woensdag 17 november 2010

Elke minuut duurt een uur............

Oh, wat kan een uur lang duren als je kind maar niet thuis komt.... Ramon had zijn laatste uur tot half vier (inmiddels ander rooster dus ik ben nog niet gewend aan de nieuwe tijden)! Ik verwacht hem dan zo kwart voor vier á vier uur..... Maar géén Ramon te zien... Je snapt, ik kijk op mijn horloge en denk, misschien is 'ie even naar de stad met een klasgenoot even een blikje fris kopen... (hij krijgt op woensdag altijd 2 euro, zodat hij wat lekkers te drinken of eten kan kopen door de weeks op school)... nog niks aan de hand... ik voel nog niks, geen stress, geen paniek, ik ben nog zen...


Dan gaat het half vijf worden... ik vraag aan Kirsten "Was er nog iets bijzonders op school?" - extra sport of iets anders leuks - maar nee, niks bijzonders... Hm... krijg toch een hmmmm gevoel... Maar oké, ik blijf zen... Dan wordt het donkerder en donkerder, bel manlief op (zit ergens in Brabant, dus niet bij de hand om mijn trillende handje beet te houden)... hm ... die blijft übercool en zegt, "Ja, rustig maar, komt heus goed, hij is vast nog ergens langs gegaan...". Hm denk ik dan.... Ramon belt of sms-t ALTIJD als hij wat gaat doen wat langer dan een half uurtje duurt... 


Je voelt hem aankomen, ik ga drentelen en voel me toch stillekes aan NIET zen!!!!!!!!! Bel moeders op... en leg weer neer, want ik wil die ook niet gelijk in de superstress gooien.... Maar ja, om half zes kan ik het toch ècht niet harden en bel ik ze op... of Ramon daar nog langs was gekomen (ze wonen vlak bij school)... maar nee, niet het geval... Ik krijg pa aan de lijn... welk gebouw zat 'ie vandaag, wat had 'ie aan... krijg ma aan de lijn... pa gaat even langs school en even rondkarren.... Ik tetter nog even naar mijn moeder, dat Ramon vandaag z'n tweede test heeft gehad, deze keer een IQ-test en dat hij daar niet onrustig van was geweest van te voren en met een prima pet naar school is gegaan voor de resterende uurtjes....... knaag, knaag, knaag......


Ik voel me TOTAAL niet zen!!!!!!!!!!!! Zit te sniffen, meiden hangen voor de ramen om naar fietsers te gluren..... Wat is DIT vréselijk.... ik voel me rampzalig, knoop in mijn buik... bel om tien over half zes manlief op... die gaat de mentor bellen, ik had school al gebeld en daar werd al niet opgenomen... Even later belt 'ie terug dat ze hem gewoon op school hebben gezien en dat 'ie prima pet had.... Hij gaat de politie bellen.... al zegt 'ie er gelijk bij dat 'ie niet zo gauw wat doen, omdat het al een grote lijs is.... What ever BELLEN s.v.p.!!!


Even later belt 'ie terug "Wat had Ramon aan?" Mijn lief is niet zo goed in kleuren, dus ik vertel... Donkere spijkerbroek, kobalt blauw shirt met zwarte letters, en zwart-wit ski-jack met paars binnenkant... 


Ik heb nog niet koud neergelegd... en ik zie zwart-witte vegen.... ik geloof mijn ogen niet... maar daar is 'ie!! Ik VLIEG naar de voordeur... terwijl ik herhalingstoets indruk om Rem te bellen (krijg voice mail, grrrrrrrrrrrr)..... en ik hang om Ramon's nek die er geen bal van snapt en eigenlijk héél erg schrikt... (want ik knuffel best wel graag hoor, maar niet als hij nog niet eens zijn fiets heeft geparkeerd!!). Waar was je nou!!! roep ik al snuffend... Ik was bij puntjepuntjepuntje., ik heb je een sms-sje gestuurd! ............. Maar die heb IK niet ontvangen. Onze huistelefoon heeft geknipperd, en ik heb 't opgeroepen, maar er stond niks... Ramon zegt gelijk, dat hij voortaan wel belt! Helemaal mee eens!! Bel gelijk moeders op, die gelijk huilt door de stress, ze zei dat papa net van plan was naar ons toe te komen........ Ooooooo, wat heb ik ze een stress bezorgt...


Tien tellen later toch Rem aan de lijn gekregen... die was inmiddels onderweg naar huis, maar gaat weer terug naar kantoor (had een vergaderavond) en iedereen die hij had opgebeld bellen, zodat iedereen weer zen kan worden!!


Door alle commotie heb ik dus niet aan eten koken gedacht of überhaupt aan eten, was ik veel te misselijk voor! Maar Kirsten duikt de keuken in, roept "Hebben we eieren?" en gaat omeletten staan bakken en binnen een kwartier heeft iedereen gegeten, behalve ik... ik moet nog EVEN bijkomen... ben nog steeds misselijk.... 
Maar dat vind ik niet erg, Ramon zit naast me, die heeft me nog nooit zo van de leg gezien en zit strak tegen me aan, héérlijk!!!

