donderdag 20 mei 2010

Zwierjurkje Elodie van Farbenmix is nu te zien op de site van FM!!


Dit is het jurkje waar het allemaal mee begon vorig jaar maart!!


Dit is de basisversie A, uitgebreid met een suikerspin van tule eronder!! 


Maar ja, bij Farbenmix willen ze graag dat je met één patroon meerdere variaties kunt maken. Dus kwam proefbovenstukje versie B: met een plooitje in het mouwtje.


Er kwam ook nog een proefbovenstukje: versie C met een fladdermouwtje, lekker vrolijk zomers!!


Er was ook nog een proefbovenstukje: versie D, maar dat vond Farbenmix te zomers voor een communiejurkje (daar was het patroon eerst voor bedoeld). Maar dit is héél simpel hoor, kwestie van mouwtjes weglaten, tunneltje maken in het voor- en achterpand, lint er doorheen, en klaar is Kees!!

Dit zijn de tekeningen die ik heb gemaakt bij de jurken en proefbovenstukjes!



Dit is de tekening voor versie D.






Dit is versie B, met een ceintuurtje dat tot de zijnaden zit vastgenaaid en middenachter sluit met twee striklintjes.



Dit is eigenlijk versie E, een bruidsmeisjesjurkje. 

Dat is versie A minstens 20 cm verlengd, met een 3 cm. langere onderlaag. En de mouwtjes zijn dan zonder elastiek, en dat staat snóezig!!


Het basisjurkje, versie A, gemaakt voor de foto-werkbeschrijving.


Dit jurkje, versie B, ook gemaakt voor de foto-werkbeschrijving, maar dan gevoerd èn, ik kan het niet laten, een roezeltje tule er aan. Dat plopte ineens naar boven, dat wilde die jurk gewoon hebben, hahaha!! 


En dit jurkje was toch zo leuk om te maken, omdat ik allerlei leuke bandjes en kraaltjes had gekocht. Héérlijk. Dit is versie B, met fladdermouwtjes, twee verschillende stofjes voor de rok met verschillende lengtes. En dan rood stippeltjesband, en daaroverheen ivoorkleurig open-bloemetjesband en dan nog groene kristalletjes erop gezet. En leuke strikjes gemaakt met kraaltjes bij het splitje van de fladdermouwtjes! Bridget vindt hem prachtig!!


Dit zijn de tekeningen die ik heb ingeleverd voor op de voorkant van het patroon. Ik weet niet of alleen de basisversie erop komt of ook de andere twee. Dus ik heb ze gewoon allemaal maar getekend.


Dit is het jurkje dat Bridget in januari met haar 7e verjaardag heeft gekregen. De foto waar een knalroze/groene fiets, een heleboel knalroze bloemen en daarnaast een paspop met een hele grote witte bloem op staat, daar zat deze jurk onder verstopt!! Deze jurk is de versie E zal maar zeggen, maar dan met normale roklengte. Ik kon alleen niet een bandje vinden in de goede kleur blauw, alleen maar héél erg smal. Toen heb ik er maar drie bandjes opgestikt en eigenlijk vind ik dat juist perfect! De jurk bestaat uit twee lagen, en de onderste is van witte met blauwe bloemetjes stof en als ze draait zie je hem wapperen. Ook de mouwtjes zijn gevoerd en die kan je ook nog omklappen als je wilt, zodat de bloemetjesstof te zien is.


Mijn nichtje Savannah, vindt het altijd wel leuk als ik voor haar een jurkje bak, dus deze heeft zij voor haar 11e verjaardag gekregen. En ze vindt hem helemaal super. Rood is haar lievelingskleur, en ze draagt hem ook met een stoere legging eronder en een zwart bolerootje!


En dit is dan de laatste, helemaal origineel, de basisversie A, zonder toeters en bellen. De stof heeft niets meer nodig, behalve een fluwelen bandje in precies dezelfde kleur als de bloemen. Deze stof heeft rand aan beide kanten van de stof, maar als je de banen van de rok goed loodrecht op de rand knipt, krijg je een pracht van een rand onderaan.

42 opmerkingen:

  1. hallo, ich freu mich drauf!!! das wird nicht nur unser einschulungskleid...genau was mädchen lieben! deine fotos sind superschön! lg antje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw!!! Echt een geweldig leuk jurkje. Wat zullen je meiden blij zijn met zo'n enorm creatieve moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, ik ben helemaal verbaasd, als ik het jurkje wat ik nu onder handen heb af heb zal je begrijpen wat ik bedoel.

