zaterdag 30 januari 2010

In de lappenmand.......

Bridget heeft hier een dikke winterjurk aan die ik gemaakt heb in december met de stofjes die zij wilde.

De jurk is dubbel en heeft een dikke bontrand met satijnbandje aan de bovenlaag van de rok. En de onderlaag van de rok komt er onder uit met 2 rimpelstroken die zijn afgewerkt met een rolzoompje.

 Het was woensdag vrieskoud en ze wilde persé een jurk aan, en daar is deze héél goed geschikt voor.

Deze week zit ik in de lappenmand, of liever lig in m'n lappenmand, hahaha. Ik heb een fikse keelontsteking en een voorhoofdholteontsteking. Dat begon op zondag. Maandag heb ik nog doorgehobbeld, maar na het avondeten heb ik het opgegeven en ben mijn bed ingedoken! Dinsdag was Rem tussen de afspraken door even thuis voor het ophalen uit school, en ik heb op bed samen met Kirsten de aardappels gejast. Op het vuur gezet en de oudste kinders deden de rest. Dat is wel heerlijk ontspannen in bed uitzieken hoor!! Dat is héél erg lang geleden, dat ik gewoon ziek kon zijn. Normaal strompel je toch naar school, of achter het fornuis, of de boodschapen, halen en brengen e.d. En nu, ik was ziek.......! klaar!


Normaal heb ik met de kinders wel meisjesmiddag en jongensmiddag. De oudste vonden een keertje overslaan geen ramp. Maar de jongste wilde toch graag iets met me doen. Dus werd het schooltje spelen. Ik was de leerling (in bed), en aan mijn voeten zat nog een kindje, zogenaamd dan, hè!! Bridget was de juf. Ze zat op mijn bureaustoel en gaf rekensommen op en een dictee!


Ook maakte zij een tekening en moest ik raden, samen met dat andere kindje, wat ze had getekend. We kregen punten, en bij een fout antwoord keek ze streng. Op de foto hierboven werd het andere kindje even toegesproken, dat ze toch ècht moest opletten!! Ik kreeg ook nog tekenles en daarna gingen we naar School-tv kijken. Oftewel de smurfen!!! Bridget zei dat de Grote Smurf altijd wijze dingen zegt, dus heel geschikt is als School-tv. Nu vond ik het zelf ook niet erg, want de dame ging lekker naast me liggen in mijn armen en ik genoot van de Smurfen!

Nu is het zaterdag en ik heb alleen nog een stem als een 06-lijn, geen gehoor. Rem en ik zijn vanochtend met zijn tweeën door het prachtige sneeuwlandschap gereden naar Oudewater. En daar heb ik hele mooie wol gekocht voor een "woon-sjaal". De wol zal ik binnenkort eens op de kiek zetten!

22 opmerkingen:

  1. Met zo'n o6-lijn stem, kun je wat bijverdienen :o)
    Ik ben zelf ook niet helemaal "neus en keel" vrij. Loop ook al vanaf vorige week te snotteren en te hoesten, maar niet zo erg als jij.
    Daarom vanaf deze kant, wens ik je veel beterschap en knap maar weer snel op.

    Trouwens een mooie jurk. Dit is wel het echte werk!

    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende jurk!
    Zo te lezen heb je het flink te pakken.
    Heel veel beterschap en probeer het wel goed uit te zieken.
    En ik sluit me aan bij Sandra, met die stem kun je bergen geld verdienen:)

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi!

    Mooie jurk!! En heel veel beterschap, goed uitzikene hoor, niet net als ik doen eind vorig jaar!! Ik probeerde maar door te gaan en zodoende in het ziekenhuis terecht gekomen!! een volle week, en 4 kids thuis!Dus geniet nog maar even van je rust!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte beterschap hoor! Lekker uitzieken nu het kan ;)

    groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vond het al zo stil! Dat zijn we niet gewend van je. Ja, mama's kunnen (eigenlijk) niet ziek zijn, maar ziek het lekker uit. Beterschap toegewenst van deze kant.

    Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige jurk heeft je dochter aan en ze is een overtuigende lerares ! Ziek maar rustig uit en ik wens je van harte beterschap. zo`n 06 stem heb ik ook wel eens ..... Veel kopjes thee en niet al teveel praten

    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige jurk heeft je dochter aan!
    En beterschap, ziek lekker uit!

