maandag 29 november 2010

Groot ijzerwerk als voetje!!!


Nee, ik ben niet bij de ijzerwinkel geweest, maar het lijkt wel op een soort klauw of grijper... een interessant stukje ijzerwerk... 

Ik zit sinds kort wat vaker op Sancho te  koekeloeren... Ik heb mezelf een weekje vrijaf gegeven om even op te laden voor volgende projecten... en zo kwam ik via een blog Sancho weer tegen (ben al een jaar lid, maar ja... beetje druk). Het was een hele tijd terug dat ik daar was. Ik kreeg daar een gezellige schop onder m'n kont om weer eens de hobbykant van het naaien weer wakker te schudden en op te frissen... en dat werkte héél goed. Voor Bridget een 4-delig groen-paars setje gemaakt... Daarna voor Kirsten en Juliette een blauwpaars tienercocktailjurkje gemaakt... Mijn creativiteit bloeit helemaal op door even gedachteloos een lap stof onder handen te nemen en het te laten gaan wat het wil gaan... En dit alles UWYH ook!

Ook kwam ik op Sancho een link met You-tube tegen over rimpelvoetjes, van plastic en ijzer, en plooivoetjes, net een grijperklauwtje... héél interessant. Door mijn ontwerp Willemientje voor Farbenmix heb ik héél wat rimpelstroken gerimpeld en na een jurk of drie steeds aan twee draden trekken, zat mijn rechterhand toch behoorlijk vol met snedes... en lagen er nog een stuk of drie jurkjes die nog gedaan moesten worden (leve de tape!!!)... Dat moet toch ook anders kunnen... denk ik... en het filmpje liet zien dat je mooie rimpelstroken kan maken, zonder snedes in je hand! 

Ik heb ook op internet afgezocht hoe duur die dingen zijn en of dat ingenieuze ding wat ik gezien had ook geschikt was voor mijn machine... een Pfaff expression 3.0. Op de sites stonden zoveel voetjes, sommige foto's zeer onduidelijk en wel tig nummers van machines waar ze op zouden passen... prijzen waren ook behoorlijk uiteenlopend... Ik vertrouw dan toch liever op de winkel waar ik altijd kom voor voetjes e.d. dan weet ik zeker dat ik goed advies krijg en wat ik denk dat het voor mij is ook zo is...

Ik heb niet gekozen voor een rimpelvoetje, omdat wat ik zag als voorbeeld niet regelmatig genoeg was naar mijn zin. Ik heb voor de Ruffler gekozen, deze is ook nog beïnvloedbaar met je steekgrootte hoeveel plooitjes hij maakt...

Ik ga eerst dat voetje eens uitproberen op een jurkje voor Bridget... misschien de Feliz... die ligt al anderhalf jaar in de la... nog kreukvrij in strakke verpakking. Eerst uitproberen en dan ga ik het professioneel gebruiken..... Ik ben zó benieuwd hoe het werkt.....!!!

7 opmerkingen:

  1. Ben heel benieuwd hoe je de ruffler gaat bevallen. Ik heb er ook naar gekeken, maar nog niet gekocht, ook omdat ik niemand ken die daar enige ervaring mee heeft.
    Ben nu toevallig ook bezig met een (kleine) Feliz, maar dat roezelen is inderdaad altijd een hele klus.

    Fijne dag! (hier sneeuwt het alweer)

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd hoe deze voet je gaat bevallen.
    heb zelf het rimpelvoetje ooit eens aangeschaft, het rimpelt prima maar ik kan van te voren niet zo goed bepalen hoe breed ik mijn stof moet knippen. Dus gebruik ik het bijna nooit.
    groetjes kronova.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nicole
    Als je er eenmaal een heb is hij echt onmisbaar kan ik wel zeggen!
    Ik heb hem nu een jaar of 3 en ik vind hem nog steeds iedere euro waard!
    Ik maak steeds hele lange stroken die ik in een keer door het aparaat haal.
    Het enige minpunt vind ik: de herrie, maar ja ik gebruik hem niet dagelijks
    Groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoihoi,

    Ik ben zeer benieuwd hoe het je bevalt !!! Ik heb het rimpelvoetje en ben daar niet kapot van, wil nu ook deze voet aan gaan schaffen, ik hoop dat je in je blog je ervaring wil delen !!!

    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nicole,
    Ben benieuwd wat hij kan en/of wat jij ermee kan... (grapje). Hoop dat hij je goed zal bevallen.

    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had nog nooit van zo'n voetje gehoord. De rimpelvoet wel, maar daar waren niet zulke goede verhalen over daarom maar niet aangeschaft. Ik zal eens gaan googlelen onder Ruffler en houd jou weblog goed in de gaten.
    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben benieuwd naar jouw bevinden! Een rimpelvoetje heb ik me nog niet aangeschaft omdat je volgens mij dan echt wel goed moet zitten uitrekenen hoelang je strook moet worden (en wat als je bv een stuk gerimpelde mouw moet aanzetten?). Mocht er iets bestaan dat dat rimpelen toch sneller en eenvoudiger (en regelmatiger) een met die 2 rimpeldraden... graag!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)