vrijdag 14 mei 2010

Leve de zon en een perfecte witte vlek!!


Ik word lekker warm wakker en kan lekker binnen naar de wc. Wat is dat toch een luxe, hè! Gewoon lekker naar het toilet lopen, geen verblindende lampen in het pikkedonker. Niet slaapdronken met een kindje aan de hand proberen op het pad te blijven, c.q. droog te blijven met een paraplu………. Wat is dit héérlijk!! In zomerse temperaturen boeit me dat nachtelijke gewandel niet zo, maar nu…………?!?! Ik geniet van de stacaravan, dat is duidelijk.

Nadat ik weer terug in bed ben gekropen, het is pas zes uur en nog stikkedonker, geniet ik helemaal, mijn bedje is nog warm! Hm... tot over een paar uurtjes… Om half tien worden Rem en ik pas wakker.  Het zonnetje schijnt een beetje en de wind waait héél hard. De kinders komen nu pas tot leven, ze hebben een hele ruk/tuk gemaakt. Rem gaat vers brood halen en ik dek de tafel. De kinders lopen heen en weer te dreutelen en komen langzaam in beweging om zich te gaan aankleden. Wat moet ik aan? Hoor ik geregeld, en het enige dat ik zeg is “Wat het warmste is”. Bridget mompelt, weer m’n spijkerbroek…. Jakkes!! Op haar dikke vest verschijnen langzamerhand wat veegjes en die probeer ik er zo goed en zo kwaad eruit te poetsen. Wassen heeft nu geen zin, want het droogt voor geen meter….. Maar alé, om kwart over tien zit iedereen aangekleed aan tafel en eten we vers stokbrood en pain chocolat. Daarna gaan Rem en ik de tent even netjes maken, want dat hoefde gisteren in het beestenweer gelukkig niet. We nemen de vaat, die we naar de stacaravan hadden meegenomen om daar af te wassen, weer mee terug naar de tent en zetten alles terug. De tafel en stoelen van buiten kunnen we binnen laten staan want dan blijft het tenminste schoon. Rem doet de ijskast en fornuis. En ik duik in de slaapcabines en veeg en dweil de boel. Daarna gaat Rem de vuilniszak wegbrengen en ondertussen veeg ik het woongedeelte en zwiep er een dweil door heen. Uiteindelijk is de boel in drie kwartier netjes en sluiten we de boel weer storm- en waterbestendig af (alle flappen van de deur de goede richting uit…. Rem weet daar meer van dan ik). Daarna gauw naar de stacaravan en een bakkie hete thee, van schoonmaken wordt je dorstig!

Thuisgekomen krijgen we een telefoontje van Nathalie en Leon of ze een bakkie kunnen komen doen… Tuurlijk, kom er maar bij. Rem belt tussendoor hoever ze zijn, want dan loopt hij naar voren om de visite aan te kondigen bij de receptie en dat  ze het terrein op mogen. Het blijkt dat ze op 5 km afstand van de camping rijden en het dus niet lang kan duren. Rem loopt even later alvast naar voren. Kirsten en ik werken de vaat even weg en Ramon en Bridget trekken de bedden in hun kamer even glad. Even later zit Ramon te d.s.-en en hoor ik ineens toch een enorme kreet………. HIJ IS DOOR?!?!? En zijn vinger wijst ergens tussen al het ijzerwerk in zijn mond……… Ik weet direct wie er wakker is geworden en roep “Klep open…. Kijken!!!” (jullie zullen wel denken………..hahahaha). En ja, hoor daar is ‘ie!!

Ik zal het even kort uitleggen, want als je het zo leest en je weet van niks, dan slaat de madame hierboven wartaal uit: Als volgt. Ramon kreeg op 4/5 jarige leeftijd een melkkies die niet goed in aanleg was. Héél klein mm of 3 á 4 groot met een enorm gat er in en 't stak maar 2mm boven water. Dus hup naar de tandarts en die zei hup naar de kaakchirurg……. Hè, jakkes, mijn kleine uk naar de kaakchirurg, ik heb daar zelf te vaak gezeten dus ik ben géén fan van hem, hoewel het een schat van een man is, hoor! Maar goed, die kies zat múúrvast en Ramon zijn gezicht was aan één kant verdubbeld. Maar mooi genezen etc. de tandarts wist alleen niet of daaronder wel een goede kies zou zitten, maar de tijd zou het leren……… Nu, vorig jaar januari kreeg Ramon een beugel en allerlei foto’s. Daar bleek de kies, dwarsliggend, onder een kies naar voren te zijn gaan zitten, omdat het kaakbot was gaan slinken. Tja, hij kon of boven water komen…… zéér kleine kans, of gewoon oplossen. Hm….. In het blijvende hiaat tussen de kiezen zou dan een kroon komen. Hm…… 

