donderdag 28 oktober 2010

Mijn nieuwste ontwerp de Nadya staat in de "Vorschau" van Farbenmix!!!


Dit was proefkonijn nummer 1 of eigenlijk ook nummer 2. Want zoals je kunt lezen bij het berichtje over de perfect nagemaakte Bridget als paspop heb ik de bovenkant overnieuw gedaan. Nog wat kleine veranderingen en toen heb ik het van een écht stofje gemaakt. 


In maart vroeg Farbenmix of ik een Winterkleid met lange mouwen wilde ontwerpen, maar dan eentje die heel makkelijk te maken is, ook voor beginners.... Dat was wel even een uitdaging. Ik moest even omschakelen... Bij het ontwerpen zat ik nu gelijk te denken hóe het in elkaar gezet moet worden. Ik zat redelijk snel op het goede spoor... Ik heb meerdere "onderdelen" getekend. Het tuniekjurkje kan je combineren met de legging maar ook met een maillot. Bijbehorend zijn er nog patronen in E-book met de letter C.... en die komt ook 15 november uit. 

Met het patroon Nadya kan je van alles. Het beleg hoog in de taille kan met striklinten worden getailleerd, maar ook met elastiek. Het beleg kan aan de binnenkant worden gestikt of van een afstekend stofje aan de buitenkant worden vastgestikt. Ook kan het zonder tunnelbeleg, dan wordt het getailleerd door naaimachine-elastiek, dat zit super lekker. Op 15 november komt bij het patroon een Freebook uit die je gratis kan downloaden en die versie is met een aantal toertjes elastiek getailleerd.


Dit zijn de foto's die ik naar Farbenmix heb gestuurd als proefje van het patroon. De foto's boven zijn de stoere versie van het jurkje. De foto's hieronder is de romantische versie.



Dit rode jurkje heb ik later als variatie gemaakt, omdat ik wilde dat het jurkje ook van jersey of andere rekbare stofjes gemaakt kon worden. De stoere versie hierboven en de romantische versie hieronder.


De foto's zijn een beetje wazig, maar het was zó donker, dat ik de foto's heb moeten bewerken in Picasa en daarvan werden ze een beetje korrelig.... maar het gaat er om, dat je ziet wat er op staat, hè!!


Deze week heb ik nog een paarse gemaakt. Ja, de jurk en de legging zijn dieppaars, alleen is dat niet te zien als je knipt met het fototoestel!!! Ik wilde gewoon een leuke versie maken als voorbeeld voor Farbenmix, maar ook gelijk voor de webwinkel. Tijdens het maken van de jurk zat Bridget zo te zwijmelen van de stof, zó lekker zacht!! Mooie kleur, en natuurlijk het bont, daar is ze gek op. Ik heb dit bont ook vorig jaar gebruikt in haar winterjas en het blijft na het wassen perfect. De jurk is een héle dikke katoenen verlours.... en ja... Bridget mag hem hebben. Hij gaat linea recta haar kast in. Ze wil hem morgen aan!! Ik weet niet hoe warm/koud het morgen is, maar zij heeft het ieder geval NIET koud!!!

Ik heb ook nog voor tieners een variant geknipt, ik hoop die morgen of anders overmorgen af te hebben. Kirsten en Savannah (mijn nichtje) zijn de mazzelaars.... hahaha. De stofjes vond Kirsten helemaal cool en stoer. Vooral de legging, dat is van superelastische denim!! Zodra het af is laat ik de dames in hun outfit zien!!

22 opmerkingen:

  1. Ik ben sprakeloos!!Onvoorstelbaar hoe doe je het toch allemaal!!En zoveel verschillende uitvoeringen...Echt super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en dat allemaal in 1 week?!?!?!?!??! Niet normaal man!!! EN die meiden van je die lachen zich een breuk, laat die moeder maar naaien, onze kast komt voller en voller!!!! Je bent een artiest, nee een kunstenaar!


    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er weer geweldig uit !!!
    Is wel gevaarlijk hoor.....want we verwachten ook niet anders meer natuurlijk haha !!
    Nee....alle gekheid op een stokje, zo als je zegt is het een patroon wat voor iedereen te maken is, maar het is wel een klasse patroon zeg !!! En de stof maakt het weer !!
    Je hebt het weer voor elkaar !! Super !

