zaterdag 27 februari 2010

Kreativ Blogger Award! met tikkie aangepaste regels...


Ik heb deze Award gekregen van Bouwiena van www.zomooizohip.blogspot.com !

Bedankt!!
Ja, en dan de regels van deze Award!! 

Rules for the award are:

1. Thank the person that give it to you.
2. Copy then logo and place it on your blog.
3. Link to the person who nominate you.
4. Name 7 things about yourself that nobody knows.
5. Nominate 7 kreativ bloggers.
6. Post link to the 7 blogs that you nominate.
7. Leave a comment on each of the blogs letting them know that you nominate them

Ik ga de regels een beetje anders interpreteren. Ik heb al een paar keer weetjes over mijzelf verteld, en ik vertel deze keer 7 dingen over mijn grote hobby: kleding ontwerpen en maken!

1. Ik heb een tik, hahaha, wat de binnenkant van kleding betreft. Ik besteed bijna evenveel tijd aan de binnenkant van een kledingstuk als aan de buitenkant. Dat is een soort sport. Is ontstaan, omdat Kirsten als klein meisje heel snel rode plekken kreeg van zigzagnaden, en later met de locker was dat wel minder. Maar ja, ik was toen al besmet met het glad afwerk-virus. Oftewel, veel Engelse naden, en gevoerde jurken en rokken, waardoor alles poezelzacht is aan de binnenkant.

2. Ik heb ooit een speld in een wintermantel laten zitten, gelukkig die van mezelf, stel je voor!! En ik werkte toen in Scheveningen bij een Advocatenkantoor, dus sjiek!! Ik sprong in de trein, ging zitten en sprong gelijk een  halve meter omhoog. Er bleek een speld in de jas te zijn achtergebleven, in de split. Die had ik niet gezien, omdat het knopje dezelfde kleur had als de jas. Sindsdien had ik de spelden op kleur in mijn speldenkussen gepoot! Ik pakte altijd de kleur die het sterkst afstak met de stof, want dit zou me niet nog eens gebeuren. Ik koop tegenwoordig spelden in één kleur, gelukkig, hahaha. Lekker knalgeel!!

3. Ik en dunne wiebelstofjes zijn niet zulke goede vriendjes!! Hoewel ik de stof prachtig vind vallen, maar dat knippen. Eer je kan knippen moet het worden vastgespijkerd op tapijt of vast worden geplakt aan tafel........., ja je wordt er wel creatief van, hahaha. Ik ben altijd blij als de jurk af is en gelukt (gelukkig wel).

4. Soms ben ik zo lekker bezig met iets, het lukt goed en ik wil weten hoe het wordt. Dan gebeurt het wel eens dat het VIER UUR in de ochtend is............... eer ik in bed lig..... ai ai ai ai ai !!

5. Ik dol ben om mijn kinderen hun carnavalsplannen of andere kostuumwensen te vervullen. Ik ga hélemaal los van de omschrijving Gothic, Heks, IJskoningin, Ridder, Dracula, Jonkvrouw of Bloemenfee. Kirsten had als Bloemenfee dus letterlijk een bloem als keurslijf aan met dito make-up! Gewèldig. Of Icy maken van Winx. Voor Kirsten een glamourstrak-pak gemaakt van nachtblauw satijn met staande kraag, ook superwenkbrouwen boven die van haar geschilderd, haar eigen wenkbrouwen waren weggemake-upt. En nepwimpers van 2 cm, zwart met knalgroen met witte veertjes eraan. 2 uur nepnagels plakken (de avond voor het feest), héérlijk!! Bridget wilde vorig jaar Tinkerbel, ik heb uren dubbelzijdige bladeren gemaakt en die als rok gedrapeerd en daarop een keurslijfje met miniblaadjes! Ah, kostuums zijn zó leuk om te maken, omdat dan álles kan.

6. Zie bovenstaande vind ik schminken en theatermake-up doen gewèldig. Anderhalf jaar geleden was ik bij de balletuitvoering van de balletschool van Kirsten en Bridget make-up en knottenmaak-moeder. Prachtig om van die mooie snuitjes,  grote ogen te maken en mooie wenkbrauwen, zodat de uitdrukking in de zaal perfect te zien is!!

