zondag 16 januari 2011

Bridget is jarig!



Bridget is vandaag jarig. Gisteren heb ik bij mijn ouders thuis bovenstaande mooie foto's gemaakt van de nieuwe collectie voor in mijn webwinkel. Om twaalf uur kwamen we met de kleding bij m'n ouders aan. Mijn vader had Maxyah in de woonkamer gehouden, maar leek wel of de hond dwars door de deur wilde komen, want ja... géén welkomstgroet, wat is dat nou.... Maar ja, met kleding in mijn armen vond ik dat niet zo verstandig/handig, dus eerst naar boven om de kleding veilig neer te leggen. De foto's worden namelijk genomen op de overloop boven, die is heerlijk ruim en licht, perfect voor foto's.


Bridget ging zich gelijk omkleden, en mijn moeder zat daar heerlijk kwebbelend bij te kijken. Ik vroeg aan mijn moeder of Bridget de handschoentjes van mijn oma aan mocht doen voor de foto's en dat mocht. Mijn moeder vertelde dat mijn oma die zelf heeft gehaakt voor haar eigen bruiloft. Mijn oma heeft haar gehele bruidsjurk zelf gemaakt, waarvan ze de mouwen van hele fijne witte batist ook nog volledig heeft geborduurd... ongelooflijk hè! De mouwen liggen in de vitrine, van de rest van de jurk is een wieg bekleed geweest. De handschoentjes zijn inmiddels zo'n 80 jaar oud. Bridget was helemaal onder de indruk, en héél trots dat ze handschoentjes eventjes aan mocht doen...


Je merkt ècht dat ze een grote dame begint te worden, héél voorzichtig deed ze de handschoentjes aan... zo'n mooi gezicht dat serieuze snuitje... Even later ook nog een zonnehoed van mij op haar hoofdje gezet. Dat is de zonnehoed die ik in de zomer draag, tegen verbrandde neus en wangen, want ik ben een ècht sproetenkind, dus ik wordt absoluut niet bruin!


Tijdens het nemen van de foto's zat mijn moeder vanuit haar slaapkamer naar Bridget te kijken en ze zat heerlijk te genieten. Ze was ook verbaasd over haar... ze zei "Gut ze doet het helemaal vanzelf hè". En dat klopt, het enige dat ik doe of zeg is als er bij los haar een pluk haar in haar gezicht of voor haar oor hang. Of dat er een voetje net iets anders moet. Verder zeg ik wel eens "Hou vast...", dat betekend dat ik haar in die houding nog een keer wil "kieken", en ze veroerd dan letterlijk geen vin!! Dan kan ik gewoon verder inzoemen of een close-up nemen. Als ik niet zeg "Hou vast..." dan verandert ze gelijk van houding... net zo lang tot ik genoeg heb. Deze keer waren we in een half uurtje klaar, inclusief omkleden. 


Gisteravond de foto's in Sepia omgezet en Rem heeft er een filmpje van gemaakt met mooie muziek eronder... Het filmpje is voor de webwinkel, maar ik vind het zo'n mooie serie van Bridget, dat ik het graag aan jullie wilde laten zien, hoe groot de dame al weer is geworden.


Ze is zo gegroeid en veranderd het afgelopen jaar... vandaag al weer 8 jaar!

22 opmerkingen:

  1. Die Fotos sind traumhaft und Deine Tochter schon ein richtiger Profi! Ich wünsche Euch einen schönen Geburtstag mit viel Sonne!!! glg Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bridget als je goed luistert zing ik nu een liedje voor jouw HIPER DE PIEP HOERAAAAAAAA en nog vele jaren, IrmaXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi fotofilmpje van je prachtige dochter, als een echt model showt zij die mooie kleertjes en wat speciaal die oude handschoentjes.
    Van harte gefeliciteerd met haar 8e verjaardag, een hele dame.
    Fijne avond nog.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter
    en het filmpje is heel leuk geworden ze is echt een fotomodel.

    groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel leuk filmpje om te zien. En wat groeien ze hard! 8 jaar. Ik wens jullie nog een hele fijne verjaardag toe en dat ze maar lekker verwend mag worden.

    Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat, wat een mooie collectie en zo'n prachtige foto's, je dochtertje is een echt fotomodel. Wens haar nog een fijne verjaardag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's!!!
    Heel hartelijk gefeliciteerd met je 8 jarige jongedame.

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een dikke proficiat voor je kleine, grote meid! Ze is als het ware een echt professioneel model! Heel erg mooie foto's!

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte met de verjaardag van Bridget en wat een plaatjes die jurkjes. Super mooi, van mij mag je wel eens zo'n mooi zomers patroontje uitbrengen bij Farbenmix, ik ben dol op roezels :)

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd! En wat een prachtige foto's, vooral het derde plaatje, met zonnehoed en handschoentjes.... geweldig! 't Is net of je jaren terug gaat in de tijd.

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie prachtige dochter!
    Wat een mooi foto-filmpje. Ze staat er echt prachtig op. En ook is het mooi in sepia. Wat leuk dat ze de handschoentjes aan mocht. Ik lees wel dat creatief zijn met naald en draad in de familie zit. Fijn hoor. Het is heerlijk om een talent te hebben en dat ook te kunnen benutten.
    Fijne week, liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sprookjesachtig!!Ook nog van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijke foto's !! gefeliciteerd met je prachtmeid.......!!!...liefs van mij....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Op de valreep van de 16e..... HOERAAAA! Wat een meid al he? Ja... de tijd vliegt, dus geniet er maar van hoor, groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd met je mooie meid.
    Het gaat snel he, geniet er van.

    groejtes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van harte gefeliciteerd Bridgit met je verjaardag ! en jij met je prachtige dochter !! Hopelijk heb je een fijne dag gehad gisteren. Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van harte met je dochter en wat een mooie fotos heb je gemaakt van haar!
    Ik vind het leuk om te zien dat het nog zo'n meisjes meisje is wat je bij die meiden vaak niet meer ziet. Gelukkig zijn ze dat bij mij ook nog.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van harte gefeliciteerd met je 'kleine-grote' dochter...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog van harte met je kleine grote dame....
    Een prachtdame...alweer 8 tjonge wat wordt ze groot....
    Fijne week
    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb genoten. Kun je mij misschien je adres mailen? Ik zou het erg leuk vinden om haar een kaartje te sturen.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)