woensdag 24 maart 2010

Patchworktuniekjes met tig lapjes en tig kleurtjes garen! Ze zijn af!!




Ik heb ze af!! En volgens Kirsten en Bridget zijn ze goed gelukt!! Ze zitten lekker en de stofjes vinden ze lekker zacht. Ik heb geloof ik nog nooit een kledingstuk gemaakt, waarin tien verschillende lapjes zaten en ELF verschillende kleuren klosjes met garen! Het kopen van de stofjes was leuk, nu heb ik die lap met Japanse kindjes minstens een jaar in huis. Ik vond hem zo leuk, maar ja, en dan...... Een paar weken terug groeide het idee, nadat ik voor Kirsten een jurkjespatroon had uitgeprobeerd voor een carnavals-kamermeisjeskostuum en die was goed gelukt. Kirsten draagt hem ook gewoon!! Als tuniek is 'ie wel korter gemaakt. Ik moest nog wat lapjes hebben..... en dat werden er een stuk of negen erbij.....


Ja, en toen...... het patroon in 6 maten uitgewerkt in mapjes, helemaal geordend met kaartje erin, wat het is en in welke maat. Daarna de tafel gedrapeerd met alle lapjes, een beetje combi-kijken. En daarna alle onderdelen, per onderdeel in 6 maten bij elkaar, zodat ik per lapje een onderdeel van de tuniek kan knippen. En dan is het kijken, kijken, kijken, bakkie leut, meten, kijken, meten, bakkie leut, gelukkig moeders  belt..... Even kwebbelen, wat ik aan het doen ben, ondertussen kijken, kijken, en nog een slokje leut....



Tijdens het kwebbelen bedenk ik dat ik na het knippen alles goed per maat bij elkaar moet houden, dus even mijn tassen van boven gehaald en weer in de lamp en aan de deurknoppen gehangen.... en ondertussen kwebbel ik nog verder.... Wel handig zo'n lamp met superhaken, is 'ie wel niet voor bedoelt, maar 't is handig!



Dan zijn Mima en ik klaar met kwebbelen en ga ik serieus de dingen die ik zéker weet eruit vissen, opvouwen, patroondeel erop en links van de tafel neerleggen..... en ineens binnen een kwartier is alles beslist en ga ik knippen........ (kramp in mijn vingers na 60 onderdelen te hebben uitgeknipt!



Zó, ik heb allemaal stapeltjes van 1 onderdeel van een tuniek in 6 maten. Dan ben ik even een sorteerbedrijf geworden en dribbel steeds van links naar rechts en andersom!



Daarna plof ik de stapels in de juiste maattas... en kan de bups naar boven!



Dan per tas alles locken (op kleur dan is het aan de binnenkant mooier) en ga ik de boel in elkaar naaien en bedenk ineens dat gekleurd sierstiksel wel héél leuk is.....
De bakjes met klosjes garen worden opgetrommeld, en genienemienemut welke het leukst erbij past en natuurlijk genoeg op het rolletje zit.... Dan bedenk ik me dat een dubbel stiksel ook wel leuk is, en wordt er helemaal veel heen en weer gestikt. Oftewel ik heb elke naad van de tuniek 3 keer genaaid!! Dat bedacht ik toen ik halverwege was, oftewel ik heb geen 6 tuniekjes genaaid maar 18!! Hahaha, toen ik dat tegen Rem zei, schoot 'ie in de lach.... of ik soms om werk verlegen zat...... Nee, maar ik vind het gewoon op deze manier leuk en mooi worden..... kan je wel eens hebben, hè!!


Vanmiddag heb ik foto's van de dames genomen, nou zeg wat is mijn gang toch verrekte smal!! En ik vind hem normaal toch wel aardig riant.... Hahaha, ik had heel leuk bedacht, dat ik de meiden zou laten rommelen door wat vogelhuisjes op te hangen en een beetje met elkaar te tutten bij de wijnflessentafel en het plankje met haakjes. Maar ik moest eigenlijk een halve meter door de betonnen muur heen, dan was de afstand pas goed. Maar met wat scheel kijken richting camera die 1 cm van de muur afgehouden werd.... ja, ik werd ter plekke die caberetier van oud op nieuw wel, mijn ogen bleven bijna zo staan, hahaha. 

