dinsdag 16 februari 2010

Het begin van de nieuwe zomercollectie Collie-Collie.com!

Dit zijn de vrolijke stippeljurken.

Dit zijn de vrolijke jurkjes waar ik de afgelopen tijd aan heb gewerkt! Ik had na het maken van de zomerjurkjes voor de foto-werkbeschrijving van Farbenmix al zin in zomerstofjes. Ik ben echt èlke dag lekker met zomerse ideetjes bezig! Sneeuw of geen sneeuw, ik zit midden in de stippeltjes, streepjes, bloemetjes en allerlei vrolijke kleurtjes, de lente komt er wat mij betreft binnenkort aan!!  

Hier zijn twee versies van, jurkjes met twee verschillende stofjes; bloemetjes en streepjes.

Laat de lente maar komen!!

Vandaag ben ik de hele ochtend bezig geweest alle jurkjes te strijken en alle laatste rijgdraden en losse draadjes eruit en eraf te halen. Werkelijk waar, van al die draadjes kan een spreeuw een aardig nestje bouwen!! Na het strijken had ik een boei als een tomaat. Een  beetje warm met al dat stoom en zo!

Daarna even afkoelen!! En dan alle paspoppen van stal gehaald en op de overloop gezet. Want daar wil ik de foto's nemen. Eén voor één zet ik de paspoppen met jurk op het brocante kastje en kiek de voor- en achterkant en her en der een detail. Precies om vijf over drie vanmiddag was de fotoklus geklaard! Keurig getimed, even de kinders halen en een frisse neus, hahaha

Daarna alle foto's bijsnijden, naam van de webwinkel erop zetten en collages maken. Dan worden de foto's in de webwinkel geladen, de tekst stond er al in, dat scheelt!

En dan moet er  nog even een nieuwsbrief gebakken worden, samen met Rem zit ik wel twintig keer de tekst te lezen. Op een gegeven moment vliegen de letters voor m'n ogen, maar volgens mij is íe wel goed!

Zo en nu....... ga ik lekker wat te drinken halen en languit op de  bank liggen!!!

25 opmerkingen:

  1. zoooo meid wat een bezige bij en wat een resultaat, als je iets met heeeeel veel plezier doet kun je een hoop werk verzetten.
    Het ziet er zo leuk uit en wat een heerlijkheid om tussen al die stofjes te graaien.
    Nou neem nu even de rust'en geniet van al het mooie werk wat je hebt gemaakt.

    lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er veel werk aan gehad maar het resultaat mag er zijn ! Geweldig wat een lieve zomerse snoepjes heb je gemaakt.Ik kijk uit naar het mooie weer en naar je volgende collectie


    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit voorproefje van je zomercollectie ziet er al heerlijk fleurig uit! Voor mij mag de lente ook wel weer komen, het gaat ook al kriebelen naar lentekleding....heerlijk weer een verandering van seizoen, ik vind dat altijd weer genieten van alle inspiratie die je daarvan krijgt!

    Succes met je zomercollectie verder.

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was ik nog maar een jong meisje.... dan kon IK die jurkjes aan! Wat zijn ze mooi geworden en zo schattig, je krijgt meteen lentekriebels!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er allemaal weer even prachtig uit!
    Met de name de roze stippen jurk vind ik erg mooi!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat zijn ze weer geweldig! Vooral de roze vind ik super. Allemaal zo keurig gemaakt, complimenten hoor. Ik wou dat ik het zo netjes kon! Het zijn ook echt weer jurken die mijn dochter geweldig zou vinden. Net zoals Willemientje, die is hier ook nog steeds favoriet!
    Groeten,
    Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, die rode vind ik echt super geweldig! Heb je dat patroon ook in een maatje 92 gemaakt, en kan ik het ergens kopen in België binnenkort?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat super mooi gemaakt en op de foto gezet.
    Succes met de verkoop!

    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik bewonder de uitkomst van je harde werken! vind de jurkjes weer super mooi en prachtig gefotograveerd.
    groetjes kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat mooi toch weer! Het straalt iets romantisch uit echt heel mooi!

    groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En weer ziet het er prachtig uit, mooie kleuren ook.
    De lente mag wat mij betreft vandaag ook beginnen, ben dit meer dan zat.
    Het is ook nooit goed he!
    groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige jurkjes!!!
    Als je er naar kijkt krijg je zo'n zin in de lente.
    De kleine dame hier vind ze schitterend:)

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow Super! Wat een leuke jurkjes en kleurtjes.
    Het zonnetje schijnt hier al volop.

    Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterende modellen en ook een hele lieve stof!
    Laat de lente maar komen ;-)
    Groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Vixi!

    Leuk dat je het jurkje zo mooi vindt! Als je op mijn blog helemaal bovenin rechts klikt op "mijn webwinkel" daar zie je in welke maten ik alles heb gemaakt. De kleinste stippeljurkje is in maat 92/98 gemaakt. Het patroon is van mijzelf, dus niet in de winkel te verkrijgen.

    Je kunt ook rechtstreeks naar de webwinkel www.collie-collie.com.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi!!!en wat een prachtige romantische stoffen,net als de jurken touwens.
    Petje af weer voor je hele mooie werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, je bent weer goed bezig zie ik. Je zou er een lekker lentegevoel van krijgen!!!
    Ik zal snel weer eens in je webwinkel kijken, even 'voelen' of bij mij ook dat lente-achtige binnen kan komen.
    Succes,
    Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig weer! Mooie stoffen en modellen en weer super mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai Collie, wat heb je dat ontzettend mooi gemaakt zeg, en ook heel mooi gefotografeerd. Helaas heb ik geen dochter, maar als ik er een had dan zou zo'n roze jurkje met stipjes zeker niet in haar garderobe ontbreken. Erg mooi. Groetjes Arlette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig, mooie lijnen, niets te veel een niets te weinig en geweldig mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Owww wat mooi gedaan weer! Ik wordt er echt vrolijk van, kom nou maar op met die zon!
    Wauw, maak je ook nog moois voor jongens, mijn peuterpuberzoon houd niet van jurkjes...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bonjour Collie, merci beaucoup de votre visite!
    Votre blog est très beau et intéressant!!
    Votre modèles sont étonnants!!!
    Belle soirée et belle week-end
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig begin van de voorjaarscollectie!! Prachtige stoffen en modellen heb je gebruikt!

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)