woensdag 23 juni 2010

Ja, ik heb mezelf een schop onder m'n kont gegeven!!


Weten jullie nog van een paar maanden geleden, dat ik een  Oililyjurkje als inspiratiebron nam voor een linnen jurkje. Ik schaam me diep, maar ik wilde het diezelfde week nog afmaken............. maar............... het liep iets anders........... Ik heb een week of 2 later de lengte af zitten spelden van de zoom en de mouwtjes........... ook nog in de jurk rondgehobbeld en gezeten of het een lekkere lengte is...... Ik heb een keer gehad dat ik een jurk nèt te kort had gedaan en dat ik dan niet plezierig zat of me zat te ergeren aan de vetkussentjes aan de binnenkant van de knie..... Dan trek ik het alleen maar aan, als ik heel veel puntje, puntje, puntje heb aan iedereen of een berg lef heb gegeten...... en dat is natuurlijk niet èlke dag. Dus ik trek zo'n jurk gewoon met spelden en al aan, hahaha. Rem zit altijd te griezelen als ik dat doe, want die ziet in de mouwzomen spelden zitten, in de zoom van de jurk en waar de knopen komen.... hahaha. Maar het zorgt er wel voor, dat ik na een uurtje tevreden naar boven loop en wéét dat de jurk goed is!!

En toen.................. gebeurde er een héle tijd hélemaal NIETS met de jurk............ Ik had wel op een gegeven moment ruimte nodig en heb de jurk van de paspop afgehaald, dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor de hints die zo'n onafgemaakte jurk elke dag maakt op een paspop. Want in de kast kan de jurk dat natuurlijk niet.....

Dit is het modelletje uit de Knip Mode van maart 2010. 

Maar gisteren zat ik een blogberichtje te lezen van Vlijtige lies en ze vertelde dat ze zelden iets voor zichzelf maakte, omdat dat niet altijd lekker uitpakt. En dat ze twijfelde over het mooie vest wat ze heeft gemaakt (een pracht van een vest trouwens!!!!). Dat probleem herkende ik heel erg, en is me ook geregeld overkomen. 

Maar ik had nu (bijna) een linnen jurkje gemaakt, die goed zit (dus ik mag niet mekkeren), een uur mee proefgehobbeld heb (dus er zit geen pasfout in), het stofje is prachtig (en helemaal in de mode qua sfeer zie Oilily!!) en zit ook nog eens lekker  (nah..... er is dus geen enkel probleem!!!) en nóg is 'ie niet af!!! Schande...


Het patroon komt uit de bijlage, nr. 107a, en heb ik her en der wat veranderd. 

De jurk is zonder voorgevelzakken en striklint in de mouwtjes en de knoopbies heb ik gewoon aan de stof vast laten zitten i.v.m. de bloemetjesstof.

Dus gisteravond mezelf een schop onder m'n kont gegeven (had ik ook verteld in m'n reactie aan Vlijtige Lies dat ik dat maar eens ging doen!!). Dus bij deze heb ik mezelf een gigaschop gegeven. Dusdanig, dat de zoom van de jurk erin zit, de zoom van de voering is gestikt. De middenvoorpanden zijn doorgestikt, zodat de naad voering/linnen niet gaat draaien en je je helemaal te pletter zit te persen met 't strijkijzer!! De mouwzoompjes zijn gedaan en de ceintuur is af!! 

Ik kon gisteren niet verder, omdat ik de knopen nog moet stofferen en dat zie ik 's avonds laat niet zitten. Want ik wéét dat ik 's ochtends commentaar heb op die knopen en dan vind ik dat ik niet goed opgelet heb!! Jajaja, wat een zeur, hè!

Dus deze zeur heeft nu ter plekke met zichzelf afgesproken, jullie zijn mijn controleurs, die jurk moet déze week af!!!

15 opmerkingen:

  1. Succes!!!
    Het is wel wat warm om er mee aan de slag te gaan maar het is dan ook wel een jurkje voor dit weer!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We houden je in de gaten :-)
    Heel herkenbaar hoor, ik zit hier al een week tegen een tas aan te kijken. Maandag eindelijk de puf gevonden er verder mee te gaan (ik had een D-ring te weinig in huis ed), maar nu heb ik iets verkeerd gedaan waardoor de voeringtas er niet meer in vast kan. Kortom, heel de boel moet weer uit elkaar. En dáár heb ik geen zin meer in, dus nu mijd ik mijn naaihoek nogal. Een schop onder de kont is hier ook niet onnodig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou je in de gaten hoor...ach zo gaat het gewoon weleens toch.
    En let op nu is het zo gepiept.
    Bovendien is het geweldig weer voor zulke jurkjes...enne voor je figuur hoef je het niet te laten!Nou succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooo... wat een herkenbaar verhaal ;-D
    Maar ben reuze benieuwd, want die stof is geweldig en het patroon ook... dus komt vast helemaal goed !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog even doorzetten hoor, ooh ik ben benieuwd zeg, het is zo'n prachtig stofje!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. houd ik je aan maar niet te hard schoppen wat zijn de jurkjes mooi!!!!!
    zet hem op;-))
    lieve groetjes irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OO hier heb je 2 ambitieballen haha

    Zonde hoor, ga maar snel dit leuke jurkje afmaken. En om je een beetje op te jagen.....een mooie actiefoto!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga je in de gaten houden dus.......
    En het wordt me toch warm deze week.....
    Oh enne ik ga heerlijk in de tuin....;)
    Tja, jij moet helaas nog effe doorwerken...maar...ik denk aan je.
    Succes en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed zo maak nu maar eens een beeldschone jurk voor jezelf, hup vort met de geit :)

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede stof, hoop hem deze week inderdaad geshowd en al te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hhahahahahaha!! wat een leuk verhaal.........succes !!!!!! fijne zomeravond....liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. *SCHOP*......ik ben de beroerdste niet ;)...maar je snapt natuurlijk wel dat we een foto willen van jou in je jurkje he, anders geloven we het niet *GRIJNS*>
    Klaar???

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey meis,

    Tjeempie kind wat een verhaal.
    Maarre..ik hoop echt dat alles goed komt..
    En ik ben het met Lynda eens..ik zou het erg leuk vinden als het jurkje door jou werd geshowd kan dat ??

    Meis veel succes, en hou ons op de hoogte..

    Zonnige groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Collie,

    Ik ben benieuwd naar de jurk..
    Het patroon en de stof zijn erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben ook benieuwd, als ik er alleen al aan denk wordt ik al moe, niks voor mij dat coupeusewerk...Je stofje is beeldig in ieder geval. Rustig an hoor, veel te warm voor dat drukke gedoe, ik weet je wilt het af hebben maar je kunt niet harder dan hard he

    Succes en geniet evengoed van je weekend;)
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)