vrijdag 16 april 2010

Bridget gekortwiekt!! O! en zuslief nu ook!!






Ik heb Bridget's haar aangevallen met een schaar vandaag.... !! Ze heeft heel fijn dun haar met een slag/krul van nature, die door de lengte wegzakken, helaas. De laatste tijd wilde ze haar haar net als Kirsten ook graag los dragen met een leuke haarband in. Stond haar hardstikke leuk alleen vond ik de onderkant heel dun geworden. Dat merk je niet als ze knoedeltjes e.d. in heeft. En door dat losdragen, zaten er bergen klitten in en werd haar haar doen zonder spray een mopperserenade. Dus......
......... heb ik vandaag toch maar aan haar gevraagd of er een "stukkie" af mocht. Ja, hoor, dat was prima!! Eerst heb ik het haar maar eens van dichtbij bekeken toen het nog droog was. Om te kijken tot hoe hoog de dunne plek ging. Nou wel ruim 15 cm.!!! Oeps, ik weet niet of ze dat wel leuk zal vinden, maar de gehele onderkant bestaat uit afgebroken plukjes..... dus........


...... bleef er niets anders over dan rigoureus knippen!! Uiteindelijk is er zo'n 20 cm. vanaf gegaan!! Ik heb de onderkant in laagjes geknipt en het springt lekker op. En het is lekker dik!!! 

En Bridget....... die vindt het helemaal gewèldig!! Pfew!! Ik blij, want ik vind het vréselijk als ze er verdrietig van wordt. Kirsten komt nu naar boven gelopen, ze is net uit school en kijkt verbaast naar Bridget.... Ze roept direct dat ik haar haar ook even moet knippen....... Nou moe?!?! Dat is een flink klusje....!!! Kirsten heeft in tegenstelling van Bridget enorm véél haar. Fijn haar, maar een héle dikke berg!! En daar ben ik niet zo klaar mee, ik ben natuurlijk ook geen kapster...... maar......... ik ga even wat te drinken (fris!!) nemen voor ik haar haar nat ga maken!! Dan kan ik beginnen........


Dit was de pruik van de dame......... lang, hè!! En dat zonder klitten en dunne plekken onderaan, zonde!!



Een uurtje later is dit de berg op de grond!! Zeker zo'n 25 cm eraf..............

Ik heb de onderkant net als bij Bridget weer in laagjes geknipt en de voorkant is geknipt in een schuine lok. Ze is helemaal in haar element en heeft nu een staartje gemaakt en roept steeds "O, wat een schattig staartje!", "O, wat is het zacht!" en "Mijn staart lijkt nu veel dikker, hè!". De dame is in haar element!

15 opmerkingen:

  1. Chapeau dat je dat durft hoor, ik heb mijn dochter nooit durven knippen, ze heeft echt een hele dikke bos haar, de kappers vinden het heerlijk als ze zich daarop mogen uitleven hahaha.

    Maar de dames zien er goed uit zo!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mens,wat n lef!!Nou ja je kan natuurlijk ook je stoffen netjes knippen,je dochters hebben vertrouwen in hun mama hoor.Mijn dochter zit naast mij ohh en ahh zonde van dat mooie lange haar te roepen.Maar dametjes jullie zien er mooi uit!Fijn weekeinde,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn dochters hebben ook pas geleden hun (tot over hun billen) lange haar korter laten knippen, met laagjes in hun gezicht.....gene moment spijt gehad!!!!!! ZE worden groot he *zucht*

    groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je netjes gedaan en ik kan het weten, ben jaren kapster geweest en vind het knap dat je dit zo durft te doen.
    Fijn weekend.
    groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hay meis,

    Dat je dit durft...ohhh..ik vind het een beetje zonde van dat lange haar..

    Zelf ben ik gezegend met lang en dik haar...en mijn dochter heeft ook lang en dik haar...en we knippen niet zo snel...ja in lagen dat wel, maar de achterkant maar 2á 3cm.