Maar ja, Ramon reageerde net euforisch, omdat er inderdaad door de beugel de tussenruimte in zijn voor-ondertanden was weggewerkt en de kies (waar die onder lag) netjes naar voren was gehobbeld. De kies kreeg ruimte boven zijn kop! En nu keek ik naar een pracht van een witte vlek!! Alleen weet ik niet of hij er nog liggend in ligt of dat hij óók nog netjes was gekeerd!! Maar dat boeit niet, dat is het probleem van de orthodontist!!! Mijn kind hoeft geen behandeling met ijzeren pinnen en kaakbottransplantatietoestanden te ondergaan............. en dát is het belangrijkste!

Ik riep ook gelijk dát wordt taart, dat wordt taart!!! Rem gebeld… neemt ‘ie niet op!! En dan duurt wachten lang hoor. Maar goed een half uur later komt ‘ie met een berg patat en nugget’s binnengewaaid met Leon, Nathalie en kinderen. Ik roep meteen: er moet taart worden gehaald!! Rem kijkt zeer verbaasd “Taart?”. Dus ik vertel van Ramon z’n kies, Ramon moet weer z’n ijzerwerk laten zien, en iedereen is blij voor hem!! Er stromen even later ook nog een paar stoelen naar binnen. Borden worden er gepakt en iedereen eet lekker z’n patatjes. Ik regel nog even wat te drinken voor iedereen en mjammie….. Even later wast Ramon de bordjes even af, Bridget droogt en Kirsten zet de boel in het kastje. Dan wordt er lekker nog wat gedronken en gaan we daarna naar de Franse kinderboerderij.


Wat een groot konijnenverblijf hebben ze daar. Normaal zie ik een berg hokken op elkaar gestapeld met konijnen erin, je mag ze er dan wel uithalen hoor. Maar de woonstijl is hier wel héél romantisch er staat een brocante bedje in het verblijf!! In een ruimte daarnaast staan weer andere oude spullen, dat geeft wel een brocante sfeertje!!  


Verder is het héél anders dan bij onze kinderboerderij thuis. Ik ben altijd gewend dat er veel losloopt en je wel in een met hek afgesloten stuk terrein tussen de geiten en weet ik veel doorloopt. Hier niet. Hier zit alles achter hekwerk met draden die onder stroom staan?????? OK, ok, da’s even wennen. Je kan ook geen voer kopen om ze te voeren, dat doen de kids namelijk heel graag.

Er waren ook twee stieren een zwartharige en een blonde, indrukwekkend hoor!!


Maar goed, wij zijn flexibel en eindigen in een soort rozentuin met rozen die prachtige kleuren hebben en druk bezig zijn knoppen te zetten. Als ze allemaal bloeien zal het een regenboog aan kleuren zijn. We gaan verderop een kop warme chocolademelk drinken en gaan daarna richting speeltuin. De kinders blijven daar nog even spelen onder supervisie van Ramon (met i-pod in z'n oren) en Kirsten en wij, de groten, gaan taartjes halen om Ramon zijn kies te vieren!! Na vijf minuten hebben we voor iedereen een taartje uitgekozen en duiken Leon en Nathalie nog de wijnwinkel in en daarna gaan we naar de caravan een kop hete thee drinken. Althans ik drink thee en de rest drinkt de fles die bij ons al koud ligt in de ijskast. De fles met bubbels, die Rem de eerste dag dat we er waren heeft gekocht.

Als avondeten leek ons ravioli wel lekker en makkelijk. Er staan al een paar blikken in het voorraadkastje, maar dat is met ons negenen niet genoeg. Dus Rem haalt er even een paar blikken bij. Na het eten doen Nathalie en ik de vaat en zitten de kids allemaal in het kippenhok met 3 bedjes!! Ze vermaken zich uitstekend! Wij kwebbelen nog wat na en dan gaan ze op huis (stacaravan) aan!

3 opmerkingen:

  1. Als ik al je verhalen lees, klinkt het erg leuk hoor!
    Maar ook ben ik tussen de regels door blij dat wij het kamperen voorlopig omruilen voor huisjes en apartementen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees iedere dag je verhaal... jullie maken er ondanks het mindere weer toch een leuke week van...!!
    Jammer dat de zon er niet is,..maar tja dat heb je niet voor het zeggen..
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat klinkt dat gezéllig!!!!! Heerlijk de keet vol!!! Lekker eten samen! en HOERAAAAAAAAAAAA taarT!!!!!!!:D....

    groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)