zaterdag 10 oktober 2009

Oeps, voering!!!


Patroontje net even uitgeraderd................ en ik wil het gaan knippen.............. Oeps, geen voering voor de zakken! Er zitten paspelzakken in en dan kan de binnenkant natuurlijk niet van mantelstof. Anders had ik dat nog wel kunnen smokkelen, maar paspelzakken! Neeee, dat lukt absoluut niet. Een duik in mijn kast genomen, want ik heb stofjes in alle kleuren van de regenboog, maar heb ik ook de goede! De eerste was wel paars, maar bij de mantelstof werd de stof grijzig! Blll, jakkes, géén gezicht. Rem zei gelijk, je ziet er toch niets van, het zit toch aan de binnenkant van de jas! Ja, dat kan best, maar ik wil dat ook de zakken erbij passen, ook al zitten die intern!

Nog een duik genomen, gelukkig nog een donkerpaars lapje, hij is wel iets lichter dan de mantelstof, maar wel in dezelfde kleurtoon. Pfffew, gelukkig, want het stort hier gigantisch, dus ik heb geen zin om naar buiten c.q. de stad te gaan.... hahaha, ik ben vandaag ietsjes te lui!

Zo, ik ga weer verder! Fijn weekend!

5 opmerkingen:

  1. hoe herkenbaar is dit verhaaltje wel!Al bij al heb jij dan nog geluk dat je een lapje in je kast had.
    zo ben ik vandaag in mijn wagen gestapt om 20km verder boordstof te halen voor de jongensjassen te maken want ik was het vergeten te kopen op het spektakel en hier in de stad is geen winkel waar ze dat hebben.
    en eh ik wil de zakvoering ook wel in de juiste kleur hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker weer om lui te zijn, prachtige stof en zo komt je grote voorraad goed van pas, een paar duiken in je kast en hup het gewenste stofje komt naar boven;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oeps ik had een post gemist, nu zie ik wat voor moois je gaat maken.
    Je zal maar zo'n mama's hebben en je zal maar zon dochter hebben waarbij het allemaal zo mooi staat :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik moet zeggen dat ik bij mijn dochters jasje de voering van de zakken gewoon in mantelstof heb gedaan... Een weloverwogen keuze in mijn geval, voor de stevigheid, het verzamelen van stenen en "blinkersdingen" kan serieuze gevolgen hebben voor een zak...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, geweldig! Ik herken die verzamelingen van steentjes, schelpjes en alles wat uit de bomen valt in de herfst heel erg goed. Ik moet altijd haar zakken controleren voordat haar kleertjes in de was gaan! Maar voor de zakken van de jas vind ik deze mantelstof te dik, dus op de stof van de zakken plak ik nog een laagje plaklinnen en ik stik het met een dubbelbaans stiksel! Hahaha, en dan hoop ik dat de zakken dan een seizoen heel blijven!!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)