donderdag 30 december 2010

Salut 2010... allo 2011



Ik besefte een paar weken geleden bij het uitpakken van alle kerstspullen dat ik eigenlijk geen waxinelichthouders meer had...


Ik was vorig jaar bij het inruimen van de kerstboxen in een uitmestbui... Ik heb sinds ik in blogland rondhobbel een steeds beter beeld over wat ik wil en kan met mijn interieur... hahaha. Dat was dus niet de woonkamer die ik bij mezelf zag als ik binnenkwam... hahaha! 


Dankzij alle mooie blogs van dames die heel veel mooie foto's en ideeën laten zien, wat er allemaal wel niet kan... Ook al ben ik creatief met stof en meisjeskleding, ik ben een ramp bij het kiezen en keuzes maken voor mijn woonkamer. Ik vind veel dingen mooi... veel sferen gezellig, maar wat past er nu bij mij... 









Ik wordt onrustig van véél, vol en donker om me heen, veel kleur, veel spullen... maar lege, lichte ruime ruimtes.... dat ben ik ook weer niet. Afgelopen januari ben ik begonnen met het "uitmesten" van de spullen die als vanzelfsprekend met de kerst er weer stonden... Vanaf toen ben ik langzamerhand mijn woonkamer gaan bekijken... met een zinnetje in mijn hoofd... "Past dit bij mij...".




 
De ronde zwarte tafel van Hetty van 't blog Faire un songe was de start in de woonkamer.... De muren kregen een mooie lichtgrijsblauwwitte tint. Veel meubels kregen een nieuw jasje met de kwast. Er volgde ook nog een hele meubelstoelendans door het huis... en langzamerhand krijgt alles een plekje en komt er een sfeer in huis, die me past als een jas... en steeds lekkerder gaat zitten... 


Wat die waxinelichtjes betreft... tja... die was ik even vergeten. Er bleven eigenlijk niet veel waxinelichtjes over... maar ik zag op meerdere blogs dat je daarvoor heel goed, mooi glaswerk of glazen potten kan gebruiken. Ik ben in mijn woonkamer maar eens gaan speuren naar glaswerk waar ik waxinelichtjes in kon doen of achter kon stoppen... En ik vind dat ik best wel goed geslaagd ben... Er mogen nog wel wat bij komen... maar daar heb ik het komende jaar voor...













Ik ga het aankomend jaar weer veel leuks doen in m'n huis... en wat leuke "oude" plastic tasjes die ik tegen kom wegwerken (hahaha hopelijk niet van 2,5 jaar geleden).








Ik wens jullie allemaal een gezellige fijne jaarwisseling!

17 opmerkingen:

  1. Jij ook een goede jaarwisseling toegewenst met je gezin en dat je maar weer veel mooie dingen aan ons kan laten zien in het nieuwe jaar!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's !! heerlijke gezellige jaarwisseling.......

    EEN HEEL GOED EN GEZOND 2011 !!!...

    LIEVE GROETJES VAN MIJ....

    ★ ┊    ★ ┊┊   ★ ┊  ★ ┊    
    ┊   ┊ ☆   ☆┊ ┊     ★┊  
      ★ ┊    ★ ┊ ★ ┊ ★ ┊
    ┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊ ☆ ☆ 
    ☆┊   ☆   ★ ┊    ★ ┊┊ ☆   
    ┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊★┊ ★
    ☆┊ ☆   ★ ┊    ★ ┊ ☆

    A REALLY GOOD AND HEALTHY 2011 !!!

    WARM HUGS FROM ME ........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er heel sfeervol uit. Mooie accessoires en gezellige ideeën heb je opgedaan.

    De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig zeg, ik ben een regelrechte ramp qua naaien, maar dol op inrichten en stylen. Naaien en handwerken vind ik echt niet leuk, en dat terwijl mijn moeder vroeger de mooiste dingen op haar naaimachine naaide.....niks van meegekregen in de genen dus ;-)
    Ik wens je een fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooooooooooh heb jij de tafel van Hetty???;)
    Neem je tijd, een interieur groeit, dat rits je niet zomaar 1...2..3.. inelkaar!;)

    Ik wens jullie een gezellige oudjaarsavond met zn allen! en een nieuw jaar vol gezondheid hoop en liefde!!!!
    Tot aan de andere kant van 00.00!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nicole, ook voor jou en je familie een heel gelukkig, gezond en creatief 2011!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Nicole!
    Nou... je hebt een prachtig jaar achter de rug, veel gewerkt en veel moois aan al onze 'creatieve werelden' toegevoegd. Ik hoop dan ook dat je in 2011 weer net zoveel (of meer!) moois aan ons gaat laten zien, we kijken er denk ik allemaal al naar uit!!
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe heerlijk herkenbaar. Voor je het weet, heb je een hele verzameling van verschillende smaken in je huis. Dit jaar heb ik voor het eerst met Kerst alleen versiering opgehangen/neergezet waar ik ook van kon zeggen "past dit bij mij?". Bleek dat ik toch echt voor het eenvoudige ga: wit, zilver en grijs. En veel kaarsen. Lekker gezellig.

    Een goed en creatief 2011 gewenst.

    Grz,
    Shaula

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Collie...een heel gezond, gelukkig, inspirerend en productief 2011 toegewenst voor jou en je gezin!

    Liefs, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hay lieve meis,


    Ik wens jullie een prachtig en liefdevol 2011!

    Alle liefs en goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Nicole.. leuk he hoe we elkaar door de blogs ook inspireren.. ik vind het leuk dat ik een bijdrage heb kunnen leveren aan het feit dat jij er nu achter bent wat je mooi vind...
    Als je mij nu nog een beetje kunt inspireren met het maken van kleren ( vroeger maakte ik alles voor Eva en nu... nooit niets meer ik kan er me niet meer toe zetten) en dan kijk ik bij jou en vind iedere creatie super..
    Wie weet...komt het weer terug..
    Ik geniet in iedere geval van je mooie creaties..
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk toch dat zoeken naar wat jij leuk vind met in je achterhoofd al die inspiratie, zo wordt je huis ook echt jouw huis en geen showroom:)

    Ik wens jouw ook alle goeds en natuurlijk superveel creativiteit voor 2011, maar ik zag je tweet op Twiter en weet dat je daar al mee begonnen bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat je me opnieuw gaat volgen, dank je wel. Afscheid nemen van 213 volgers viel me zwaar maar afscheid nemen van de naam Bo Butiek was erg belangrijk voor me. Een nieuw jaar een nieuwe start. Mijn winkel heeft een mooi plaatsje in mijn verleden gekregen.

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Nicole, ik was net nog ff op de blog van Hetty en toen zag ik je berichtje. Nou wil het toeval dat wij op visite waren bij Hetty en haar gezin op het moment dat jij met je wederhelft die tafel op kwam halen... althans, als ie in de auto gepast zou hebben:-) Dus ik was benieuwd waar die tafel terecht gekomen was, maar jouw blog is niet zozeer van de interieurkiekjes maar meer van je creatieve uitspattingen op ander gebied. Tjeeee, Nicole wat een gouden handjes heb je zeg, WAUW!!! Erg knap... Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)