    Ik vind het patroon en de voorbeelden heel erg mooi en je hebt er zeker weer werk van gemaakt.

    groetjes,
    Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel erg mooi jurkje! ik ben voor sanne al meer voor stoer, maar dit jurkje kan er zo nog maar komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw...die zijn wel heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En wederom een prachtige jurk. Willemientje pronkt hier ook in mijn verzameling, en ook deze gaat er komen. Weet nu al in welke stof, dus ik kan niet wachten tot hij besteld kan worden!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het een prachtige jurk! Heel mooi patroon, complimenten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi,

    Ik vind hem helemaal wauw!!!!!! Kan niet wachten tot ik het patroon bestellen kan!
    Geweldig, super etc.etc...!!!!!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I love the dress so much! Great design!

    Best wishes
    Heike

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige jurk precies waarop ik hoopte, heerlijk een romantisch jurkje.

    Je maakt mij hier heeeeeeel erg blij mee.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ooh ja en je moet me echt eens vertellen waar je die prachtige stoffen met rand koopt! Zo enorm mooi!

    Nogmaals groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg leuk!! Dat patroon ga ik zeker bestellen...

    groet
    Coosje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hallo ,ganz bezaubernd wunderschön ich bin begeistert;))freue mich darauf;)
    Ganz liebe Grüße Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ziet dat er allemaal weer super uit! Ik wou dat mijn dochter nog die leeftijd had, dan wist ik het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige collectie zo bij elkaar en gefeliciteerd met je patroon online!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg gaaf. Ik liet hem aan mijn dochter zien en ze wilde hem gelijk ook. Ik ga hem dus zeker bestellen!
    Groeten Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Marlies, die stof heb ik vorig jaar gekocht bij De Wolkoker in Coevorden. Die hebben een webwinkel en werken ook met kleurnummers, zó ideaal!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind het een geweldige jurk, en dat patroon gaat er zeker komen, super!!

    Groetjew, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige jurk met prachtige variaties. Ik denk dat ie er hier wel komt. Daar zie ik Merel nog wel lekker in zwieren.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige jurken, zit echt te genieten van de mooie combinaties, prachtige afwerking en natuurlijk het lieve plaatje met Birgit!

    Wat je allemaal met 1 basispatroon met kleine wijzigingen en andere stoffen en fournituren niet kunt doen!

    Gaat zeker een groot succes worden bij Farbemmix!

    Liefs, Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. WOW!!! bak jij ook jurkjes voor meisjes van 40????? Ik ben helemaal verliefd.....wat een schattige jurkjes!!!!!! Vindt je dochters vast niet erg;).....ik vindt ze allemaal enig, en die communiejurk.....leuk bolerootje erbij...klaaaaaaaaaaaaaar, die duitsers snappen niet dat het ook heel warm kan zijn??;)
    tssssssssssssssssssss:D


    groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind het helemaal geweldig!! Met dit patroon heb je de wens van heel veel meisjes voldaan.. het is gewoon een supermooi modelletje met een hele mooie pasvorm! Ik heb er drie gemaakt maar weet nu al dat dit mijn mooiste patroon is!
    Leuk ook om te zien waar het begon.. met alle tekeningen en foto's erbij! ;)

    groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een schitterend modelletje. Zeker met het "fladder mouwtje". Die gaat hier zeker komen.

    Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die wil ik ook, erg mooi hoor.

    fijne dag nog.
    groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super!!!! Heel leuk model. Leuk om te zien hoe het tot stand gekomen is.
    (En dit was de jurk die ik opeens miste op je blog!). Ik zie mijn twee meiden er al in lopen.
    Ik denk alleen dat de hals voor mijn jongste wat te laag is, (Heeft niets met het patroon te maken, wel met de bouw van de jongste) Is dat makkelijk aan te passen??

    Groetjes Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Nel, wat leuk dat je het patroon zo leuk vind. En ja, er komen nog een paar berichtjes te voorschijn, over dat zelfde jurkje, maar het was
    gisterenavond een béétje héél erg laat!! hahaha.

    Het verhogen van de hals voor- en achter kan heel gemakkelijk. Het patroondeel kan heel makkelijk voor en achter een paar centimeter verhoogd worden, zonder dat de snit veranderd. Als het niet lekker lukt, dan moet je gewoon een seintje geven, want dan laat ik het zien.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dit is helemaal een jurk voor mijn dochter!

    Ik kan niet wachten.... ;)

    Groetjes Titia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Nicole,
    Jeetje, jij heb je best gedaan. Leuk om te lezen hoe een samenwerking tot stand kan komen.

    Erg leuk patroon!