23 opmerkingen:

  1. Ohh.. meid wat een stress.. ik kan het me helemaal voorstellen... vreselijk...
    Geniet jij maar van je kroos op de bank vanavond..
    Eten .. dat komt wel.. van een boterham worden ze niet minder..
    liefs Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O bah ))knuffff((
    Wel een lieverd dat hij meteen met de oplossing komt om voortaan te bellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar!!!Veel stress met gelukkig een goede afloop!!!Als je ooit stopt met naaien...adviseer ik je om te gaan schrijven!Echt heerlijk hoe je alles in letters omzet!!Geniet van je zoon,en natuurlijk ook je meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh tjee zeg...wat schrikken....Maar waar zat ie dan...gewoon bij een vriendje en vergeten te bellen...?
    Ik vind het knap zeg dat je zolang zen bleef, ik was al eerder gaan hieperen volgens mij.....?
    Tjonge, kinderen ook.......;)
    Nu maar even lekker weer zen worden.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhhh.....wat kan je dan in angst zitten en gaan er wel 100 meestal foute scenario's door je hoofd. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en zat zoonlief gewoon gezellig bij een vriendje. Maar ik kan mij je angst goed voorstellen, heb ook weleens in een dergelijke situatie gezeten met zoonlief. Wat heerlijk hè als je dan weer samen op de bank zit.

    Vanavond maar even heerlijk ontspannen lieve meis, even Zen.

    Dikke knuffel, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WIEUW!!!! Vet stress man!!!! Die mobiele telefoon is GOUD waard ;).....je hebt wel een superstel kids hoor, hij ziet meteen jouw zorg en besluit voortaan te BELLEN, en je meiske zorgt voor eten....zeg zelf....topteam toch???
    5 jaar ouder, dat dan weer wel, maar je kunt weer UITademen!;)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt waar Collie, hier vorige week precies hetzelfde , ook Joëlle nog niet thuis om 17,45u terwijl ze normaal om 17.00u thuis kan zijn, het was donker, en ook ik was ook in alle staten en word dan misselijk.
    Nou kom maar even bij van de schrik , dit hoort er allemaal bij ......
    lieve groet Gea
    ps: je hebt ook even een mailtje van me.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een nachtmerrie !.... Maar gelukkig met een goede afloop. Hopelijk ben je wat bijgekomen van alle stress. Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooh wat erg, ik kan me je zorgen voorstellen, maar wat fijn dat hij nu ongedeerd weer thuis is. Kom nog ff lekker bij, schenk een kopje thee in en beentjes omhoog!
    En nou vannacht niet alles doornemen wat er wel gebeurt had kunnen zijn hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ik kan me precies voorstellen wat je voelt, ik heb het ook erg snel en zie de ergste dingen voor me.
    Ga lekker genieten van je mannetje en geef hem nog maar een dikke knuffel.
    liefs Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pfff, één en al herkenning!!Ik word ook heel ongerust na een paar minuten, drentel dan ook de straat op, en weer naar binnen etc...(alsof ze dan sneller binnen koen ofzo:-)Ik kan dat dus ook niet handlen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He, wat een schrik. Ik zit hier met tranen in mijn ogen. Al die enge verhalen de laatste tijd over vermiste kinderen. Gelukkig dat het allemaal goed afgelopen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een spanning zeg!!
    Kan het me goed voorstellen hier bellen of smssen ze ook altijd even maar ja als dat niet aankomt schiet je wel in de stress na verloop van tijd.
    Gelukkig dat hij weer lekker thuis is je geniet er nu extra van.
    Ik hoop dat je lekker slapen kan vanacht.

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O ja, dat kan ik me heel goed voorstellen. Wat een schrik heb je dan meteen hé. Nou gelukkig zit hij nu lekker veilig in huis.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Herkenbaaaaar. En dat ebt nog een hele avond na. Het zijn wel lieverds hoor, die van jou met hun oplossingen.
    groetjes kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  16. meid wat zal jij in de piepzak hebben gezeten,vreselijk die senario`s die je dan allemaal in je hoofd haalt he?mijn dochter is nu 20 en elke dag hoop ik maar weer dat ze veilig op plaats van bestemming aankomt en vooral ook weer veilig thuis.
    wordt maar vooral weer snel ZEN!!!
    Groetjes Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou wat een spanning zeg! Ik kan me die angst zo goed voorstellen. In ieder geval weten ze nu dat ze even moeten bellen!

    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Allemachtig!!! Wat een stress!!! Kan me helemaal voorstellen dat je dan niet lekker zit. Inderdaad, de volgende keer gewoon even bellen.

    Grz,
    Shaula

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een stress, maar gelukkig met een goede afloop.
    Helaas hoor je soms van die vreselijke verhalen die andere overkomen en dat spookt natuurlijk door je hoofd.
    Je ervaart dan wel weer hoeveel je van elkaar houd enzo.
    Hoop dat je inmiddels van de schrik bent bekomen (al zal het 's nachts nog wel eens voorbij komen in je dromen)

    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo herkenbaar, heb het nog af en toe met mijn zoon, ondanks dat hij al 18 is.

    Ik neem aan dat je je zoon zelf ook geprobeerd hebt te bellen, stond de telefoon van je zoon uit?

    Ik heb de afspraak, als hij snachts aan het stappen is, hij moet bereikbaar zijn, als er iets is dat ik hem kan bereiken.

    gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat is dat schrikken zeg. Ik kan me je angst heel goed voorstellen hoor. Gelukkig is alles goed afgelopen.
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  22. jeetje, dat is idd. schrikken ja..
    En hoe je het beschrijft.. zo levens echt dat ik gewoon mee leef..
    gelukkig heb je hem weer in huis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel herkenbaar...enne wordt nog veel erger als ze een avondje gaan stappen...brrr wat kan er dan een een paar seconden allemaal door je hoofd gaan..

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)