zaterdag 12 september 2009

De 3 Musketiers............


Een paar dagen geleden heb ik lekker een middagje geknipt met een petrolblauwe en een lichtblauwe lap. In die hele stapel van een paar dagen terug zaten een zwik leggings en shirtjes, en de shirtjes dat zijn deze. Het is een patroon wat ik heb getekend, en ik was wel benieuwd hoe het nou werd. Of de hals niet te diep zou zijn, want dat kan in de winter natuurlijk niet. En of ik het schuingeknipte bandje ook goed had uitgemeten (2e keer was goed, pfew...). Maar ik weet nu hoeveel cm. het korter moet dan de opgemeten cm hals. Ik moet alleen de zoompjes in de mouwen en van de onderkant.

Ik liet deze poppen gisterenavond zo aan Remco zien en ik vond het net de 3 musketiers zo op een rijtje. Er horen ook nog overslagrokjes bij, die zijn al af. Ik wil ook nog iets leuks op het shirtje maken, maar daarvoor moet ik nog even freubelen met alle lintjes en dingetjes die ik heb verzameld. Ik weet wel wát ik wil, maar moet nog even bedenken hoe ik dat ga doen!

4 opmerkingen:

  1. Meid , wat ben jij toch een naaiwonder !!
    Fijn weekend
    lieve groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmmm.nou ik ben nog niet verder gekomen dan allerlei stofjes te gaan kopen op de lapjesmarkt in Utrecht,mn dochter zou n rok voor mij naaien zij doet n modeopleiding en ik verzin van alles.
    Maar helaas alle mooie lapjes en ideen zijn nog steeds niet in uitvoering genomen.En als ik dan zie wat jij allemaal tovert...geweldig hoor is toch echt n gave.Ik moet t doen met geduld en mn ideenstroom.Lekkere zondag,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Collie die zijn mooi gelukt!
    het bandje zal ook per stofsoort verschillen, lijkt me, dus bij de tweede poging al goed is een prima prestatie!
    Ben benieuwd naar de versiering. succes met freubellen.
    gr Kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De 3 musketiers zien er mooi uit(lol)ben benieuwd naar het totale plaatje.

    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)