    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Collie,

    Dank je wel voor de uitleg. Dat moet goedkomen!!

    Groetjes Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Vorig jaar hadden we over dit jurkje al mailcontact en nu is het er :-) Wat een ontzettend mooi patroon, Nicole. En al die variaties, geweldig! Ik kan niet wachten...
    Ben wel benieuwd wanneer de Patronenwinkel de Elodie heeft..
    Bedankt voor de nieuwe inspiratie!!

    P.S. Weet jij misschien waar ik een patroon van zo`n tule onderrok kan vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Nanna, als ik het goed heb komt het patroon 4 juni uit, dus ik neem aan, dat 'ie vanaf dat moment besteld kan worden.

    Ik maak zo'n tule onderrok altijd als volgt:

    Ik ga even uit van heupwijdte 60 cm (circa maat 104/110):

    Dan wordt strook 1: (60cm + 20cm =)80cm x 14cm hoog (dit is incl. tunnel + naadtoeslag)
    Strook 2 wordt (80cm x 1,5 =)1,20m x 14cm hoog (= incl. naadtoeslag)
    Strook 3 wordt (1,20m x 2 =) 2,40 x 18 cm hoog (= incl. naadtoeslag)

    Voor grotere maten bij de strookhoogte circa 2cm toevoegen). De lengte van het voorbeeld is een gemiddelde lengte van een tule rokje, het kan natuurlijk korter of langer gelang het rokje/jurkje!!

    Stroken 1 en 2 zijn gemaakt van een poplin
    Strook 3 wordt gemaakt van meerder lagen tule.

    Je kan ook strook 2, 24 cm hoog maken en dan de tule trapsgewijs (met een cm of 4 ertussen) laag voor laag erop zetten, dan wordt het wat luchtiger (heb ik gedaan bij het jurkje met het roosjesstofje. De tule lagen moet je dan wel in verschillende hoogtes knippen, zodat de zoom uiteindelijk gelijk is.

    Succes!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een geweldig jurkje! Leuk elke keer die kleine veranderingen voor een ander jurkje! Het ziet er allemaal prachtig uit! Gr Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mijn complimenten.
    Ik had al gehoopt op een romantisch jurkje.
    De stofjes heb ik al, nu alleen nog even wachten op het patroon.

    groetjes,Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtig patroon heb je weer gemaakt! Hele mooie jurk, en heel draagbaar voor vele gelegenheden. Zeker weten dat het een groot succes wordt. Leuk om het hele maakproces te lezen. Wat heb je er veel werk van gemaakt zeg, en al die variaties ook nog zelf uitgevoerd! Complimenten hoor!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ow wauw, wat geweldig mooi, als ik een meid zou hebben zou ik echt niet kunnen kiezen, dat basisjurkje maar ook dat bruidsmeisjesjurkje, te mooi om waar te zijn toch? je krijgt echt zo een asspoester op het bal gevoel! erg mooi en wat leuk zo jou werkproces te lezen ;) dit wordt een hit, groetjes Anouska

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Schitterend! Echt een geweldig patroon! ik kan al niet wachten tot het uitkomt ;-)

    groetjes,
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtig!!! Dit patroon wordt zeker aangekocht voor mijn meiden. Die vinden dat waarschijnlijk zo mogelijk nog geweldiger.

    Groetjes,
    Shaula

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Geweldig, Nicole.
    Bedankt voor de uitleg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een geweldig patroon heb je gemaakt! Ik heb hem besteld en vandaag binnen gekregen. Helaas is manlief jarig geweest en vieren we dit weekend feest, we zijn dus een beetje druk, maar volgend weekend ga ik er zeker mee aan de slag!
    Zou ik dit patroon ook kunnen vergroten tot mijn maat? Ik wil ook zo'n jurk. Ik ben jaloers op mijn dochter ;-)
    Groetjes Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Geweldig,
    zou hem wel voor mezelf willen, maar geen idee hoe dit te vergoten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sarah,

      Het jurkje staat bij mij voor het voorjaar op het programma, want ik wil hem zelf ook wel. En dan wil ik gelijk ook laten zien hoe ik dat doe, omdat meerdere dames de jurk ook wel graag willen. Ik moet daar even voor zitten en bekijken hoe de verhoudingen zijn van de grootste maat van de Elodie ten opzichte van een volwassen vrouw.

      Dus het antwoord heb ik nog niet direct, maar het komt er aan :D

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  41. Wohho echt erg mooihelaas geen patroon,we hebben,een naaiclub ,met jonge meiden,helaas koop patroon,daar is bij ons geen geld voor helaas,maar complimenten

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)