donderdag 15 april 2010

Mijn (lengte)wijzigingen aan mijn patroon Willemientje


Deze was ik nog vergeten, ik zag door al het roze en roezels niet meer of ik alles had. Maar dit is ook nog een variatie waarin "oud" kant in is verwerkt. Wat ik ook nog even wilde vertellen is dat al de Willemientjes die ik heb gemaakt niet alleen qua aantallen roesels is veranderd maar ook de lengte... De onderlaag is 10 cm. korter rondom. En de bovenlaag is aan de zij- en achterkant 15 cm. !! korter en in het midden van de boog is het maar 5 cm korter. De boog is dus een stuk minder hoog dan het origineel. 


Aan de achterkant zie je precies nog het kant onder de bovenlaag uitpiepen. De taartpunten zijn van de boven- en onderlaag 5 cm korter gemaakt. Er zijn in plaats van 3 maar 2 taartpunten ingezet. Dit heb ik gedaan, omdat een middenachternaad in deze stof heel lastig was, omdat de print niet echt goed doorloopt en ik het nooit naadloos zou kunnen aansluiten midden achter. De jurk is daardoor wel een stukje minder wijd geworden, maar ik merk aan Bridget dat het haar niets uitmaakt, want ze bleef er evengoed mee zwieren!!



En natuurlijk weer lekker afgewerkt met satijn band. Ik heb er bijna 2 rollen satijnband doorheen gejaagd!! Hahaha, Rem heeft heel lief toen de ene bijna op was nieuw voor me gehaald. Dan hoefde ik niet te stoppen en dat is heel erg lekker hoor, dat je gewoon door kan gaan met wat je aan het doen bent.

9 opmerkingen:

  1. Wat een plaaaatje van een jurk, het model de stof en zo netjes gemaakt, ik zou er zo in willen passen:-)
    Dat is super als je door kunt gaan dan ben je bezig en om er dan helemaal uit te moeten terwijl je er midden in zit is grmmmm dus wat een lieverd jouw Rem, hij is duidelijk trots op wat jij maakt.


    Lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PFFFF als ik hier ben baal ik soms dat ik geen dochter heb, wat een prachtige jurk zeg. Ik zie een mini me er al helemaal in lopen.... Tja je kan niet alles hebben he....
    Groetjes en nogmaals PRACHTIG PRACHTIG PRACHTIG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie jurk. Gelukkig vonden mijn meiden dit soort jurken vroeger ook zo leuk en hebben aardig lopen pronken, heerlijk...

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige jurk Collie.... zucht. Dat kant maakt het wel heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een dromerige jurken. Echt plaatjes weer.
    En het blijft toch leuk om met de patronen te spelen.

    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een superjurk! Mooi stofje heb je genomen, hou ik wel van. Heel mooi gemaakt, ze zien er weer toppie uit.

    Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is meer dan wonderschoon!
    groetjes en hoed af,
    Kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterende jurk! En ik vind hem eigenlijk wel leuker zo'n stuk korter!!!

    groetjes,
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)