donderdag 29 oktober 2009

Ik weet hem....!

Van de week heb ik de tekst voor de voorkant van het mijn 1e patroon ingeleverd en wat gewijzigd (lees: gemetamorfoost) teruggekregen en ik vind het allemaal heel mooi worden.

Afgelopen woensdag heb ik een mailtje gekregen met de toegewezen letter voor mijn eerste ontwerp voor Farbenmix! En dat is de W...... de W...., ja de W...... en toen viel er even een grote stilte want er schieten totaal geen namen te binnen, behalve Wendy en Wanda...... das niet errug véél!

Leve Google en mijn oude namenboekjes die ik nog niet heb weggegooid. Wel ver verstopt achterin de boekenkast achter andere boeken. Ze kwamen wel geregeld weer in het zicht, want we hebben ze regelmatig moeten uitlenen, net zoals mijn zwangerschapskleding, die zak kwam ook telkens weer te voorschijn! En nu kwamen de boekjes goed van pas.

Ja, en dan maak ik lijstjes en dat leg ik weer even weg. Dan lees ik het weer en streep ik ook weer. Googlen en dan komen er weer een paar bij. Maar Farbenmix heeft het liefst een Nederlandse naam, ja....., weer strepen. Maar..... ik heb er één overgehouden, die naam blééf staan. Het is ook een beetje vernoemen naar mijn moeder. In mijn familie deden ze er vroeger heel erg aan, dusdanig dat er tig Henken en Willemen en Jannen in de familie zitten en het barst aan de dames kant van de Hendrikjes, Jannigjes! Toen mijn zus en ik kwamen kregen wij "nieuwe" namen!

Mijn moeder heeft mij leren naaien, en op mijn 7e kreeg ik mijn eerste Singer "kinder" naaimachientje. Die naaide door te draaien aan een slinger of op batterijen. Ik was altijd aan het rommelen met stofjes, samen met mijn moeder eerst meedoen en helpen. En later kreeg ik van haar ook een beetje les, hoe of de wat. Dus mijn eerste ontwerp mag dan wel een beetje vernoemd worden naar haar. Het is haar 2e naam, want toevallig begint 'ie met een W, hij is een tikkie verbasterd, want anders klinkt de jurk zo zwaar, hahaha. Ik weet niet of ik de naam al mag noemen, dus nog even een paar weken geduld, maar het begint met een W!

20 opmerkingen:

  1. Ik ben erg benieuwd zowel naar het patroon als naar de naam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben erg benieuwd, uiteraard willen we ook fotos zien he zodra dat mag

    groetjes en een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wil......Wilhemina....Wilma.....Het lijkt wel repelsteeltje met het bedenken van een naam.
    Wel spannend hoor!! Voelt het niet als het uitzoeken naar een nieuwe babynaam.
    Want een patroon dat wordt uitgebracht is toch een beetje een kindje van je.

    groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooo mag ik raden ? Wilhelmina en dan Willie ofzo ? Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar dat kwam spontaan in mij op ;)

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh, nu wordt het toch wel spannend. Ben benieuwd naar de naam en nog meer naar het patroon.

    Prettig weekend!

    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk ook meteen aan Willie.......
    Jeetje wat weet jij de spanning erin te houden zeg haha Hopelijk komt het patroon nu zeer spoedig op de site van FM!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Spannend!
    Ik denk Willeke!
    (kun je niet een wedstrijd uitschrijven, gratis het patroon voor wie de naam geraden heeft?)

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk Willemijn(tje)....grapig,ben wel heel benieuwd hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik was net aan het afwassen en dacht aan jouw patroon. (jaja zelfs bij afwassen droom ik over naaien anders is afwassen zo saai hihi)
    En ineens kwam de naam Willemijn in me op.......
    Hmmm een wedrstijdje, dat klinkt wel heel erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wiesje, Willemijn, Wendy ach ik noem zo maar wat.
    Je maakt het wel spannend zeg.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je maakt me wel heel nieuwsgierig hoor!
    Ik hoop dat het niet te lang gaat duren eer je patroon uitkomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om zo bezig te zijn. Ben erg benieuwd welke naam het geworden is.

    Ben ook even langs geweest bij je blog van mei over die gewassen zijde. Jij weet waar ik het over heb.

    Die avondjurkjes een paar blogjes terug zijn ook geweldig zeg. Ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je maakt het wel heeeeeeel spannend, leuk hoor en je eerste eigen patroon mag ook wel een speciale naam hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Misschien is het wel mijn naam,haha, maar dat zal wel niet die komt niet veel voor.
    Je maakt me wel nieuwsgierig,....

    gr. Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Willemijn was ook het eerste wat in mij opkwam.
    Spannend hoor!
    groetjes Kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, wat leuk allemaal! Ben erg benieuwd naar het patroon en natuurlijk naar de naam....
    Wilma, Wilmie, Willeke,....... We wachten in spanning af!

    Groetjes Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik stem op Wilhelmina - een echte degelijke naam. Waarschijnlijk heb jij hem dan aangepast aan de tijd van nu...
    Je maakt het nu wel heeeeeel spannend hoor...
    Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ach het kan zoveel zijn.. Wysabi, Wietske, Willemien, Winnifred enz enz enz ;)
    Het zal hoe dan ook een goedgekozen naam zijn.. ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohhh heb hem gezien!!!
    Wat is hij mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kan niet wachten tot hij uit is...hebbe hebbe hebbe!

    Groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)