dinsdag 24 november 2009

Het jurkje waar ik van het weekend de stofjes voor bij elkaar heb gescharreld...


Ik heb me gisteren heerlijk uitgeleefd op wijde rokken, meerdere lagen, rimpelstroken, bandjes, kilometers satijnband en tule!! Na die korte broekjes en giletjes had ik daar wel héél véél zin in! En ik ga zometeen weer een jurkje knippen, want dit smaakt naar meer....

Hahaha, gek eigenlijk.... die broekjes en giletjes maken ging hartstikke lekker. Maar op een of andere manier verwerk je dan alleen maar platte stukken uitgeknipte stof en ben ik, behalve een satijnen bandje voor de afwerking, verder niet uit de band gesprongen. En laat ik daar nu juist zo van houden, lekker dingen uitproberen, anders doen, of voortborduren op een idee in mijn hoofd. Of juist alles wat ik heb bedacht in de prullenbak gooien en het helemaal omgooien en wat anders doen! Héérlijk vind ik dat!

Ik ga zo lekker in een paar lapjes knippen, kleine ruitjes, grote ruitjes, zwart fluweel of nepleer, zwarte poplin en zilvergrijs/antraciet bont....!

18 opmerkingen:

  1. Deze ziet er ook prachtig uit, echt een jurk voor de komende feestdagen. Ik heb ook net antracietgrijs bont verwerkt aan een rokje, staat heel grappig.
    Ben weer benieuwd naar je volgende project!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooooooooooh die stof... ik kan hem nergens meer vinden :( Wilde hem zo graag bestellen... en toen was ik te laat!!
    Leuk setje hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow zeg. Wat een leuke jurk. Deze ziet er ook al zo prachtig uit.

    Groetjes mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh super zeg wat mooi weer! Prachtig model en stofkeuze!

    groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is prachtig!
    Heerlijk al die tule, het maakt hem super feestelijk!

    Natie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bekend modelletje ;-)
    Hij is erg leuk geworden en leuk gedaan met de mouwen!

    Groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Nathalie, ja leuk hè. Ik heb het bovenstukje en de ceintuur overgenomen. Wat een luxe patroon is het trouwens, helemaal in kleur met foto's en al. Ideaal dat er geen rits in hoeft!! Bridget wil het modelletje graag met de originele wijde mouwen, ze vind dat wel prinsesse-achtig! Ik weet alleen nog niet wat voor stofje ik ga gebruiken. Ik denk dat ik Bridget maar laat kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Nicole,
    een aantal jaren geleden was ik in Frankrijk op vakantie en daar hadden ze van die stof wat interieurdingtjes. Ik vond het helemaal te gek. De stof kwam je overal tegen maar omdat het allemaal een beetje stugge stof was heb ik het niet meegenomen. Ik dacht dat in Nederland daar ook wel iets van te krijgen zou zijn maar heb nooit die stof kunnen vinden... tot ik vanmorgen jou blog bekijk... Weet jij waar die stof te krijgen is en/of hoe die stof heet? Het jurkje is verder helemaal goed - wauw... Maarja, jij hebt met meerdere dingen die je maakt wel precies die keuze, die ik wellicht ook zou hebben gedaan...
    Succes,
    Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige jurk is het geworden zeg! En een heel leuk apart stofje ook.

    Groetjes,
    Zita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 0 wow wat een feestjurk weer.
    ga jij maar lekker verder met het verwerken van al die leuke materialen, kunnen wij straks weer lekker genieten.

    enne vervelen komt in ons woordeboek ook niet voor.

    groetjes kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Anneke, Het stofje wat ik heb gebruikt was het laatste (snik) restje en dat heb ik gekocht in Waddinxveen. Maar ik heb ook een toile zwart-wit gezien bij een webshop www.hiphandwerk.nl. Je kan daar denk ik wel even informeren of die stof een gewoon katoentje is, zoals ik heb, of dat het stugger is. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow wat een pronkstuk wederom.....
    Succes met de stofjes.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. WAUW, je hebt weer iets moois gemaakt zeg en die stof...geweldig!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach wat een schat van een jurk! Ik kan me voorstellen dat je er lol in had hem te maken. Ik zit hier een berichtje aan jou te typen met mijn feestjurk aan. Ik heb zo een galafeest. Zooo leuk. Ik dans nu weg tralalalaalalaalala.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtjurk!! Knap hoe je telkens weer zulke mooie stoffen weet te combineren.

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Nicole,
    ik heb gemaild naar dat adres, wacht een reactie nog even af. Bedankt voor de tip!
    Groetjes,
    Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)