zondag 25 april 2010

Allemaal stippeltjes met zonnebrillen!!


Dit zijn de jurkjes waar ik vorige week lekker mee bezig ben geweest! Lekker zomers met een blote rug! Ik heb gelijk een nieuw hulpje uitgeprobeerd en dat is een biaisbandmaker. Ik heb ze in diverse breedtes in de jurk verwerkt. Omdat ik biaisband wilde gebruiken, die exact de kleur van de jurk heeft en ik dat gewoon nèrgens kan vinden. Is dít dé oplossing voor het zelf biaisband maken. Want met de hand vouwen, spelden en strijken.............................. dát kost véél te veel tijd. 

Dus googlen naar het handige gevalletje. En ja hoor, je hebt zelfs exemplaren waar je gelijk een soort vliesofix (lijm geloof ik) mee kan laten lopen. Dan strijk je het al vouwend om je zoom heen en daarna kan je het vaststikken zonder dat je 1.000 spelden in de zoom hebt zitten!!! Ik heb een advertentie uitgeprint, aangestreept welke breedtes ik wilde, aan Rem gegeven, want die moest al naar de stad, en hij heeft het lekker voor me meegenomen!! Héérlijk!! En ze hadden alle 3 de maten die ik wilde hebben!! EN !! niet onbelangrijk. Binnen een wip heb je perfect biaisband.... het is ècht héél makkelijk om te doen!!



De zon was niet héél erg fel, maar de lucht wel! De dames hadden piepkleine oogjes.......... Dus tijdens de foto's hebben de dames à la St. Tropez een rood zonnenbrilletje op, alleen de bootjes die voorbij kwamen zijn een stukje kleiner!!! 




Bridget werd niet door een elegante Fransman van het hekje geholpen maar door zuslief! Maar ze kwam netjes op haar nieuwe polkadotslippertjes terecht. Dat zijn de slippertjes die ik afgelopen donderdag heb gekocht, zie een paar berichtjes terug!! En ik vind ze leuk bij de jurkjes staan!! Lekker vakantie-achtig. En vakantie, ah, daar heb ik toch zo'n zin in!! Vooral véél zon en lekker warm en bij voorkeur gewoon standaard elke dag!!

21 opmerkingen:

  1. Wat een leuke jurkjes, doet verlangen aan vakantie!! Mooi model en de dames staan weer leuk op de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die jurkjes met die stippen erop, en nu maar wachten op de zomer hé.We hebben gisteren erg mooi weer gehad, heerlijk. Fijne dag nog groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ... Zijn de echte worm elegante kleding;) Ik ben echt blij ... love

    Gru Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt superleuke jurkjes!! Ik heb dit model ook weleens gemaakt voor mijn dochter, jaren geleden. echt super die achterkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gaan we voor je regelen iedere dag zon;-))
    wat gaaf de jurkjes mooi rood en stippen en die slippertjes maken het helemaal af,
    een heel fijn nieuwe blogweek en geniet van je nieuwe biaisbandmaker.

    lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt mooi en zomers!
    De foto's zien er weer geweldig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige speelse jurkjes, een mooie hippe aanvulling op je collectie!!!

    En makkelijk hé de biaisband maker, heb hem zelf ook en het is echt heel mooi om een creatie echt af te maken, heb hem al wele een tijdje niet gebruikt, ga ik gauw weer eens doen:)

    Fijne week nicole!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lieve jurkjes. Het doet mij ook verlangen naar vakantie.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie jurkjes! Heerlijk die stippels. En leuke lokatie heb je uitgekozen voor de foto's! (Ik krijg ook zin in vakantie, haha!)

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een heerlijke zomerse jurkjes.
    Een baisbandmaker met lijm is nieuw voor mij.
    lijkt me reuze handig.
    groetjes Kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er weer perfect uit. Daar wordt je vrolijk van en verlang je zeker naar de zon.

    Wat betreft dat "gevalletje" om biasband te maken, die heb ik vorig jaar meegenomen uit Amerika en vind het ook een hele uitvinding.
    Je moet het je zelf ook niet moeilijker maken, toch?

    Nou ik duim met je mee voor veel zonneschijn.
    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is de eerste keer dat ik reageer op je blog, maar altijd wel mee lees, dus nu toch even reageren. Wat een super mooie jurkjes heb je gemaakt, lekker zomers. (en ik vind het altijd heerlijk om je verhalen te lezen)

    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Collie,
    ja ik ben er weer , bedankt voor je bezoekje .
    Heb je blog weer even door gekeken en ook jij hebt niet stil gezeten zie
    ik , nog steeds zo'n naaiwonder met de mooiste creaties als resultaat.
    Wij zijn eigenlijk nog steeds bezig met huis en tuin (naaien kan ik niet dus dan moet je wat anders hè.............)
    Tot een volgende keer , hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattige jurkjes , helemaal lekker zomers kom maar met dat mooie weer!!!
    en mooi hoor biasband precies in de stof van de jurk .

    succes met je volgende projecten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik sluit met helemaal bij Sasja aan, staat ook zo raar om er precies dezelfde reactie onder te zetten.

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg leuk geworden. Het is allemaal weer perfect.
    Groeten Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Welke biasband maker is het die je aangeschaft hebt.
    Heb er ook 1 maar geen lijmlaag dat zou zo super zijn.
    Ga door met het maken van alle mooie kleding.

    Groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Adriana, ik heb een biaisbandmaker van het merk Prym, die zie je ook het meest. Maar er is ook een merk Clover die heeft biaisbandmakers met een vliesofix-gleuf. Op site van http://www.beautyvof.com kan je zien welke soorten ze hebben.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een super leuke jurkje... die komen volgende week wel van past.. geniet van je vakantie.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een superleuke jurkjes voor die mooie dames van je!

    Groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi, ik zie pas net je reactie op mijn blogje, leuk. Jouw stippenjurken zijn echt superleuk geworden, heerlijk zomers. Gr Renate

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (74) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)