zaterdag 24 oktober 2009

Hè, hè eindelijk!

Het shirtje en de legging zijn in het echt pimpelpaars maar lijkt hier wel blauwpaars, maar het fototoestel wilde geen andere kleur bakken........

Het is toch eigenlijk schandalig, een maand geleden liet ik in mijn blog een rokje van Oilily zien. Ik had voor op en onder het rokje nog niets, maar dat zou ik wel even nog maken. Een shirtje en een legging. Ik wist al welke kleur: het paars van het geborduurde bloemetje in de rok.......... Nou en toen.........


gebeurde er wat dat betreft niet veel meer. Ik was wel druk bezig, had patroon en de stof en het garen en zelfs een applicatie, maar ik begon aan een winterjas voor Bridget. OK, dat is natuurlijk wel iets belangrijker dan een shirtje, maar toch, zo'n shirtje is zo gepiept!!! Ahum.....


Gisteren heb ik een schop onder mijn kont gegeven, en ging ik tekenen, nameten op Bridget, verlengen, knippen, onder de locker gooien en toen ik naar bed ging, hoefde ik alleen nog maar de zoompjes. Kon ik de volgende dag mijn nieuwe coverlocker eens uitproberen............

Wat een ramp!!! die coverlocker bedoel ik.... Ik heb het na uren, lees een dikke 3,5 uur!!! wel voor elkaar gekregen, maar dit apparaat raak ik nooit meer aan, want hij stikt prima (dunne stof, hè, dikkere stof pakt de onderdraad niet eens), tot hij een zijnaad tegenkomt. Ik heb van alles geprobeerd, bijna met handen en voeten dat ding over de zijnaad heen loodsen. Ik heb de druk waarmee hij transporteerd veranderd, àlles!!

Het pedaal werkt ook niet echt mee, want die zoemt in het begin alleen maar, dan moet je blijkbaar even aan de knop draaien en dan racette hij gelijk een eind weg. Maar ik had mijn hand eigenlijk nodig om bij de zijnaad de boel recht te spijkeren........ zucht........... Het was "gelukkig" een aanbieding van € 200,00, deze Eurolock, maar het is een RAMP!!!! .............. maar eh, wel zonde van mijn € 200,00!!! Ik hoop dat Remco deze ramp nog terug kan sturen, want ik wens dit ding nooit meer aan te raken. Ik ga eerst wel eens uit zoeken, welke coverlocker prettig werkt en het goed doet, dus dames, alle info is welkom!!!

Ieder geval, het shirt en de legging was zo gemaakt tot het op afwerken kwam. De applicatie ging er ook heel makkelijk op. Dit is mijn 3e applicatie en van weer een ander materiaal, maar hij zit er mooi op! Kirsten vond het shirt zo mooi, dat zij er ook wel eentje wil met een mooie applicatie erop. Nou dat gaan we regelen, maar eh, de afwerking gaan we natuurlijk wel anders doen!!!!!

25 opmerkingen:

  1. Wat balen van die cover-locker ...
    Maar het eind resultaat is wel heel mooie geworden!

    Groetjes,
    Zita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is echt een prachtig setje geworen. Ik vind het borduurtje wel heel leuk.

    Groetjes mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier hetzelfde hoor, ik ben echt best handig en technisch, maar met een coverlocker die steken blijft overslaan op naden wist ik ook geen raad, dus gelijk weer weggedaan. Met de dubbele naald of een mooie rekbare steek is het resultaat in een zoom voor mij perfect genoeg. succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De applicatie is een schatje. Mooi shirt heb je gemaakt. Dat met die coverlock.... ik heb eerst eens moeten opzoeken wat nu eigenlijk het verschil is tussen een overlock en coverlock. Ik kan je daarin geen advies geven, maar de steken die een coverlock maakt, zijn wel heel erg mooi.

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer van je coverlock!
    Shirtje is wel heel leuk, mooi dat blauw met die applicatie erop!

