woensdag 14 april 2010

Willemientje



Ik heb afgelopen weken voor mijn gevoel kilometers rimpelstroken gelockt, gezoomd, dubbele rijen rimpelsteken aangebracht (welliswaar met de machine), aan de touwtjes trekken (3 sneeën in mijn vinger opgelopen, aiaiaiai!!), vastzetten, sierstiksel of satijnen bandje voor de afwerking.... Kan even geen rimpelstrook meer zien, hahaha! Bridget is helemaal weg van deze jurk en wilde hem eigenlijk helemaal niet uit doen, denk dat ik er ook maar eentje voor haar maak, maar niet nu direct, eerst wat anders.....


Ik heb er diverse gemaakt en ze zijn niet allemaal eender. Ze sluiten wel allemaal met parelmoer knoopjes, weer eens wat anders dan een blinde rits! Ik heb 2 of 3 rimpelstroken aan de onderlaag gezet. En ik heb bij 2 (eentje staat nog niet in de webwinkel, moet nog foto's nemen) op de taartpunten 3 rimpelstroken aangebracht. Ik kan het niet laten te rommelen met een patroon!!


Dit is de ieniemienie onder de jurkjes, maat 92/98. Was lekker snel klaar qua rimpelstroken!! De paspop heeft hem nog steeds aan en hij staat nog steeds op het kastje de overloop, en telkens als ik naar dat ukkejurkje kijk, krijg ik iets van aaah, wat is 'íe leuk in 't klein!! Ik heb Willemientje tijdens het patroon maken en uitproberen altijd in Bridget's maat genaaid, maar dit maatje is echt leuk om te doen en gaat ondanks de roesels lekker snel.



Dit is een van de twee met de taartpunten met daarop 3 roesels. Ik wilde wat uitproberen, en Bridget's reactie was, Oooooooooooooooh, mamaaaaaaaaaaaaa, die is mooooooooi!!! Nou, dan zit ik goed. Mijn dames zijn de beste criticus die je kan hebben. Ze zeggen het onverbloemd!


Dit is de taartpunt met roesels en waar ze zijn vastgezet zit een satijnen bandje. Dat is trouwens met alle roesels die ik erop zet, overal zit dan satijnband ter afwerking.

En nu op naar de stippeltjes!! Ja, ik heb een leuk idee in mijn hoofd, en dat ga ik morgen lekker uitwerken. En als het een beetje meezit, kan ik dat buiten aan de eettafel doen!! Want het is me daar toch lekker buiten.........!!! Ik heb vandaag weer minstens 20 sproeten opgelopen!!! Hahaha!!

26 opmerkingen:

  1. Oooh wat ontzettend mooi! BEELDSCHOON! Als mijn moeder hier is ga ik weer je blog laten zien, ze was al onder de indruk van je smockwerk wat zij echt een pokkewerk vond (sorry ze komt uit Adam) en zo knap van jou. Ze maakte vroeger ook jurkjes en broeken voor mij en mijn broertje (geen jurkjes he voor hem!) dus vandaar dat ik je Blog even liet zien. En die hulp he die je altijd hebt, gewéldig! Ik maak een diepe buiging voor jou...

    Liefs,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie jurken. Het ziet er helemaal af uit met dat satijnband eroverheen. En zo'n schitterende stof. Veel plezier morgen met de stippeltjes.
    Groetjes, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, super tolles Kleid!!!
    Gefällt mir sehr gut, schade, dass meine Töchter
    schon so alt sind.
    Dieses Kleid hätte ich ihnen auch genäht.
    GLG
    Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooooohhhh wat mooi.
    Ik heb van de week het patroon besteld dus hoop hem snel te kunnen maken.


    Groetjes Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ....das nenne ich MÄDCHENTRÄUME einer PRINZESSIN ♥

    glg marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. net een prinsesje maar dan modern, complimenten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ein Traumkleid für kleine Prinzessinen;)))
    Wunderschön ganz liebe Grüße Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooooh!!! Stuk voor stuk droomjurken! Geweldig gedaan weer en prachtige stoffen! vette complimenten hoor!

    groetjes... Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geen strookjes voor mij hoor. Wat een werk is dat allemaal. Maar ja, jij draait je hand er niet voor om. Het is wel enig om te zien. Knap hoor.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, mooi, mooi, kan niets anders zeggen.
    Complimenten hoor!

    groet,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die sind ja beide wunderschön, ein Traum!!!

    GLG Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. PLAATJES!!! zijn het, prachtige stoffen ook. Leuke variant die taartpunt met roesels, geloof direct dat het veel werk is geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ow, ik ben helemaal verliefd op dit jurkje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is in één woord schitterend zeg wat een werk ik kan me dat voorstellen.Maar heb even gekeken bij farbenmix naar het patroon valt dat niet héél erg groot uit onderaan? Lijkt mij ook fantastisch om het te maken.Heb zelf ook al wat klaar zal het zo gauw mogelijk laten zien groetjes stina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oooh echt helemaal stil van...PRACHTIG!
    maar ik kan wel huilen...ik heb hier wel een meisje..maar meer een meisjejongen...dus geen roesels en roze...snik..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super!!!
    En mooi hoe je de rimpelstoken met satijnband hebt opgezet/afgewerkt..kijk dat zijn nou net de echte coupeuses!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Eigenlijk hetzelfde commentaar als altijd: wat ontzettend mooi!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En nog maar eens. Wat moooooiiiiiiii!
    Echt prachtig! Die laat ik maar niet aan Merel zien, want ik ben bang ze er dan meteen een wil.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat een prachtige jurken, soms vind ik het zo jammer dat de jurken-tijd van mijn dochter voorbij is...ooit liep ze ook rond met roesjes en bloemetjes en ik genoot er met volle teugen van!
    Inmiddels is het verruild voor skinny-jeans en shirtjes, maar ach...dat heeft ook wel wat he ;)
    Het eerste jurkje vind ik zo mooi door de boven-stof (of hoe noem je dat precies), gewoonweg geweldig!
    Je bent een kunstenares met de naaimachine, superrr!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige jurken!! Heel mooi gemaakt!
    En succes met de stippeltjes!

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig!! Ga jouw patroon binnenkort maar eens bestellen; weet zeker dat mijn dochter helemaal gelukkig wordt van zo'n jurk..

    groet
    Coosje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauh!!erg mooi,en wat een werk..en weer tot in de puntjes,(letterlijk en figuurlijk!)verzorgd!
    Tot slot zorgen de stoffen voor een schitterend eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super!!! Na het zien van deze jurken sta ik te popelen om ook te mogen beginnen, stof is min of meer al uitgekozen, patroon is onderweg.

    Denk dat alicia bij het zien van deze exemplaren een nieuwe favoriet heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat prachtige jurken, ik vind het zo'n leuk model

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ooooooooh ik wil weer een klein meisje zijn en dan moet mijn mama zo'n jurk voor me maken. Wat is deze schitterend!!! Ik snap heel goed dat Bridget hem niet uit wil doen hoor, zou ik ook niet willen!!!

    lieve groet,
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)