donderdag 13 mei 2010

IJspegeltje, IJspegeltje aan de wand...........


Het sterretje achter de 4 slaat op een sneeuwvlokje!!!

Ik ben toch in een warm zuidelijk land?????


Nog steeds een giga-herrie boven ons dak. Het stort nog steeds gigantisch. Dusdanig dat Rem en ik de klok omkijken tot het een nette tijd was om de beheerder te bellen.... Gelukkig om half negen, Rem had net brood gehaald en gaat bellen........ Ze gaat naar de receptie om te kijken wie er allemaal nog komen vandaag, want op dinsdag is het namelijk ook een aankomstdag..... en na een kwartiertje komt haar man Hans met de auto langs en zei “Stap in........ dan kun je de caravan zien”. Rem springt gelijk in de auto en ik ga de bullen verzamelen..... daar krijg je energie van, hoe koud het ook is, aktiefaxie!! Alle bullen verzamelen!! Binnen een uur tijd staat alles in de stacaravan en is alles al aardig in de kasten verdwenen. Ik ga de brunch voorbereiden, we hebben namelijk nog niet ontbeten.... en het smaakt heerlijk daar. De kinders en Rem op de zithoekbank, ik op een kussenkrukje. Lekker kopje thee erbij. Yoghurtje, aardbeien, brood en een kacheltje achter me die aan het snorren is.

Ramon is kletsnat geworden van het fietsen met Bridget’s kleine ukkepukkenfietsje, hij is doorwéékt!! Hij springt nog eerst even onder de douche voordat we gaan eten. Kirsten gaat na het eten, want ze wordt maar niet warm. Bridget ligt helemaal in de handdoeken gewikkeld op de bank en ik zit heerlijk met mijn kont in de kachel...... eh bips tegen de kachel. Lekker met een boek erbij. Een dikke pil van 8 cm dik uit de bieb die Rem had uitgezocht!! Dat is weer eens andere kost dan modebladen en raderbladen, hahaha. Tussendoor probeer ik mijn ouders te bereiken, want als ik op vakantie ga houden ze altijd in de gaten hoe het weer is en dat is nu natuurlijk bar en boos. En ja, hoor, ik hoor een opgeluchte zucht als ik vertel dat we nu in een lekkere warme stacaravan zitten. Schoonmoeder krijg ik niet te pakken en die krijgt een sms-je. Rem probeert het strakjes nog even.

Rem gaat even later zijn spijkerbroek uitdoen, want die was van al dat heen en weer lopen buiten helemaal doorweekt aan de onderkant. Die hebben we aan een wasrek voor de kachel gepoot, alleen het droogt nog niet echt.....

Het lijkt hier avond, maar we hebben overal de gordijnen dichtgedaan, omdat van het glas zoveel kou afstraalt!!

De kinders wilden graag een dvd’tje kijken, dus iedereen geïnstalleerd in de hoekbank. De film “Hoe overleef ik mezelf” naar het boek van Carry Slee. Kirsten vind de boeken van Carry Slee helemaal geweldig, en verslindt het een na andere exemplaar... Bridget vond het ook een leuke film, hoewel het voor oudere kinderen is. Vooral de knalrode haren van Roza vond ze prachtig!!


En ik was lekker aan het tekenen in een letterlijk monsterlijk boekje hahaha. Dat boekje heeft Rem onderweg bij de benzinepomp gekocht, want ik was mijn ontwerpspullen vergeten..... hoezo verstrooid?!?! Maar ik ben lekker bezig voor Farbenmix. Ze hebben een winterpatroon gevraagd, dat heel eenvoudig te maken moet zijn en ik ben daar lekker mee bezig. En tussendoor ben ik ook aan het tekenen voor de webwinkel, qua weer zit ik wel in de goede sfeer te werken, het lijkt net november!! Rem moest voor een boodschapje nog even naar de campingwinkel en bakker toe, ging die met de auto want het is buiten bagger... Blijkt het buiten dus 4 graden te zijn!!!! Bij de bakker dacht hij even dat ‘ie gesloten was, maar het blijkt dat de wind zo hard waait dat de schuifdeuren !!!, ja schuifdeuren, door de wind wordt opengeschoven. Het tengere vrouwtje wat erin staat heeft een hele dikke jas aan, want het is ondanks de ovens ijskoud binnen.


Na een aantal tekeningen ga ik even breien, ik ben bijna klaar met de strepen en moet strakjes beginnen aan het splitje in het voorpand. Bridget moet strakjes even voor mijn neus staan, zodat ik kan zien tot hoever ik moet breien. Ik moet wel even 6 cm langer berekenen, want ik wil dat ze dit truitje, dat van een mooie katoen wordt gebreid, zeker tot oktober kan dragen.

Daarna is het alweer tijd om te gaan koken en Rem maakt lekker nasi met satésaus. Dat gaat er altijd in als koek!

8 opmerkingen:

  1. nou troost jezelf het is hier niet veel beter, thermometer komt ook niet echt boven de 10 graden uit en regen... blegh! Je mist dus niet het mooie weer uit Nederland.
    Fijn dat jullie nu in een caravan zitten dat zal vast beter slapen vannacht!
    Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe patronen voor Farbenmix (als het maar geen tricot is !! haha das niet mijn favoriet)
    ik hoop dat jullie nog wat regenvrije dagen gaan krijgen.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat jullie gewoon blijven!!! Wij hadden allang de boel weer opgepakt en richting huis gereden. Niet dat het hier beter is, maar toch.
    Geniet nog even van een mooie omgeving. Gelukkig is straks de omschakeling naar het weer in Nederland te al te groot. "Elk nadeel heb z'n voordeel"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jullie nu weer wat kunnen opwarmen in een caravan. Balen hoor dat het weer zo tegenvalt.
    Hier is het ook nog steeds koud, maar gelukkig wel droog vandaag.
    Ik hoop dat jullie toch nog een hele fijne vakantie hebben!!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Brrr 4 graden!!!
    Fijn dat jullie nu in een caravan zitten met een kacheltje!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou tis niet waar jeetje joh!!!! Hou de moed erin hoor. Hoop dat het snel beter wordt enne dat jullie blijven genieten van elkaar.
    Groetjes en fijne dagen Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een stoere mensen zijn jullie. Ik denk dat ik allang mijn spullen had gepakt.
    Hoewel, nu zitten jullie in een stacaravan, dus iets meer comfort en heel belangrijk, warmte.
    Wat wel zo is, is dat jullie deze vakantie altijd blijven herinneren. Dan krijg je van "weten jullie nog.................toen in de mei vakantie van 2010?"
    Probeer nog maar lekker te genieten en de overgang naar het Nederlandse weer zal niet zo heftig zijn, want hier is het niet veel beter.
    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. brr.. ik krijg er gewoon kou van door je verhaal te lezen! Maar het heeft blijkbaar nog zo zijn voordelen, dat koude winterse weer. Benieuwd wat je nieuwe creaties gaan zijn!
    (en vanaf 20 mei geven ze toch warmer weer in europa.. eindelijk!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoop dat jullie het ondertussen wat warmer hebben.
    En een stuk minder nat.
    Want niets is minder dan kamperen met regen, je krijgt echt niets meer droog he.
    Nog een fijne vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (1) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)