    Groetjes en fijn weekend, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op deze website leggen ze uit hoe je het overslaan van steken op naden kunt voorkomen.

    http://gigisews.blogspot.com/2006/06/coverstitching-over-serged-seams.html

    Misschien dat het voor je werkt! Kun je toch nog iets met je machine doen.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjee.....dan kun je hem wel door het raam gooien volgens mij.......balen zeg.
    Maarre het eindresultaat is wederom een plaatje om te zien. Maar ja Bridget staat ook werkelijk alles......
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahahahahaha heerlijk hoe jij beschrijft dat het in een hand omdraai zo gepiept is, daar zou ik eerst 80 lessen voor nodig hebben, prachtig resultaat, en die locker de deur uit;-))

    fijn weekend groetjes irma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ondanks alle problemen met de coverlock, vind ik het een heel leuk setje zo. Ik heb hier ook een coverlock staan waar ik nog steeds geen 'vriendjes' mee ben, misschien deze winter maar eens goed oefenen.

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh... balen, ik voel met je mee!! Ik heb ooit ook overwogen om een coverlock aan te schaffen, maar ik was toen niet overtuigd van de voordelen tov hoe ik nu werk, dus na dit te lezen, ben ik blij dat ik voor een machine met siersteken ben gegaan!!

    Hopelijk gaat ie het nog wél goed doen, of terugsturen.... !! Succes ermee, groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is ondanks alle frustatie van de coverlock een prachtig shirtje geworden! Staat leuk bij het rokje!

    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige set is het zo!!
    Wat een ellende met je cover ik kan daar ook helemaal niet tegen.
    Ik heb net de cover van Janome en tot nu toe gaat het nog goed.
    Moet er wel erg aan wennen en er mee leren omgaan maar daar was ik al van tevoren voor gewaarschuwd.
    Volgens de dealer ligt het steken overslaan aan een verkeerde of niet goed functionerende naald.
    Ik ga nog even verder coveren en hoplijk blijft het goed gaan maar o wee als het niet zo is.....uit het raam ermee*lol*

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap werk hoor! Ziet er heel erg leuk uit!

    Groetjes,
    Claudette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik zat met mijn Emmaatje voor de computer toen ik je verhaaltje las. ze zei meteen:"oh mama, ik wil ook zoals dat meisje zijn!" Knap hoor Collie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het een hele mooie set geworden zo!!

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een lief setje is dat geworden en dat van de cover klopt ik heb er ook een en inderdaad als de naaden wat dik zijn of ook zomaar slaat hij over en dan alles er uit en opnieuw. Vaak weer een andere naald er in wat soms ook wel eens helpt toch valt een cover mij tegen.
    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een leuke set heb je er van gemaakt zeg,staat haar heel erg mooi.en wat een geneuzel met die cover,ik zou echt op tilt gaan.ik hoop dat je er nog vriendjes mee wordt en anders in kan ruilen op een die beter luisterd.
    groetjes emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gezellige stukjes leesvoer weer.
    En machines die niet meewerken...........brrrrr akelig wordt je ervan.
    Bedankt weer voor je leuke reacties op mijn foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Collie, met moderaten heb ik nu al 2x per ongeluk een opmerking van jou geweigerd i.p.v. geaccepteerd, mijn excuus. Je kunt dit ook niet meer herstellen als je geklikt hebt (ben weer eens lekker BLONT bezig geweest).

    Groetjes SAndra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het resultaat mag er zijn , echt prachtig gemaakt !
    Wat staat het je dochter lief !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Sandra,

    Ik vind het ook lastig dat je niets meer kan herstellen, je krijgt geen vraag of je het zeker weet ja of nee. Of je laat een buitenlandse opmerking doorgaan, zodat je het kan vertalen en dat blijkt dan over politiek te gaan of zo en die kan je dan niet meer weghalen!! Maar ja, ik ben ook blond, hè!! Hahaha.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Nicole,
    ze ziet er weer prachtig uit, je prinsesje...
    Maarreh,... een maand geleden een rokje laten zien en het nu al af hebben is helemaal niet schandalig!!! Het is zelfs nog in hetzelfde jaar ten slotte!!!
    Loopt het een beetje met je winkel?
    Succes,
    Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het is een prachtig shirt geworden! Wat een mooie pasvorm, lijkt me heerlijk als je zelf kunt patroontekenen.

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig setje, en complimenten voor je mooie blog en andere creaties.
    groetjes JUdith

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo,
    weer zo'n leuke kledingset voor die prachtige dochter van je , paars wordt helemaal in he !
    Ik kijk dan toch ook een beetje naar de inrichting en zag twee mooie lichte stoelen staan bij een gezellige haard .................
    nou , freubelse verder en tot de volgende keer
    groetjes gea

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)