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie jurk!
    Beterschap, enne.....kan je je telefoonnummer niet even geven? Ik wil die 06 stem wel eens horen!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk verhaal, wel balen dat je niet in orde bent.
    Ik wens je beterschap en een goed weekend!
    Groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ondanks dat je ziek bent kun je nog heerlijk schrijven. Beterschap en ziek goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n schooljuf,in haar mooie jurk! Ziek goed uit, kun je er straks weer tegen aan!! Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel beterschap gewenst en ik hoop dat je er snel weer bovenop bent. Gelukkig kan je man met de kinderen samen zich ook een aantal dagen redden. Het was inderdaad al wat stiller de laatste tijd maar ik begreep uit een eerder blog dat het druk is met je winkel. Dat is dan weer fijn om te horen. Fijn dat de zaken zo goed gaan.
    Succes,
    Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beterschap en goed uitzieken hoor, het kan inderdaad lang duren loop zelf ook al 3 weken te snotteren.
    Maar je verhaal is weer heerlijk om te lezen.
    groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beterschap en wat een prachtige jurk weer!
    Leuk hoe je zo een middag beschrijft! Moest wel even glimlachen om het aardappels (of piepers ;))"jassen"... Dat zei mijn opa vroeger ook altijd, beetje jeugdsentiment dus... :)

    Groetjes en sterkte, Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beterschap en hopelijk ben je snel weer de oude!

    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het zo leuk dat ik deze site blogspot heb ontdekt al die creatieve vrouwen, geweldig.
    Ik wens je beterschap en heel veel succes met de kledinglijn.. ik zou het wel weten als ik een jong meisje had vind het prachtig
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig heb je voor het schrijven van een nieuw log geen stem nodig. Alleen je vingers en je ogen. En als je een laptop hebt kun je ook dat in bed doen. Heel veel beterschap Collie! Ik hoop dat je snel weer op de been bent want ik ben benieuwd naar je sjaal (erg hè?)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie jurk! Doet me een beetje denken aan van die engelse kostuum-films! Als klein meisje wilde ik ook graag zo'n jurk ;D

    Heel veel beterschap! Ik weet hoe vervelend een voorhoofdsholte ontsteking kan zijn en dan ook nog in combi met een keelontsteking, dat is niet fijn. Goed uitzieken!

    Liefs Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Inmiddels al wat meer opgeknapt? Ik las het al elders in je blog, maar wat leuk om een middag speciaal voor de kinderen in te lassen zodat ze allemaal een keer even alle aandacht hebben. Nu met een wil dat wel, maar straks met twee als ze wat ouder zijn....ga het onthouden. Bedankt voor de tips die je me stuurde. Komt vast goed zo en oefening baart kunst, dus als deze af is gelijk door met de volgende in een ander stofje. Willeminetje zal Lisa helemaal geweldig vinden, maar lijkt mij toch nog een beetje te moeilijk, maar naar deze ga ik zeker nog eens wat van farbenmix uitproberen met de stap voor stap beschrijvingen stuk beter te doen en met de tips van mede bloggers komt het helemaal goed. Na de bevalling weer op naailes. Dus kom er vanzelf wel. Met twee meiden straks is het toch wel erg leuk om zelf kleding te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een stoere jurk zeg die je hebt gemaakt voor je dochter.ze boft toch maar met zon handige mama.
    Ik hoop dat je inmiddels weer wat opgeknapt bent.en tja smurfjes kijken,is wel gezellie soms,en ach zo heb je toch lekker in je mandje kunen liggen en is ook je dochter tevreden geweest.
    beterschap en tot de volgende keer weer.
    groetjes emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Van harte beterschap zeg. En... heerlijk als de kids al weer zo groot zijn dat je inderdaad ook ziek "mag" zijn. Hoop dat het nu wat beter met je gaat.

    Het jurkje van Bridget is prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ziek zijn is niet leuk maar op die manier in bed liggen maakt je dag toch wel weer goed! Zo'n kleine meid die lekker aan het spelen is, haar creativiteit de vrije loop laat... heerlijk als kinderen spelen! Ennuh ik hoop dat je inmiddels bent opgeknapt! Beterschappies

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)