woensdag 30 december 2009

Naaien, klikken en tikken!! voor Farbenmix

Ik vond deze foto zo leuk. Ik was bezig met een detail te fotograferen en ik kijk op en kijk recht in het poezekoppie, bijna bedolven onder de stof. Ja, ik vond het zo'n snoepig gezicht, dat ik er ook een kiek van heb genomen.

Ik ben weer lekker bezig met mijn volgende patroon voor Farbenmix. Ik had alles voor de afgelopen grote zomer!! vakantie al geknipt en gelockt. Maar ja, de planning was leuk in mijn hoofd, maar in het "echie" werkte die niet!! Hahaha, uiteindelijk ben ik er voor de kerstvakantie pas mee begonnen...... Een half jaar later ja. Ik ben blij dat Bridget het nog wel past. Bridget is wel langer geworden, maar niet dikker....!

Hahaha, het geheel (eh, ik spreek een beetje wazig, maar dat wordt over een tijdje wel duidelijker, hahaha) is in verhouding bij haar nu 10cm korter!!! Oftewel het originele patroon heb ik ergens in maart voor Bridget gemaakt en valt nu 10 cm korter!! De dame is flink gegroeit!


Zo was het voor ik aan foto-handleiding begon, en als je er nu rondkijkt lijkt het wel of er een bom is ontploft rond mijn naaimachine. Hahaha.

De foto-handleiding bestaat uit 3 delen/versies/variaties en de eerste twee heb ik nu helemaal klaar. De laatste (het gaat gelukkig steeds makkelijker) moet ik nog doen. Dus nog even een paar uurtjes achter de computer de foto's inladen en de tekst toevoegen en dan is 't klaar is Kees! Daarna kan ik het mailen en wat ik genaaid heb opsturen naar Duitsland.

Ik heb doordat ik met zomerse stofjes bezig ben gelijk zin in de lente. Het is nog geen eens nieuwjaar geweest.....!!! Komt gewoon door de vrolijke lichte stofjes, maar 't kriebelt en dat merk ik 's nachts ook. Ik zit geregeld weer te tekenen terwijl iedereen slaapt om mijn hoofd leeg te krijgen zodat ik kan slapen.

Volgende week ga ik, zodra de kinders weer naar school zijn, lekker zomerlapjes wassen en drogen!

Ik heb er zin in!!!!

20 opmerkingen:

  1. Daar wordt ik toch zo nieuwsgierig van! Ben benieuwd wat je nu weer voor moois getekend en genaaid hebt. Het stofje is mooi, die heb ik ook hihi. (hij hangt hier ook als Tilda Rendier aan de muur)

    Alvast een heel gezond en goed 2010 gewenst!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt weer veelbelovend.
    En de manier waarom je alles schrijft laat zien dat je er heel veel plezier in hebt. Ik lig weer op de uitkijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk nog een patroon van je, wat knap zeg!
    Kijk er naar uit.
    En ja de kinderen kunnen zo hard groeien, 10 cm dat is veel ze zal best last gehad hebben van haar benen.
    Ik heb gisteren de stoffen nagekeken en gesorteerd en heb helemaal zin in de zomer stoffen.
    Ga denk ik ook maar alvast aan de lente kleding beginnen.

    Ik wens jullie een fijne jaarswisseling en een gelukkig, gezond en creatief 2010.

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt het er maar druk mee!! Ben weer zeer benieuwd!

    Fijne jaarwisseling!

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dus je maakt al weer een patroon
    Ik heb willemientje al aangeschaft, maar dat kan natuurlijk ook niet anders, het is Nynke haar tweede naam!
    Trouwens nog bedankt voor je award!
    Groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je al zo lekker bezig bent met de zomer. Ik ben benieuwd wat je volgende patroon zal zijn. Je hebt er in ieder geval veel werk van ;o).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben heel benieuwd wat voor patroontje het deze keer word. Willemientje ligt helaas nog steeds uitgeknipt, er komt telkens wat anders tussen. Misschien deze week?
    Ik wens jij en je gezin een hele fijne jaarwisseling toe.

    Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh je maakt me reuzenieuwsgierig!! Succes! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spannend zeg!
    Veel succes en plezier met het maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. SPANNEND!! succes met al je plannetjes en een fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk!!! Tof dat je nog een patroon mag uitbrengen, ik ben benieuwd hoor!
    En ik verlang ook al naar de lente hoor... ik heb hier zelf geen zomer-werkstuk voor nodig ;-))

    groetjes,
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hallo, heb je blog ontdekt via Vermiljoen ... superleuk ! En dat gevoel ken ik, ontplofte boel rondom naaimachine ... ;-)
    Fijn eindejaar en heel erg veel inspiratie gewenst voor 2010 ...
    Dominica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij hebt me helemaal nieuwsgierig, maar dat was natuurlijk ook je plan!
    Ziet er netjes uit bij jou en het poesje is zooooooo schatig!
    Een fijn jaarwisseling gewenst en tot volgend jaar!
    Liefs lisha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk niet? Op zoiets kun je je dan echt verheugen. Ik wens jou en je gezin veel liefde en gezondheid toe in 2010.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo,

    Jij bent er vroeg bij!
    Ik zit nog midden in de winter. Al hoewel je nu volop uitverkoop hebt en in de winkels toch ook al de eerste voorjaarskleding ziet hangen, denk ik dat ik het nog even ga uitstellen, want de tijd gaat al zo snel!
    Vanaf hier wens ik jou en je familie een heel goed uiteinde en een super begin van 2010.

    vriendelijke groeten,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijk vooruitzicht Collie! Ik wens je heel veel mooie werkstukken, een prachtige jaarwisseling en een fantastisch 2010.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heej bezige bij,

    wat ben je toch een heerlijk creatief mens ik heb genoten het afgelopen jaar van je creaties en natuurlijk Bridget die alles zo mooi laat zien, ja ze groeit en ook daarmee de soort kleding die bij haar past leuk hoor ik ga je zeker weer volgen en houd al je moois in de gaten.

    lieve groet Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeetje, dit is wel heel spannend hoor!
    Ben heel erg benieuwd naar je nieuwe patroon.

    Groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Nicole,
    wat fijn dat je nieuwe jaar er weer veelbelovend uitziet met allemaal leuke dingen te bedenken, maken en doen. Veel succes ermee.
    Groetjes van Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I can´t wait to see your nieuwe patroon!

    Groetjes,Steffi

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (74) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)