Maar de foto's zien er vrolijk uit en de dames hadden het prima naar hun zin. Bridget werd zelfs opgetild en daar móest ook een foto van komen. Hij staat nu lekker bovenaan als eerste foto, kunnen de dames morgen zien hoe leuk ze eruit zien!! Hahaha! De foto direct hierboven, probeerde ze eerst wat serieuzer te kijken, de één corrigeerde steeds het gezicht van de ander (oftewel de ene lachbreuk/deuk) en toen Kirsten op haar knie ging zitten keken ze elkaar zo schattig aan........ ja dan is het klik! 

En morgen...... géén tien lapjes en elf klosjes garen........ maar twee soorten stof, waarvan één wit, en maar één kleurtje garen, wat saai, zeg!! Hahaha............


26 opmerkingen:

  1. Wat een gigantisch werk zeg, maar een heel mooi resultaat. Leuke foto's van de meiden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wel als eerste bontekleurenproject is het héél goed geslaagd! Heel mooi lapjes bij elkaar, en die chineesjes zijn idd echt schattig ( heb hier ook nog een restje liggen) En 2 fantastische mannequins heb je toch. succes met het volgende project

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi hoor!
    Ik had al zitten kijken in je winkeltje
    Grappige actie trouwens!
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh wat zijn ze mooi geworden!
    Het stofje met de chineesjes is ook leuk!


    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze geweldig geworden, spijkerbroek eronder en ookvoor mijn leeftijd geschikt (ik vindt zed namelijk errug leuk)

    Ik wilde dat ik een keer op les kon bij je... kan ik ook mooie dingen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooo nicole,

    Wat een keurig kleurig voorwerk...maaaar dat zie je er dan ook aan af!!!

    Geweldig mooi resultaat, waarom heb ik toch geen meiden???

    En ook zo lekker beeldend geschreven, net of ik naast je stond, hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Guido!

    Wat een leuke tuniekjes, leuke foto's en prachtig verhaal. Wat een werk zeg! Maar het restultaat mag er zijn.
    Zijn je ogen inmiddels weer teruggekeerd naar normale stand?

    Ik wens je een fijne zonnige dag.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gedoe zeg, maar wel onwijs leuk geworden. Ik moest wel lachen hoor, vooral om die tassen in de lamp. Waar een lamp al niet goed voor is.
    Heel erg vrolijke en vooral unieke tunieken.
    Groeten Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach wat leuk! je hebt ook wel de perfecte modellen he.
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij hebt je best gedaan!
    Het ziet er super uit, vooral de stof met de chinese meisjes.

    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wederom ziet het er weer fantastisch uit, en kon ik alles met een glimlach lezen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. YOU HAVE INSPIRED ME... !!!
    echt plaaaaatjes, ben er weg van!
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat leuk!!! Heel mooi al die stofjes bij elkaar.. maar wat heb je er een boel werk mee gehad zeg! Super :D

    groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een werk!!!!en volgens mij kun je altijd nog schrijfster worden, mocht je genoeg van naaien krijgen...wat kan je het toch allemaal leuk 'brengen'!
    Maar petje af hoor, allemaal kunstwerkjes opzich!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke jurkjes, de meisjes staat er ook weer snoezig op..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Helemaal goed, niets meer aan veranderen. Wat een enorme klus is dat geweest, maar dan wel voor het beste resultaat.
    Iedere keer weer zie ik wat een vakvrouw je bent. En leuk dat je dochters zo gezellig met je meedoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh...die zijn lief.....
    Echte kunstwerkjes zijn het geworden.
    Tja je dames ook trouwens;)
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schitterende tuniekje! Heel erg leuk al die kleurtjes ;-)
    groetjes,
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Collie, het ziet er weer prachtig uit.
    Mooie kleuren allemaal.
    Maar wat een werk,ik vind het knap.
    groetjes Gerlinde
    ps. superfoto's

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jemig wat ben jij toch creatief, en wat een klus...complimenten heel erg mooi gemaakt..!!
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat ziet er weer super uit. Het is altijd een genot om je verhalen te lezen. Zie het zo voor me.

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Helemaal leuk zeg!!!!
    Toppie!

    gr Claudette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Schitterend geworden en leuk combinatie van de stoffen.
    Maar wat een werk, verschillende kleuren garen.
    Petje af, dat je doet. Ik gebruik vaak 1 kleur.

    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een super leuke jurkjes maak je toch weer iedere keer ik zou willen dat ik 25% van jou talent had, ben altijd zo benieuwd of je alle patronen zelf ontwerpt of ook wel eens iets van bestaande patronen gebruikt voor je droom jurkjes.

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leukerdjes! Ik heb de stof ook liggen en krijg nu helemaal zin om die gelijk te gebruiken. Superleuke foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)