7. Ik een oude naaimachine van ellende helemaal uit elkaar heb gehaald (toen kon dat nog, tegenwoordig krijg   je alleen het klepje voor het spoeltje open). De machine was goedgekeurd (door de naaimachineman) maar maakte herrie, en lustte. Ruzie in de tent, ik en de machine dan hè. Ik heb toen letterlijk de gehele machine uit elkaar gehaald. Alle schroefjes en moertjes op volgorde achter elkaar neergelegd. En toen bleek er een los ringetje in te liggen............ nergens te bekennen waar dat hoorde!!! Ik heb hem weer netjes in elkaar gezet, schoongemaakt en gesmeerd alles teruggezet, en hij deed het weer............als een zonnetje. Hoezo vrouwen niet technisch!!!

Zo, hè, hè, wat veel tekst zeg!! Pfew, zijn jullie nog wakker, hahaha. Nu nog een aantal blogs uitkiezen:

Eh, eh, ik vind er zoveel mooi!!

www.doorjolanda.blogspot.com ik heb net tas 011 bij je besteld, ik ben er zo weg van en niet alleen daarvan, want die winterjas die je hebt gemaakt is ook zo prachtig en nog vééél meer!!
www.faireunsonge.blogspot.com ik geniet van de mooie foto's van je huis en je paspoppen, zo mooi en vol sfeer is alles neergezet. Vandaag heb ik je tafel gekocht, en heb ik in je woonkamer gestaan......... WAUW, prachtig! Je huis is ècht een pláátje!! Binnenkort komen we de tafel halen, mèt aanhangwagen, hahaha!
www.ifoundmyhome.blogspot.com laat alles mooi zien, allerlei mooie hoekjes en stillevens tot een perfect verstopplek van de kattenbak aan toe!
www.marijkevanooijen.blogspot.com wat een fantasie leg jij in je creaties. Met Kirsten ga ik binnenkort een workshop doen, hoor! Kirsten moet nog even goed kijken wat ze wil maken en dan zodra het rustiger is maken we een afspraak!!
www.vlijtigelies.blogspot.com jij maakt zulke mooie dingen of het nou kleding is, beddengoed of andere spulletjes, o, ja, en dan die lampenkapjes........... ik vind ze prachtig!







6 opmerkingen:

  1. Collie Collie, jij allereerst van harte gefeliciteerd met alweer een Award!!!Je werkt er keihard en bovendien met veel liefde voor,dat straalt alles uit.En erg bedankt voor de Award die ik van jou kreeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was genieten op de vroeger morgen, 't lezen van jou post haha....wat heb je dit allemaal leuk verteld!
    Ongelofelijk jouw passie voor het naaien, het binnenkant-mooi-afwerken, het uit elkaar schroeven van een naaimachine, die naald in je jas!!
    De award is dik verdiend...jij kan 't wel, petje af hoor!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zo leuk ik leer je steeds beter "kennen".
    Van harte hoor, dik verdiend.
    Enne wat is je koektrommel mooi gepimpt zeg, wat zul je nu trots rond rijden.....
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Nicole,

    Wat een verrassing op deze zondagmorgen een mooi award van jouw, ga hem later deze dag op mijn blog vermelden. En bedankt vor de lieve woorden, ook jij bent zeker een collega die ik met recht coupeuse wil noemen!

    En wat leuk om te lezen hoe gepassioneerd je bent, heel herkenbaar en jaja ook ik kan tot diep in de nacht doorwerken.

    Fijne dag, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, Bedankt voor je award. En ook nog voor je leuke reacties op mijn blog. Zie nu dat ik hier nog niet veel ben geweest, Sorry. Heerlijk als je je eigen kleding kunt maken. Vroeger maakte ik ook weleens iets, maar moet er nu niet aandenken. Mijn zus is naaister [of hoe heet zoiets] en vind het altijd een uitdaging om kapotte kleding te herstellen. Ik zou het dan al weggegooid hebben, dus zij heeft heel wat keren de kapotte broeken van mijn zonen hersteld. Ik ga dus liever wat kopen zoals je gelezen hebt. En een goed basis stuk kun je ook combineren met H&M.
    Nou wat bijgepraat, en nog een fijne dag [hier regent het pijpenstelen]

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hay meis,

    Sorry voor mijn verlate reageren...maar ik ben pas gisteravond laat thuis gekomen van Londen.
    Maar ik wil je hartelijk bedanken voor je lieve Award..geweldig hoor.Het is altijd zo mooi om te horen als je werk wordt gewaardeerd.

    Ook wil ik je zeggen dat jij en je dochter van harte welkom zijn in mijn atelier om een leuke workshop te veolgen.
    Het lijkt me geweldig om jullie eens te onmoeten.

    Hartelijke groetjes,
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)