stof die ik had gekozen niet meer nodig had. Ik heb de zoom van de mouwtjes aan de binnenkant afgewerkt met goud organzaband en de zoom van de top met ivoorkleurig satijnband.

14 opmerkingen:

  1. Prachtig!!!
    Het staat je erg mooi,goede pasvorm,.moet je echt vaker gaan doen (zei degene die het ook wel wil en niet doet, haha)

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh prachtig!!!
    De top vind ik heel mooi, ik hou wel van die mooie wijde ronde halzen.

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw een plaatje om te zien zeg.....jij kan snel.
    Leuk om je nu ook eens te zien.
    Het staat echt schitterend en zo mooi getailleerd.
    Om de hele lange zomer lekker van te genieten.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Mooie set, zou je inderdaad vaker moeten doen.
    Groetjes, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Ik vind vooral de hals erg mooi vallen! Lijkt me mooi zo'n subtiele goudglans over de stof. En nu vaker wat voor jezelf maken, he? ;-)

    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige set, heel mooi geworden en staat je goed!!! Moet je zeker vaker doen!!

    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige set, heel mooi en het staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gaaf shirt!!! Mooie broek er bij, idd hoeft er niet meer op, de eenvoud maakt het mooi.

    Volgens mij heb ik zo'n zelfde soort linnen gebruikt voor een broek van mijzelf, die blijft ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, het shirt of blousje vind ik echt prachtig, kun je daar niet een patroon van maken? :-) Het geheel staat je echt heel mooi!!
    groetjes van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het staat je prachtig, wat een geweldige set! Ik vind het shirt met die aparte hals ook supermooi! Je staat trouwens goed op de foto, nu zie ik van wie je kinderen dat knappe uiterlijk hebben ;)

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig!!!!!!
    dit moet je echt eens meer doen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh super!! Wat een mooi model zeg zowel broek als top!! Heel mooi gemaakt en het staat je geweldig.. heel vrouwelijk!

    groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie set zeg. Het staat je super.

    Groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat knap zeg! Dat lukt mij nou niet, kleren maken. Ik vind het ook niet leuk om te doen. En dan heb ik met veel moeite iets gemaakt en dan doe ik het nooit aan en mijn kinderen ook niet! Dus ik houd het maar bij mijn kinderkadootjes!
    Groetjes Raquel

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (1) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)