vrijdag 19 februari 2010

Briget's borduurwerkje is hélemaal af!


Bridget is al een tijdje met een borduurwerkje bezig. Een koe die staat in de groene wei. Met een halve kruissteek en van een stevige wollen draad die niet zo snel dwars wil liggen en in de knoop gaat! Vandaag hebben we de foto's gemaakt in de sneeuw van haar winterjas, zie blogberichtje van 9 januari. En we waren zo lekker met zijn twee aan het tutten, dat ze zei, mag ik bij jou op je kamer borduren als jij aan het werk bent?? En dat is prima, want het borduren doet ze op het hechten na helemaal zelf. Het is wel grappig, die koe ontstaat met hollen en stilstaan! Hahaha, om de zoveel tijd pakt ze het eventjes, en soms wéken niet, maar nu ze bijna het vierkantje vol ziet worden is ze bijna elke dag wel bezig, en vandaag komt ze een héél eind!


Bridget krijgt haast, ze heeft er gisteren hard aan gewerkt, en vanochtend stond ze weer bij me "ik wil m'n koe af krijgen!!" Nu DAT lukt 'r hoor!! Helemaal trots laat ze het zien, ik wordt gelijk aan het werk gezet op zoek naar een kartonnetje, want hij moet worden opgespannen en dan aan de achterkant worden afgewerkt. Zoek, zoek, zoek, ik wéét dat ik kartonnetjes heb, maar waar???? Op de laatste plaats waar ik kijk liggen, ze.... Bridget heeft ondertussen wat te drinken gehaald en is onderuitgezakt op haar stoel gaan zitten, hahahaha ze moet even uitrusten van de laatste steekjes!! Maar dan ga ik het karton op maat knippen (dat is voor haar iets te stevig spul). En ik laat zien wat ze moet doen om het gaas erom heen gespannen te krijgen. Met grote koeiensteken (weer een koe, hè) trekt ze het gaas strak. En dat gaat helemaal niet verkeerd, ik hoef maar één hoek te corrigeren, nou en dat van de vier hoeken!!!


Dan een mooi stofje zoeken voor de achterkant, iets waar ook groen in zit. Nu, dat is zo gevonden en ook dat wordt even op maat geknipt, omgevouwen en op de achterkant gespeld. Ze vind dat haar werkje nu meer op een stekelvarken lijkt, maar het wordt goed strak! Ook moet er een klosje garen worden uitgezocht ook dat wordt gevonden. O, we worden geroepen voor het eten, nu we gaan strakjes wel weer verder......


Dat strakjes werd een paar weken verder, want de dame heeft ook haar breiwerk ontdekt..... Het is namelijk nogal koud voor haar pop.......  Ja, met al die sneeuw!!! Maar gisteren had ze er lekker zin in en werd het borduurtasje gepakt, naar beneden genomen. Bakje met klosjes groen garen naar beneden gehaald. Wat voor klosje was het ook al weer???? En dan de draad in het oog prutsen.... ja, dat is nog een vak apart, maar het lukt haar in twee keer....


Ik ben in de hoek begonnen en heb het even voor gedaan, dat ze van het borduurwerk wat moet "bietsen" en dan een nipje van de achterkantstof moet "bietsen". Zo krijg je dan een mooi klein steekje die de boel bij elkaar houdt. De televisie staat aan en af en toe vallen er kréten die ze niet kán weerstaan om op te kijken van haar werk, hahaha, maar ze gaat gestaag verder!!


Ik hoor Bridget mompelen "Jakkes, m'n draad is uit de naald" Dan hoor ik murmel, mopper, murmel en ondertussen die handjes, friemel, friemel, friemel, soms wel een paar minuten, maar ze vraagt niks......!


Bridget vind dat ze het werkje steeds makkelijker beet kan houden, zo zonder al die spelden, en ze krijgt de slag aardig te pakken, de steekjes zijn wel groter dan de mijne maar ik vind het goed gedaan, hoor! De start  en het eind van elke draad doe ik. En dan is 'ie ........ af! 

Ze is helemaal blij en trots op haar schilerijtje. En ik ook hoor, op háár!!

KLAAR !

De laatste foto's zijn een beetje wonderlijk licht, maar dat komt door de flitser, want het is eigenlijk al schemerdonker aan het worden, maar op de foto lijkt het wel of de zon schijnt, met van die felle witte vlakken.

13 opmerkingen:

  1. leuk hoor, zo'n heel verhaal over je frubbelende dochter.
    Hier groeien ze van, wanneer iets zo goed lukt.

    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bridget wat knap van je! Anders praat ik altijd met je mama, maar vandaag niet hoor! Ik wil eerst maar eens even tegen jou zeggen dat je een hele mooie koe gemaakt hebt. En zal ik eens wat grappigs vertellen? Ik heb de koe ook geborduurd. Is dat niet grappig. Groetjes aan mama hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha het lijkt wel of ik een spannend boek lees ;-)
    Knap gedaan van haar hoor!!!
    Groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, zo'n creatieve dochter! Dat beloofd voor de toekomst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat leuk!!! Zo ben ik ook begonnen, met borduren bij mijn oma :-).

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat superleuk om te zien zeg! Brengt me terug naar vroeger toen ik zelf altijd en eeuwig met dit soort dingetjes bezig was.. :)
    Knap gedaan Bridget, heel leuk!

    groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh wat een schat, ik herken mezelf hellemaal in haar. Ik kon vroeger (ben nu oud *ahum*) net als je dochter wekenlang mijn werkjes niet aankijken maar als ik dan bezig was dan ging dat met zo'n zelfde soort concentratie moet ik van mijn moeder geloven, ik ging alleen vaak met mijn oma aan de knutsel in onze familie heeft de creativiteit een generatie overgeslagen. Ik vind het knap dat ze al zo netjes kan handwerken, ik hoop dat ze later ook veel plezier zal halen uit het handwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is ze toch creatief zeg,van wie heeft ze dat toch!!??!En wat schrijf je alles toch altijd 'gezellig'op!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Petje af Bridget!! Ik vind het heel knap van je en ik snap heel goed dat je mama heeeeeel trots op je is!! Ik ben ook heel nieuwsgierig wat je voor je pop aan het breien bent.

    Doe je de groetjes aan mama?

    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi,je krijgt van mij een Award !Je bent een perfectionist wat naaien betreft!Klassieke maar prachtige kleding ontwerp en maak je!Succes!
    groet Vlijtige Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heej Collie,

    Geweldig wat een prachtig gezicht hoe ijverig ze bezig is, ja als je resultaat ziet word het helemaal spannend, leuk hoor.
    Geef haar maar de complimenten van mij:-)

    Lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap hoor! Wat leuk dat je dochtertje al zo creatief is;)
    Ik geef je de beatiful blogger award, kom je hem straks halen?
    Groetjes Anouska (Babybips)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bridget, dat heb je super knap gedaan, complimenten!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)