woensdag 16 september 2009

Kreukelkant, grrrr............

Het stijfselkantje.....
Voor de coverfoto, van het patroon wat in oktober uitkomt, moest ik nog "einem besonders schönem Model mailen" en daarvan foto's maken en doorsturen. Daar ben ik nu druk mee bezig. Dus mooi lapje uitgezocht en deze keer wilde ik eens een keer kant erbij gebruiken. Ik heb al allerlei versies gemaakt, dus deze keer maar eens met kant, maar..............
Ik had al kant liggen, dat kwam ik een keer tegen, mooi kant, maar............ er zit stijfsel in...........grrrrrrr en dat maakt het een beetje onmogelijk spul om mee te werken, althans............. Het is gerimpeld kant, dus ik probeer het al naaiend te pletten en recht te trekken (had eerder moeten bedenken en dan gelijk even in de plomp gooien zodat het stijfsel verdwijnt, maar ik dacht daar pas aan toen ik al aan het naaien was). Maar stijfsel laat zich niet zomaar pletten!!! Dus ik naai cm. voor cm. verder, al plettend en mopperend op dat stomme, welliswaar mooie, kant!

11 opmerkingen:

  1. ...het verhaal maakt me erg nieuwsgierig naar het eindresultaat...

    Succes,
    Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. succes met het naaien van het Kant!!!!!!!!!
    het eindresultaat wordt vast heeeeeeel mooi, blijf daar maar aan denken.
    gr kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik word nu wel heel nieuwsgierig!! Het zal vast een prachtig patroon zijn.

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaa.....ik ben ook supernieuwsgierig!!! Klinkt goed. Maar waarom heb je het stijfsel er niet eerst uitgewassen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, dat bedacht ik me ook toen ik begonnen was met dat kant. Maar ja, toen zat er al een stuk op.....!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh dat is altijd zo'n vervelend klusje als je je iets bedenkt terwijl je er al mee bezig bent.
    Gebeurt mij ook regelmatig :-)
    Succes ermee.

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij gaat het wel goed komen hoor!
    Maar ik hoor je bij wijze van spreke, hier helemaal mopperen!

    Ben zoooo benieuwd naar het patroon!
    Ik heb al helemaal zin in het proefnaaien!!
    Alleen nog even bedenken welk lapje ik ervoor wil gaan gebruiken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je weet de spanning er goed in te houden hihi
    Ik ben benieuwd naar je patroontje.

    Enne succes nog met je kantje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je maakt ons wel nieuwsgierig hoor! Veel succes verder met al je projecten en ik wacht met spanning af.

    gr.Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. .ik las al wel dat je inmiddels succes hebt met orchideeen ...........ach dan moet dat kant toch ook lukken !!
    Succes ..........
    groetjes gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het wordt vast weer prachtig......let maar op.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (1) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)