woensdag 18 november 2009

Bestelling van Bridget, voorjaar 2009!

Cape-bodywarmer en oorwarmerband met bloemen met kraaltjes, de foto is genomen terwijl Bridget haar voortanden nog niet had! Kan je nagaan hoe lang dat alweer geleden is, want er zitten nu 2 grote tanden op die plek.

Deze foto's ben ik helemaal vergeten te plaatsen. Dit heb ik gemaakt na de meivakantie. Tussen de kerstjurk van FM door. Bridget had in de winter geroepen dat ze weer een cape wilde, maar dan een die ze als het nóg kouder werd ook kon dragen. Ja, da's goed zei ik, maar daar moest ik dan nog wel even over nadenken hoe ik dat dan ging maken. Want een cape wappert nogal om een lijfje en dat is niet warm. Maar na een paar weken bedenken en zoeken naar de stof, medio april ergens....!!! Ja, ja ik was er dit keer vroeg bij! Vond ik de stof op internet en tijdens mijn vakantie in mei is dat bij de buurvrouw afgeleverd, inclusief donkerbruin bont. Ik rende bij thuiskomst gelijk naar de buuf, hélemaal happy! Ik kon het ook niet laten om er gelijk mee aan de gang te gaan. Overdag was ik bezig met FM jurk Willemientje en 's avonds lekker fröbelen aan project Bridget. Wel gek hoor, stralend zonnetje, af en toe snikheet in mijn werkhok, ben ik bezig met een kerstjurk en wintercape-bodywarmer. Maar ik was wel op tijd! hahaha.

Met knoopjes aan lintjes zit de bodywarmer, zie foto links, aan de cape vast, zie foto rechtsboven.

Na wat geklieder op papier had ik bedacht als ik er nou een bodywarmer bij maak, dan kan ze het als bodywarmer dragen, als cape en als cape-bodywarmer! Moest alleen nog bedenken hoe ik het op een kindvriendelijke manier vast kon maken en weer los van elkaar. Uiteindelijk zitten in de naad van de cape met capuchon knoopsgaten waar de knoopjes die aan de bodywarmer vastztitten doorheen kunnen. De sluiting van de cape zijn een soort Russisch achtige haken die voor Bridget makkelijk vast en los te krijgen zijn. De bodywarmer sluit met een rits en het hangertje van de rits is omhult met een zelfgemaakt bloemetje.

De bodywarmer heb ik lekker girly-girly gemaakt met roesels, kantjes, borduursels en fluweelband. Ik heb me héérlijk uitgeleefd!

De hele cape is gemaakt van wollen mantelstof en gevoerd met nepbont. De bodywarmer is aan de buitenkant ook van wollen mantelstof en de binnenkant is van een gezellig katoentje. Dat is het katoentje dat in het voorjaar over de schommel heen hing te drogen! Zie tig berichtjes terug! Hahaha. De capuchon en oorwarmerband is ook lekker gevoerd met nepbont.

De oorwarmerband heb ik gemaakt omdat Bridget eigenlijk nooit een warme muts op kan, omdat ze vaak knoedels en staartjes draagt met bloemen en vaak ook allerlei vlinderklemmetjes en zo en die blijven in mutsen altijd vréselijk haken. Daar zijn de juffen dan niet erg blij mee! Dus zo'n band om haar hoofd is veel handiger en staat nog leuk ook met al die bloemen erop.

Die bloemen waren heel leuk om te maken. Ik heb gewoon allerlei formaten bloemen getekent en uitgeknipt en tegelijk op de band op elkaar vastgezet met kraaltjes! Zit stevig vast en het ziet er superleuk uit! Bridget wilde hem gelijk al op houden, want ze vond hem zo mooi! Alleen een béétje warm voor toen!!! Want het was al behoorlijk warm!

De bodywarmer voor over een spijkerjasje is zo ook heel leuk te dragen!

En nu is het eindelijk winderig herfstweer en kan ze haar cape-bodywarmer éindelijk aan! Hè, hè het is wel lekker als je moeder op tijd iets maakt, maar je moet zó lang wachten eer je het aan kan, hè!!!

14 opmerkingen:

  1. Ik sta echt iedere keer weer paf wat jij uit de naaimachine tovert! Dit is geen kleding maken maar kunstobjecten!
    Ik heb echt bewondering voor jouw creativiteit...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooooh die is mooi!!
    Heb je daar ook een patroon van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! Die is gaaf! En wat een werk zit erin! Petje af!

    Groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg zo'n combi! Echt een blikvanger en mooi van kleur ook! Mooi gemaakt weer ook!

    groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die is orgineel! en natuurlijk weer prachtig uitgevoerd.
    heb je die ook al bij Farbenmix laten zien ;-)
    gr Kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi, leuke kleuren ook.
    groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend!! Ongelofelijk origineel en op die manier wordt een cape wel nuttig in de winter!! Breng je hier ook een patroon van uit????

    groetjes,
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wederom geweldig ! Wat maak jij toch mooie kleding. Echt een genot om naar te kijken.

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig!!Wat een werk zal dat zijn geweest! Mooie kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap hoor, hoe goed jij kunt naaien.
    Dit soort "projecten", daar begin ik niet eens aan.
    Vind het erg leuk om op je blog te snuffelen en al dit moois te bewonderen.

    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig!! Het ziet er weer prachtig uit, en heerlijk roze!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een vreselijk leuke set is dit zeg,echt geweldig mooi.wat zal ze hier de show mee stelen zeg.complimenten hoor.
    groetjes emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heej Collie,

    Dank je wel voor je lieve reactie op mijn blog, dat doet goed, ik had het even helemaal gehad heel toevallig liepen er twee dingen samen, het meeste van mijn blogposten heb ik denk ik zelf per ongeluk verwijdert en toevallig heb ik ook nog eens een dat mijn volgers weg zijn en bij andere zie ik ook geen volgers meer dus ik dacht na een avond en bijna nacht van alles te hebben geprobeerd nu stop ik er mee en heb mijn blog verwijdert.
    Smorgens kwam ik tot de ontdekkeing dat je je blog terug kunt halen binnen 90 dagen dus ......hier ben ik weer en baal wel maar ga gewoon verder en geniet weer met volle teugen van alle berichtjes vam iedereen ook die van jouw met Bridget met oof beter gezegt zonder voortanden, toen ook al zo'n mooie model en toen ook al van die mooie ontwerpen.
    oevallig liet ik van de week jouw blog aan mijn zusje zien en ze was er weg van.

    Nou joh weer net als van ouds, liefs Irma hahahha

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)