donderdag 21 oktober 2010

De schouw is weer vrij!!!!!



Ja, de schouw is weer vrij!!!.... van het grote vierkante vlak!!!! Je weet wel, zo'n flatscreen-geval waar veel herrie uitkomt en gewoon véél te zwart is boven een gezellig, nog in de fabrieksgrondverf staande, schouw! Het lampje rechts zorgde er voor dat er nu aktie ondernomen werd. Een aantal weken terug heb ik het lampje gekocht van Tamar van het blog www.woneninwit.blogspot.com. De lamp is exact de kleur van een lampenkap die ik een aantal maanden geleden heb gekocht van mijn verjaardagsgeld. Perfect dus. Maar om dat lampje op de stapel apparaten te poten zie foto hieronder............................. want zo stond het er bij...... ècht!




Dat kan natuurlijk niet. Net zoals al die prachtige randapparatuur wat ook bij die zwarte vlek hoort, zie links en rechts van het scherm..... jakkes!!! En dan alle snoeren.............. tja... daar wordt het ook niet bepaald fraaier van!!



Maar, van de week zat ik op de bank te werken. Ik zit namelijk nu even beneden in verband met de herfstvakantie, dan ben ik er toch een beetje bij, maar kan tussendoor toch nog wat doen. Ik zat naar al die opstapeling van manden met apparaten + de snoerenrommel te kijken en dacht, dat móet anders kunnen. De apparaten helemaal rechts van de televisie stonden op een paar, op zich mooie hoor, vergrijsde rieten vierkante manden, maar die horen in mijn badkamer (!!!!)..... de snoeren waren te kort van de apparatuur.... dus werden mijn manden gekaapt.....

Maar ik bedacht ineens áls ik m'n mooie zwarte ronde tafel naar de andere kant van de kamer verhuis (plek halfronde hoekkast), kan de halfronde hoekkast naar de gang (plek secretaire).... dan kan de secretaire uit de gang naar boven op de overloop (klein ladenkastje), het kleine ladenkastje kan naar beneden (plek vergrijsde rieten manden) .... waardoor mijn rieten manden naar de badkamer konden... kan je het nog volgen?? Jip, de televisie staat nu op dat ladenkastje.... lelijke linker en rechter onderdelen staan verstopt naast die vierkante zwarte vlek en de andere apparatuur ligt lekker onder het kastje. Het is nog niet perfect, maar ik vind het toch een vooruitgang!!!!



Dit kaartje zat bij het lampje.... ik vind het een prachtig kaartje. Het staat bij de lamp... en iedereen die voorbij loopt loopt er gelijk op af en zegt.... ah wat een schattig kaartje!! Jip!! En ik ben er wat blij mee, zo'n klein kaartje geeft zoveel sfeer!!




Aan de andere kant van de spiegel heb ik een serviesje, dat ik van mijn moeder heb gekregen vlak voor de zomervakantie, gezet op een porselein dienblaadje. Die heb ik gekocht van mijn spaargeld... héél lang geleden... Nu moet alleen de schouw nog een likje verf hebben. Die wordt stralend wit, dat steekt mooi af van de licht blauwgrijzige muur.




En kijk de televisie staat nu netjes in de hoek, is minder opvallend aanwezig, iedereen kan nog steeds heerlijk televisie kijken en ik stoor me niet aan een storend element op de schouw. Er moeten nog wel wat snoeren weggewerkt worden, ze piepen er links van het kastje toch nog onder vandaan, maar ik mag niet mopperen over deze volksverhuizing van meubels!!

13 opmerkingen:

  1. Tja, zo'n zwarte vlek past ook niet echt bij de rest van de inrichting van je huis. Wat ik zo het afgelopen half jaar voorbij heb zien komen, was totaal anders. Maar ja, de kinderen kunnen natuurlijk niet zonder de tv...
    Nu is de schouw inderdaad meer in overeenstemming met de rest, en ziet er veel gezelliger uit zo.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad erg mooi geworden! En nu kan je lekker genieten van de mooie en vooral sfeerverhogende schouw!
    Kan de openhaard ook aan?
    Geniet lekker van dit weekend!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja hoor, veel beter zo ;-)
    Mooi geworden weer !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooh prachtig!!! Een flat screen boven de haard is niet mijn ding. Ziet er nooit mooi uit vind ik, het past gewoon niet bij elkaar. Véél mooier zo!!
    Groetjes hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stukken beter zo !!!! Dat was inderdaad zonde van de schouw Collie, groot gelijk dat je even door gepakt hebt , zo is het weer een gezellig hoekje geworden.
    Je hebt je schouw mooi aangekleed , mooi lampje ook.
    nou , geniet ervan , lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is even wat werk geweest maar dan heb je ook wat. Ik zal niet zo snel iets zeggen over de inrichting bij een ander maar die televisie op je schouw vond ik niet zo leuk staan.

    Nu nog foto's van je andere verschuivingen? (haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, veel beter zo...zonde die tv op de schouw, daar is een spiegel toch wel een beter plan hihi
    Grappig, jouw tv staat op een zelfde soort kastje als de mijne....heel vertrouwd! ;)

    Een goeie metamorfose!!

    ~ Fijn weekend he ~

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heb je goed opgelost zo. Toen ik de fotos zag vond ik de eerste een mooie sfeerfoto, heel geslaagd. Daarna zag ik de foto hoe het is eerst was en begreep ik gelijk wat je bedoelde met dat die TV daar niet kon blijven staan. Dat soort verschuivingen is wel leuk natuurlijk om het in een vakantie te doen. Het naaiwerk met de kinderen er de hele week bij schiet toch niet op. Tenminste bij mij dan. Ik had heel veel plannen, maar er is nog niets uit mijn handen gekomen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit ziet er een stuk beter uit!

    Groetjes en fijn weekend!
    Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel beter zo..... De schouw weer zoals een schouw hoort te zijn, en de tv iets lager wat toch ook makkelijker kijken is.
    Kortom goed geslaagd....

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er super uit zo, ik zou het bij mijn man niet voor elkaar krijgen, wij hebben jammergenoeg zo'n joekel van een tv staan die centraal moet staan!!!! ik zou er het liefst nog een gordijn voor hangen...haha...ik houd er helemaal niet van..ik zou ook liever een mooie schouw hebben...

    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. HOERA voor de lamp!!!!!;)...goddank kwam hij in je leven want nee dat zwarte beest stond daar niet op zn plek ;)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkig kun je weer genieten van je gezellige schouw.
    Staat veel beter.

    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)