donderdag 9 september 2010

Hè, hè!! Eindelijk!!


Eindelijk, eindelijk, eindelijk is het me gelukt om op tijd de Hortensia te knippen!!! Zodat ik de bloemen mooi in een mandje kan schikken en kan laten indrogen.... Ik zag het vorig jaar ook op diverse blogs voorbij komen en dacht, dat is mooi..... en .... ik heb ook een Hortensia... Maar het was zo druk met het begin van mijn webwinkel en Farbenmix, dat ik er pas in november weer aan dacht.... èn.... het was gatenkaas!! Alle bloemen waren foetsie!!





Ik zag het pas bij Lydia op het blog, en dacht bij mezelf..... NU ben ik op tijd!! Afgelopen weekend heb ik lekker in het zonnetje de bloemen eruit geknipt. Het was een hele berg!! Twee grijzige mandjes opgezocht. Oase had ik vorig jaar al gekocht, dus dat hoefde ik alleen maar uit te pakken en knippen steken maar!! Leuk werkje!!

Het grappige is dat, het is één struik, maar er zit lichtroze bloemen in, lichtgroene, en een aantal beginnen al te kleuren en die zijn diep rozerood....


Aangezien de struik van Kirsten is, heeft ze gekregen bij haar geboorte van ome Jan (de buurman naast mijn ouders) en heb ik voor haar ook een mand gemaakt met de bloemen..... Ze vind ze prachtig!! 

En ik zit bij de salontafel héél tevreden naar mijn noeste arbeid te kijken!! Hahaha, eindelijk op tijd!!!


12 opmerkingen:

  1. Super die hortensia's, was jij er mooi even op tijd bij!
    Ik word heel hebberig van al die struiken buitem, zou 't liefst overal bloemen afknippen hihi

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het staat prachtig op de salontafel! Geniet er lekker van.

    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moet ze eigenlijk te drogen zetten in een glaasje water met glycerine. Dat koop je bij de DA, dan blijft de kleur mooi behouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent getikt ! Zie mijn blog :)

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh goed dat ik dit zie. moet ook echt de hortensia gaan snoeien. Ik wil graag een krans of zoiets gaan maken.
    Wat een prachtig kado om bij de geboorte een hortensia struik te krijgen. Ze zal het mandje met de hortensia's vast heel mooi vinden.
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze mooi, ik moet ook eigenlijk aan de slag maar waar haal ik die tijd vandaan...

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een plaatje hoor!!! Echt mooi, beetje begin van de herfst vind ik altijd en dat maakt het binnen ook weer gezellig. Wat een mooi idee dat geven van een plant trouwens. In onze nieuwe voortuin heb ik nu ook 2 verschillende (pluim)hortensia's gezet, dus ben benieuwd naar onze "oogst" volgend jaar! Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi...mooi.......genieten....
    Wat een heerlijke kleurenmix...een feestje voor zo'n crea bea als jou........
    Voor veel inspiratie;0)
    LIefs en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, super! Hier staat ook zo'n Hortensia, zal snel eens gaan knippen!

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Altijd mooi die gedroogde hortensia's, je hebt ze nu in ieder geval op tijd geplukt en kunt er lekker lang van genieten.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohhh was ik de afgelopen week niet lekker en heb zoveel gemist even een inhaal slag ;-))prachtig en wat is je tafel mooi gheworden je verzet een hoop werk meis en je maakt overal iets moois van, liefs rma en een heel fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)