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk en vooral mooi, leuk al die verschillende variaties! voor ieder wat wils.
    Ik heb het patroon al op mijn verlanglijstje gezet voor de sint (of wat eerder)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lijkt me dat gaaf als je eigen ontwerp in een blad komt en wordt uitgegeven! Naast dat gave gevoel zijn het ook weer erg leuke ontwerpen, ik vindt dat rode jurkje erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh,oh wie bezaubernd sehr schöner Schnitt;))
    Herzliche Grüße Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi, het staat al op mijn lijstje om te bestellen.
    Nu nog even op zoek naar een leuk stofje.
    Fijn weekend.
    groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is voor mij echt een must-have! Super, helemaal geweldig wat je weer ontworpen hebt. Ik moet maar een beetje doorwerken aan m'n lijstje volgende week zodat ik na 15 november "vrij" ben om hieraan te beginnen ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heeeeeel veel moois Collie wauw wat ben jij goed, ik kijk vaak naar dat programma met ontwerpers die tegen elkaar strijden ook zo leuk wat een creatieve mensen zijn er toch, groetjes irma en een heel fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal perfect! 1 Model met zoveel leuke variaties, dat het voor elk type geschikt is...en wat een werk heb je hier mee gehad, maar wel heel leuk werk, mijn superdikke complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel sterk dat je een stoere/sportieve en een romantiche look laat zien van de jurk!
    groetjes Kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Nicole,

    Het patroon ziet er super uit, mooie snit en zeker heeeeeeel makkelijk te maken.
    Gefeliciteerd, dit wordt vast een bestseller.

    Groet van Saskia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Nicole,

    Het is weer geweldig , maar ja dat was te verwachten.... Hoe je met zo'n simpel patroon zoveel mooie verschillende variaties kan maken geweldig !!!
    Ik wacht met smart om hte te bestellen !

    groetjes Sasja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel erg mooi patroon weer! Dat kan niet ontbreken in mijn patronencollectie!!! Ik denk dat ik er onmiddellijk 4 kandidates voor heb :-)

    groetjes en nogmaals, super!!!!
    sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Naast de geweldige ontwerpen steeds moet er toch ook weer een complimentje naar je 'levende paspop' hoor, wat een fantastische meid is het toch!! Ze doet het alsof ze nooit iets anders heeft gedaan, zo gemakkelijk, het zit er zeker een beetje ingebakken!??! Met zo'n mama kan het bijna niet anders!!
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Knap gedaan hoor!
    Het lijkt steeds wel een ander patroon.
    Vind vooral de rooie varianten leuk.

    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie patronen maak je! Zou bijna willen dat mijn dochter nog de leeftijd had om zulke jurken te dragen. Prachtig allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind het bijna jammer dat ik geen kinderen heb om die in al jouw mooie patronen te kleden! Geweldig, wat een variatie en inspiratie bij dit patroon ook weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je toch een geweldige smaak. 'k Heb ook even naar beneden gescrold voor de andere jurken.

    De zwart - wit stoelen zijn helemaal gestoffeerd. Hoezen werd toch niet zo'n succes. Manlief heeft even geholpen wat schroeven eruit te draaien. Daarna stof en nietjes eruit. Vervolgens alles in omgekeerde volgorde weer stofferen en vastnieten en schroeven. Nu zit alles lekker strak. Misschien dat ik nog wel een losse hoes maak om de zitting en armleuning te beschermen. 't Is toch wel erg wit.

    Jij nog succes met je eigen hoezen. Maar als ik zie waar jij de laatste tijd mee bezig bent... Echt mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een geweldig patroon heb je gemaakt!
    Ze staan je model ook geweldig!
    En wat ziet ze er weer stralend uit.
    Hier willen ze nooit op de foto. Zo jammer.
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh wat een prachtig patroon, wat een talent heb jij voor hiervoor, dat blijkt maar weer eens! Ik vind het super, stoer en prinsesserig tegelijk, wat je maar wilt. Komt op m'n lijstje! En de foto's met je dochter: super, wat een fotomodel!
    Groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha. Een geboren Topmodel!
    Alure heeft ze al....


    Leuke foto's.

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (1) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)