    Het staat deze dametjes erg goed, ze hebben gelijk een pittig gezichtje, en het maakt ze ietsje ouder.

    Liefs, en fijn week-end,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wilde heel hard roepen


    ZONDE...............

    Maar ik moet eerlijk zeggen, het resultaat mag er zijn....
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het staat ze leuk hoor, jij bent ook van alle markten thuis.
    Knap dat je dat zelf kunt, jammer van je dochter d'r haar op die tweede foto, wat mooi lang haar Fijn weekend gr stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kun je mijn haar ook even punten, ach ik doe het morgen zelf wel! Zie je niks van met die krullen! Knip maar raak en naar de kapper ga ik al jaren niet meer die knippen er rustig 10 cm af waardoor mijn lange haar opkrult tot schouderlengte. Ik werd er gek van. ikke: "ik wil niet zoveel eraf, gewoon puntjes!!!" kapster: "ja maar dat MOET mevr." ikke: "wie bepaalt dat?" En daar liep ik weer buiten met veel te kort schouderlang haar. En ik woon niet in een grote stad zodat je een krullenkapper kan zoeken. Ik vind het wel goed zo! Maar jouw dochters zien er weer picobello uit dankzij de vaardige handen, ook met kapperschaar, van hun moeder! Ik vind het toch knap want met wat stijler haar zie je het gauw als het scheef is toch!

    Toedels en een goed weekend,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  9. aaaaaaaaaah wat zonde is mijn eerste reacie omdat ik dol ben op lang haar!!! ik vond juist Bridget's haren zooooo enorm mooi wel goed dat je het zelf doet hoor, als je goed oplet kan je lang haar handig zelf korter knippen heb je echt geen kapper bij nodig. (ik knip Isa's vlassige haartjes ook zelf omdat ze niet naar de kapper wil! en ze alleen stil wil zitten voor mij)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat hoop ik voor u dat uw dochter er blij mee blijft dat haar lange haren zo "kort" geknipt zijn. Mijn oudste dochter, Kyana, liet in oktober haar haren (die tot op haar billen hingen) knippen tot schouderlengte. De eerste dag was ze supertrots en gelukkig, maar sinds de 2de dag is de ellende begonnen... ze wil nu nog steeds haar lange haren terug... onmogelijk natuurlijk, maar voor haar blijft het een drama!
    Hopelijk vergaat het uw dochter(s) beter. In elk geval, ik vind hen heel knap met hun kortere haren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat staat je meiden goed, en nu inderdaad maar hopen dat ze er geen spijt van krijgen.
    Ik heb ook altijd lang haar gehad en het tussendoor ook een paar keer van "billenlengte" af laten knippen to net boven de schouder en telkens spijt gehad ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai, in laagjes knippen, ik zou niet weten hoe eraan te beginnen!!! Ik vind het wel een heel klein beetje zonde, zeker voor je dochter met het dik pak haar! Maar het zal in elk geval een pak gemakkelijker zijn!
    gr
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat goed dat jij jouw dochters zelf kan knippen!
    Ik heb 't zelf ook weleens gedaan hoor, maar dan enkel en alleen de puntjes, meer durf ik niet aan (zoals laagjes ohhhh) ik ben dus totaal geen kapster :) Stel je voor dat 't mis gaat!
    Leuke foto's van je dochters, wat een meiden al zeg...geweldig!
    Gisteren heb ik ook zo'n 20 cm van mijn haren af laten knippen en ik zeg je...dat kan erg verlossend werken als 't echt te lang is hihi

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. OOh wat en verschil, ik kan me voorstellen dat je daar wel even moed voor moest verzamelen.
    Wat knap ze dat je dat zelf zo netjes hebt gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. het is zowiezo moeilijk om kinderen te knippen aangezien ze het ene moment dit willen en het andere moment weer niet. Maar ik doe het al jaren, en heb er geen spijt van!
    Ziet er egt goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)