maandag 8 maart 2010

Een zelfgebreide "Woonsjaal"


Dit is dus de wol, maar de kleuren knallen in het echt je ogen in!

Hè, hè eindelijk weer eens een berichtje, mijn internetverbinding heeft momenteel last van bindingsangst!! Morgen wordt er als het goed is naar gekeken, want het is ontzettend lastig qua werk, maar ook voor de leuke ontspannen dingen zoals blogjes lezen en kijken!! 't Was gewoon afkicken!!! Hahaha.

Ik had het er een tijdje terug over dat ik ontzettend leuke wol had gekocht en hierboven zie je een zwakke afbeelding van de kleurenwaterval! Ik heb in december voor Kerstmis een rode sjaal gebreid voor Rem. Eén van zijn collega's vindt zelfgebreide sjaals heel mooi, en zei "Gôh, zou Nicole dat ook voor mij willen doen, zo'n sjaal breien?" Rem trok even later bij mij aan de bel en vroeg of ik dat leuk zou vinden om voor haar een sjaal te breien. Natúúrlijk!! Het leuke was ook dat Rem een soort opdracht-omschrijving gaf. Ze heeft donker haar, kleed zich in één kleur, en bijna altijd donker met daarop een opvallend (kleurig) accent. De vraag was om een lekkere dikke sjaal, gebreid met kabels o.i.d. en in een felle kleur!! Ik moest zelf maar kijken hoe wat en wat voor wol....... Jippie leuk! Dat wordt dus een "woonsjaal", zo noem ik die dingen namelijk! Hahaha.


Nadat ik de sjaal af had heb ik wat foto's gemaakt hoe ik de sjaal vaak draag, en dat naar haar gemaild. Daarna heb ik de sjaal in Fuchia vloeipapier ingepakt en in een doosje met alle toeters en bellen gedaan. Ik vind dit soort sjaals héérlijk! Ik loop in de winter negen van de tien keer met een sjaal om mijn nek, omdat ik daar mijn temperatuur perfect mee regel!


Op deze manier draag ik ook graag een sjaal en dan doe ik er zo'n hoedenpin met opvallende kraal (en sluitdopje) er doorheen.

Het kopen van de wol was een hele uitdaging. Eerst ben ik op internet gaan neuzen, wat er allemaal is, want hier in de stad heb je eigenlijk niks. Maar ik wist wel dat hier in de buurt, in Oudewater, een piepklein winkeltje is, bommetjevol met wol. Nadat ik wat soorten wol had opgeschreven met wat voor type wol ik mooi vond stapten Rem en ik in de auto.  Door de glibber baggersneeuw zijn we daar naar toe gereden (glibber, glibber, glibber). Het winkeltje is een  bom aan kleur en geen centimeter is onbenut. De eigenaresse vroeg mij wat ik wilde en wat ik ging maken en liep gelijk naar achteren en viste er een paar bollen uit. Binnen een kwartier had ik wat ik zocht!



Ik heb de sjaal gemaakt qua formaat, naar mijn eigen sjaal (dat is geen gebreide maar een geweven exemplaar) en deze is 15 cm langer omdat 'ie dikker is dan de mijne. 


De sjaal is maar liefst 30 centimeter breed en 2 (!!) meter lang! Er zitten 3 kabels in die zorgen voor een stoere robuuste look. De zijkanten heb ik met een stukje boordsteek gedaan zodat het absoluut niet kan omkrullen. Dat vind ik wel belangrijk. Anders heb je geen sjaal meer om je nek maar een soort slang, hahaha. Ik heb teveel naar Mowgli gekeken!

De collega van Rem is er héél blij mee en draagt hem vaak en graag! Kijk dat is natuurlijk super om te horen!!

12 opmerkingen:

  1. Collie wat een mooie sjaal is dat geworden, ik begrijp uit de foto met de bollen wol dat de kleuren al in een bol verwerkt zijn. Wel zo handig hoef je ook niet te denken of je nu wel of niet met een andere kleur gaat beginnen. Je bent echt supercreatief hoor en als ik zie wat je allemaal doet dan heeft bij jou een dag 48 uur i.p.v. 24 ;)
    Groetjes Arlette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm heerlijk zo'n sjaal!!

    Hij is prachtig!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sjaal!!!
    Breien is aan mij niet echt besteed, ik kan alleen de simpele steken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, wat een heerlijke kleuren. En met recht een woonsjaal, zo lekker is dat, een lange, brede, zachte sjaal! Ik kan me heel goed voorstellen dat die in goede aarde viel bij de collega.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kan ik geloven dat ze hem vaak draagt, hij is dan ook super mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen meis,

    Deze sjaal is echt helemaal te gek..
    De kleuren, het patroon helemaamaal een dikke 10!
    en wat is het heerlijk om te breien, ik vergeet alles als ik brei...heerlijk!

    Fijne dag..hier schijnt het zonnetje al..
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Collie even antwoorden op je vraag die je stelde op m'n blog: salim dat zijn gedroogde dunne takjes (denk ik want zo ziet het eruit) ik heb het bij de bloemist gekocht. Je kan er leuk mee decoreren bijv. een nestje van maken (om maar even in paasstijl te blijven).
    groetjes Arlette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuke warme sjaal zeg,en geweldige kleurtjes.ik ben ook helemaal weg van sjaals,heb zer ook in allerlei kleuren en maten,alleen.......ik draag ze nooit,na een half uurtje wordt ik helemaal kriegel van zo`n ding aan mijn nek en gooi ik hem af.vindt het al erg als ik er eentje op de fiets aan moet in de winter bleh.dus ik heb het in de winter altijd koud.
    enne die pc met bindingsangst hahahahahaahah hoe kom je erop?maar ja jij vraagt je natuurlijk af hoe je eraf komt hahaahah.
    succes er mee hoor.
    groetjes emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yes!!!!! That's my girl. Leuke woonsjaals zijn super te om te dragen. Ik kan me voorstellen dat de collega er blij mee is. Ik weet niet precies waar je woont maar misschien is de Schapekop in Nieuwpoort voor jou ook een leuke winkel om eens te gaan kijken. 't is maar een ideetje hoor! Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi zeg, ik wenste dat ik zo'n mooie sjawl voor mezelf kon breien :)

    Super gedaan! Jij kan er wat van...

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wateen leuke sjaal zeg! Ik ben net begonnen met een sjaal van sjaal-breien.nl

    Erg verslavend dat breien!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)