zondag 9 mei 2010

YES.... we hebben vakantie en we gaan op vakantie!!




Vrijdag zijn we ’s ochtends vertrokken om naar Valras-plage te gaan om te kamperen. We hebben een tussenstop gemaakt in Tournus waar we overnachten. Ik heb er heel veel zin in, want de laatste weken waren waanzinnig druk.  En de kids willen toch ook eens een mama, die niet steeds roept “Even wachten”, “Komt zo!”, “Zometeen”, “Jaha” tot en met “Ik heb geen afstandsbediening ingeslikt, hoor!” aan toe. Foei, foei, maar in drukte gebeurt dit helaas. Dus een weekje er even tussenuit is dan wel heel erg lekker. We gaan naar een tent, waar gewone bedden in staan en een soort van keukentje in zit. Bestaand uit een koelkast met vriezer, kast met daarop een vierpits “kook-eiland”, hahaha, en een rekje met 3 mandjes waar je de jam en koekjes e.d. kan opruimen, mits dat ding niet door zijn voegen zakt, want ik denk dat het vaak over beladen is geweest, gezien het doorzakgehalte.

Onderweg door België hebben we grotendeels in de file gestaan. Deels door wegwerkzaamheden en volgens de radio vanwege verkeer-ongelukken, die we gelukkig niet hebben gezien, maar aan de hoeveelheid ambulances en politie-auto’s wel zijn geweest. Op zich stonden we niet stil, maar hadden we, zoals de nieuwslezeres het mooi zei "een harmonica-file"! Ik heb nog nooit zo lang over een rit door België gedaan, 4 uur!!!! Maar ik heb me niet verveeld. Ik kan slecht niks doen, dus had ik brei- en haakboekjes meegenomen. Brei- en haaknaalden en wat bolletjes katoen, allemaal UWYH!!


UWYH is voor mijn afdeling wol wel eens goed, want de bolletjes lopen over in de lades van Bridget’s kast. Van mijn moeder gekregen, omdat ze geen puf meer in breien heeft. En het zijn allemaal leuke kleurtjes. Allemaal mooie hoeveelheden, voor een trui van mezelf tot truitjes van de meiden. Ramon heeft vroeger aangegeven geen zelfgebreide truien meer te willen hebben. Toen was hij een jaar of 6, dus zal ik het hem ook niet aandoen!  Deze keer heb ik de kleurtjes marine, wit en ivoor opgediept. Ik wil namelijk voor Bridget een stoer truitje maken, maar moet wel even inspiratie opdoen in de boekjes!! Op zich staat er niet iets in wat ik direct wilde maken, en dat hoeft ook niet, want qua wol heb ik gewoon maar iets gepakt. De dikte van de wol zorgt voor een keus waar ik naar kijk en i.v.m. het aantal steken die ik in haar maat moet opzetten. Een gestreept mouwtje van een zomers truitje deed de rest en bracht inspiratie. De rest lijkt er totaal niet op, maar dat maakt het wel extra spannend, hoe het wordt en zo.

Het mouwtje met streepjes is mijn inspiratie waarop ik POEF een idee kreeg voor Bridget's truitje. Het modelletje heb ik verder gebruikt voor het aantal steken, waarop het formaat van Bridget's truitje is gebaseerd.

Dus tijdens die harmonica-file heb ik lekker de steken opgezet in de kleur marineblauw en een start gemaakt met een boordje hoeveel cm....? Weet ik niet, want ik ben de centimeter vergeten..... hahaha!

Eenmaal in Noord-Frankrijk ging de reis lekker vlot. We hebben in de auto geluncht want het was een beetje winderig buiten.......!! Gelukkig zat alles in een koeltas in de kofferbak, dus zoef naar een "Aire", tas bij de kladden pakken, instappen en weer wegwezen! Ik heb lekker voor ieder de broodjes gesmeerd en dat ging er in als koek.

Het motel, waar we al jaren op de heenreis logeren als we naar Frankrijk gaan, heeft Rem halverwege onze tocht maar even gebeld. Of er nog plek was. Want normaal zijn we er om een uur of twee, drie, maar door de files wordt het nu een stuk later. Met ons vijfjes heb je namelijk wel eens twee kamers nodig, dus ..... even bellen. Het Frans zat wel erg ver weg, maar de zinnen kwamen er redelijk vloeiend uit... hahaha. We hebben twee kamers, de grote lummels op een kamer en Bridget, Rem en ik in de andere kamer. Bridget wilde eigenlijk bij haar grote broer en zus op de kamer, maar dat leek me voor de nachtrust niet zo handig/verstandig!!


Ze raakte haar kussen aan en sliep onmiddellijk. Lief snuitje, hè!

We kwamen om kwart over zes aan en hebben ons even opgefrist en omgekleed voor het eten. We zijn in Frankrijk, dus het restaurant gaat sowieso pas om zeven uur open. Om kwart over zeven waren we allemaal klaar en liepen we in de motregen naar het restaurant. Ik vond mijn open schoenen niet zo handig, maar ja, je kan niet alles hebben, hè!

We hebben heerlijk gegeten, met vooraf vers stokbrood gevolgd door een lekkere carpaccio. Daarna hadden de kids pizza, Rem had kip met gepofte aardappel en ik entrecôte met frietjes.


Heerlijk in ons pyjamaatje lekker televisie kijken. Ramon ging snel naar zijn eigen kamer om te lezen. Deze keer zonder dat het boek schuddelt zoals in de auto!!!!

In het donker met een lichtelijk nat buitje kwamen we op onze kamer en gingen de kinders zich omkleden in pyjama. Bridget ging in bed liggen en viel gelijk in slaap. Ramon en Kirsten kwamen nog even tv kijken en gingen toen ook slapen. Ik zat lekker op twee kussens op bed te breien en het ging lekker!! Ik heb zo’n 7 cm boord gebreid en daarna nog een stukje tricotsteek van zo'n 5 cm. Nu begint het leukste - streepjes maken!! Ik begin met ivoor en ga steeds om en om twee pennen per kleurtje breien is het plan. Ivoor, marine, wit, marine, ivoor, marine, wit, marine etc. Na het eerste streepje af te hebben ga ik stoppen en slapen, morgen moeten we nog een aardig ritje.... 

9 opmerkingen:

  1. Geniet lekker van jullie vakantie!!!!

    groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet er lekker van met je gezinnetje!
    Hopen op lekker weer, maar helaas hebben we daar geen invloed op.

    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat een geweldig verslag. Heerlijk, ik krijg zo zin om naar Frankrijk te gaan ;-)Ik vind de reis er naartoe al een belevenis op zich. Goede reis verder en een hele fijne vakantie toegewenst! En succes met je breiwerk!

    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooohhhwww, Valras-Plage... daar zijn wij verschillende keren geweest. Leuk omgeving. Ik hoop dat je een fijne week hebt daar. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet lekker van je vakantie en rust maar lekker uit!

    Groetjes,
    Zita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zo'n verslag enne ik vond die van de ingeslikte afstandsbediening ook erg goed hahaha, zal ik ook een keer zeggen hier.
    Hele fijne vakantie Collie en we horen er vast alles van als je weer terug bent , ik ga duimen voor lekker weer hoor.
    lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt allemaal heerlijk zeg! Fijne vakantie toegewenst!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geniet van jullie vakantie rust lekker uit en geniet van het hopelijk lekkere weer.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)