zondag 14 november 2010

Farbenmix Nadya en Caitlin van dunne babyrib

Ik heb, voordat ik aan de tienersetjes van Kirsten en Savannah begon, ook nog een setje gemaakt van hele dunne babyrib. Het is een stofje met twee printjes. De stof is eigenlijk van twee soorten stofjes aan elkaar, hoe weet ik niet, maar het zit muurvast!! Aan de ene kant is het van dunne babyrib en aan de andere kant een zachte katoen. De stof is ivoorkleurig met zwart. Ik heb satijnen bandjes boven en onder de belegtunneltjes bevestigd en tussen de tunneltjes in een smaller satijnen bandje. In de tunneltjes heb ik smalle satijnen linten getrokken. Als accent bij de hals heb ik 3 satijnen strikjes bevestigd. 



Onder de jurk zit een zwarte tule petticoat Caitlin, deze keer niet afgewerkt met satijnband, omdat ik het wel wijd genoeg vond vallen en het ook eenvoudig wilde houden. De jurk is gemaakt met de katoenen kant aan de buitenkant. De broeklegging is gemaakt van beide kanten van de stof. De stof verwerkt lekker. Is absoluut niet stijf, want sommige babyrib blijft staan als een huis, maar dit is heerlijk soepel. En draagt ook heerlijk, ook omdat het jurkje aan de binnenkant van babyrib is, is het poezelig zacht!!

20 opmerkingen:

  1. Ik vind het setje prachtig!
    Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik vind hem ook poezelig mooi. Zo fijntjes is de stof, maar toch stoer omdat het babyrib is.

    Heel erg mooi met ook de tule rok eronder en de legging. Hier zijn inmiddels ook al de patronen besteld, want je maakt er zulke juweeltjes van dat ik ze graag "na wil maken".

    Groetjes en nog een fijne zondag,
    Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke mooi zeg! Mooie stof heb je daarvoor gebruikt. Ik ben benieuwd hoe het haar staat.

    Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi! Ik heb vanmorgen het patroon besteld, kan niet wachten tot ik het in huis heb ;-)
    Fijne dag!
    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeg, Nicole...nou moet je mee eens vertellen....HOEVEEL uur per dag zit jij achter je naaimachientje??? Maak jij en setje per dag? Ik zie setjes voorbijkomen dat ik denk ALLEMACHTIG, daar gaan weken werk inzitten, maar jij maakt ze alsof je een winkel te vullen hebt!
    GEWELDIG! Ik blijf het zeggen!!;)
    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dit weer prachtig gemaakt, als ik nog kleine kinderen had dan wist ik het wel.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig leuke set weer! De stof heet Double Face. (blijkbaar blijft alles wat ik heb geleerd bij de lessen Textiel Warenkennis (zo saai) toch hangen:)))
    Je kunt ook voorzichtig de draadjes waarmee het op elkaar zit los knippen en bijv. een onzichtbare zoom maken door de stof tegen elkaar aan naar binnen vouwen en met een ik en jij steek tegen elkaar aan te naaien.

    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een creaties maak je toch steeds weer.
    En die dochter van je gaat later vast model worden. Ze doet het zo leuk. Complimenten voor haar mag ook wel een keer.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi,

    Ik vind je setjes geweldig mooi !!!!
    Een hele fijne zondag nog !!!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze is ook mooi!! Staat Bridget weer prachtig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer een prachtige uitvoering!!Super stofje ook!wederom complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Meisje wat kan je er wat van!
    Beeldschoon is deze creatie..ik sta gewoon versteld hoe jij dit allemaal bedenkt, en maakt!
    Geweldig !!

    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi gemaakt, ontzettend stijlvol.

    Groet, Astid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi setje zeg, die zachte kleuren, zo stijlvol en prachtig getailleerd, I love it!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw deze versie is prachtig !! wat een geweldige stof is dit zeg !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit set ziet er erg mooi uit. Waar koop jij toch al die mooie stofjes? die tulerok ga ik me ook eens aan wagen. Ik heb de spullen in huis en neem me het al een jaar voor!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat maak je toch prachtige patronen en de kleding geweldig ik geniet er van
    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Collie,
    Wat een prachtig ontwerp is ook dit jurkje weer .
    Ik vind de kleur ivoorwit met zwart ook zo geweldig, echt een mooie combinatie is dit !
    Nou , geniet van de dag , hier schijnt de zon lekker, ik denk dat ik er zo nog even uit ga, wandelen of zo......
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een PRACHTIG jurkje! En wat een mooi stofje heb je gebruikt! Ik kan bijna niet wachten tot mijn patroon eraan komt! Ik bestelde het onmiddellijk vrijdagnacht :-) (kon écht niet wachten en ik hoop het voor Elises verjaardag nog te klaren, maar begin er een beetje voor te vrezen... onze dame is immers op 22/11 jarig en het patroon is nog niet toegekomen.... het zal dus een nieuwjaarssetje of zo worden :-))

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)