zaterdag 9 januari 2010

De winterjas van Bridget


Tada!!! Vandaag eindelijk de foto's gemaakt van Bridget's winterjas die ik al wéken geleden af heb gekregen! Zaterdag 10 oktober liet ik op mijn blog de lapjes zien voor de winterjas en een foto van het patroon uit de Burda September 2009. Het is manteltje nr 146, net nog in de maat 128. Het is eigenlijk een herfstmanteltje, want hij is ongevoerd, maar ik heb hem lekker gevoerd met nepbont. Lekker warm!



In de fourniturenzaak was het flink zoeken naar een mooie gesp. Met de breedte moest ik een beetje smokkelen, dus de ceintuur is wat breder dan volgens de beschrijving. De mooie knoopjes heb ik er tegelijk bij gekocht; mijn moeder heeft ze gevonden. Het was de enige knoop van het zelfde materiaal als de gesp, dus ik hoefde niet te ienemienemutte!!


De pet die ze op heeft is van Kirsten geweest en hij staat haar zo leuk, perfect bij deze jas. Ze heeft normaal handschoenen in dezelfde kleur, maar die zitten nu in de was! Die waren echt niet meer om aan te zien na een hele week schoolpleinglijden!! Dus maar even de lichtgrijze van Kirsen gepakt!


De jas viel voor Bridget wat te breed, maar ik wilde hem niet innemen.Ze heeft net als nu lekker diverse laagjes aan en dan is een beetje ruimte in de mouwen en rug wel lekker! Om de breedte een beetje op te vangen, zodat de schouders niet gaan hangen, heb ik schoudervullingen gemaakt. Gemaakt uit kleine schoudervullingen en die op "steeltjes" in de jas gezet. Bridget vond het wel leuk om nu foto's te nemen want ze mocht op de op elkaar gestapelde ligbedden staan (dat mag normaal natuurlijk nooit!!!). En het sneeuwde. Op de rechterfoto zie je echt de vlokken voorbij vliegen!!

De voering van nepbont is niet zo wijd aan de onderkant als de jas. Dit omdat anders de jas zo wijd ging staan dat het wel een Sisi-jurk leek, hahaha. Bridget zou het wel leuk vinden, maar de jas is dan veel te zwaar en log en ze moet met al die drukte bij de deur van school wel binnen kunnen komen, hahaha!

32 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig!!
    Wat een heerlijke jas!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig gemaakt.. als ik dit zo zie krijg ik zo weer zin om achter de naaimachine te kruipen.. ik heb alles in huis zelfs een lockmachine maar ik moet eerlijk bekennen dat ik zelden of nooit meer wat maak....
    Maar als ik dit zo zie...
    Super gedaan en het staat je dochter ook erg mooi..
    COMPLIMENTEN...!!!!!
    Groeten Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een plaatje!!! Heel mooi gemaakt en een prachtige stofkeuze. De jas staat Bridget heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een mooie jas!!
    Groetjes, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie jas geworden! Vond het patroon ook meteen schhitterend...heb hem voor mijn kleindochter gemaakt,(die mijn blog).
    Kleurtje is ook mooi en de bontvoering, helemaal leuk.
    Groetjes, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een supermooie jas! het staat Bridget ook geweldig mooi zo met de pet erbij.. mooi compleet plaatje zo ;-)

    groetjes..Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooh ik vind hem geweldig mooi zeg, de jas staat haar ook heel erg leuk.
    Een prachtmodel en wat heb je er een mooie stof voor gebruikt!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie jas! Ik vind de kleur echt leuk staan. Een plaatje.

    Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een prachtige jas geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, heel erg mooie jas en samen met de pet een echte blikvanger. Ik hou wel van een beetje klassieke kleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er practig uit en heerlijk warm. Het staat Brigit beeldig!! Goed idee van de nep bond. Ik wil juist dit patroont jasje maak voor Sister. Ik ga er in september mee beginnen. Heb je nog tips of dingetjes die je denkt je zal anders doe, als je het weer zou maken. Ik maak hem dan wel in maatje 122. Heb er zin in. Ga ook een Tweed stof gebruiken, wil graag een grijs/zwart jasje. Ik vind de kleur van jouw jas ook heel mooi.
    Groetjes Lisha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Meis..meis...wat een plaatje is dit!
    Zowel de jas als Briget is BEELDSCHOON.

    Je bent echt een creatieve duizendpoot..!!

    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw zeg, supermooi gedaan! Hier waag ik me maar niet aan, al was het alleen maar omdat ik dit niet eens durf (en omdat ik een ventje heb);)

    En ook zoveel stofjes maar zo weinig tijd, heel herkenbaar je verhalen, ook het s'nachts wakker liggen van ideetjes...
    Goed 2010, groetjes Anouska

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldig jas zeg!

    Ik kwam even "buurten" omdat je zo'n gezellig berichtje had achtergelaten. 'k Zie het plaatje helemaal voor me.

    Maar die jas... en dan natuurlijk de dame die hem mag showen... als een volleerd fotomodel...en dan ook nog die sneeuw...het plaatje is helemaal kompleet.

    Zelf heb ik ook veel kleren voor mijn meiden gemaakt maar dat was toch niet zo professioneel.

    Is het trouwens nog allemaal in orde gekomen met de patroonbeschrijvingen? Daar las ik een paar berichtjes terug iets over.

    Voor morgen ook een gezellige dag gewenst,
    groetjes, Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige jas geworden, echt een plaatje! Het staat haar heel mooi!

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het plaatje is compleet, het resultaat mag gezien worden. Kou zal ze alvast niet hebben met deze jas, gefeliciteerd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schoonheid (schoonheden)! Prachtig en hij staat haar beeldschoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige jas. Echt een plaatje.
    groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het lijken wel foto's uit een heel chique tijdschrift, wat prachtig! Een geweldig mooie jas is het geworden en wat ontzettend mooi gemaakt!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schitterende jas! En je dochter is ook een plaatje ;-)
    Groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een geweldig leuke jas, prachtig.
    Echt heel knap gedaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie jas is het geworden
    Groetjes sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een prachtige jas geworden, hij staat haar super!
    Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een plaatje,en wat ziet dat er meer dan netjes uit!!!Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wow wat een sjiek manteltje! zal zeker lekker warm zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi hoi,
    ik ben elke keer weer onder de indruk van je naaikunsten! Wat een heerlijke warme jas heb je gemaakt. En toen ik es even verder scrolde, zag ik zo'n prachtig broekpakje voor de feestdagen!
    Erg mooi en toch lekker om in te spelen lijkt me.
    Groetjes Freekje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow, wat een prachtige jas!! Mijn moeder deed dat vroeger ook voor mij en m'n broers. Ik heb vroeger voor m'n dochter ook wel genaaid, maar aan zulke moeilijke stukken heb ik me nooit gewaagd. Chapeau!

    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi!! wat is het een super leuke jas zeg!!!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie jas heb je gemaakt! En wat een schattig model. Ze staat te showen als een echte prof. Of nee, als een sneeuwprinses! Erg leuk! Leuk dat je e.e.a. zo uitgebreid beschreef. Ben je al weer wat nieuws aan het maken? Ik ben heel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat heb je een prachtige jas gemaakt en hij staat haar geweldig
    groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een pracht van een jas! Je hebt echt talent als je zoiets moois in elkaar kunt zetten.

    Aritha

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (74) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)