woensdag 26 januari 2011

Wat een zooi!!

Gisterenochtend kwam ik 's ochtends met m'n kopje thee gezellig buurten bij Tamar van het blog Wonen in wit. Ik zie daar altijd van die mooie hoekjes, prachtige ideeën. Vooral ook om met de verfkwast aan de gang te gaan en om een potje lef te krijgen om dat te doen, hahaha. Maar nu zag ik in de rechterkolom een blogberichtje Kamertje van onze dochter Belle en daar zat ik met mijn kopje thee toch van te genieten. Wat een gezellige en mooie meisjeskamer. Ik ben nu ongeveer een week bezig met Bridget. Soms probeert Bridget het alleen en soms zijn we met z'n tweetjes bezig om haar kamer weer in fatsoen te krijgen. Sinds haar verjaardag is het daar lichtelijk ontploft van 't gewoonlijk rommelige naar algehele T...bende!

Nu krijg ik altijd energie van onverwachte kant, nu dus ook. Ik vatte PLAN. Ik ging gisteren, maar drie uurtjes werken en daarna stoppen om mijn energie te bewaren voor "HET" plan. Nadat ik met Ramon terug was van Kinesiologie heb ik Bridget zo gek gekregen dat ze meehelpt... meewerkt. Allebei is goed. Bridget is een superchaoot, net als Kirsten... en ik! Zit in ons DNA... grrrrrrr, dat is ontzettend lastig en irritant, maar goed.



DIT is Bridget haar kamer dus NIET!! Die van haar is suikerspinroze (heeft ze zelf uitgekozen, bij het verven kreeg ik al kiespijn!!)..... Bij haar is de vloer regelmatig niet te vinden laat staan te zien... Dit plaatje is wel héél erg clean en niet á la Bridget. Bridget houd van sprookjessfeer, kussentjes, plankjes ze is dol op boeken en allerlei gezelligs...

Bridget vergeet vaak ter plekke, als ze een potlood of barbiepopje of een knuffel vindt, dat ze die moet opruimen in plaats van mee gaan spelen... En ja, de ene keer heeft ze een half uurtje opgeruimd, voordat ze zoiets vind (ahum als dat al een keer is voorgekomen....). Maar ik denk, vermoed, weet zeker dat ze na 1 minuut al iets vindt en dan gaat spelen... Dus... ja, ze moet het toch ècht eens leren, zucht, Kirsten lukt het ook nog steeds niet, dus ik verwacht niets... Maar goed, ik loop dus geregeld langs en roep her en der eens wat... Maar... het wèrkt gewoon niet. Het werkt 't beste om erbij te blijven, desnoods zittend op een stoel en dan haar gericht "opdrachtjes" te geven en zelf, als ze bij een bergje loopt te twijfelen, dat is dan een moeilijk bergje, om dat even van haar over te nemen. Ik moedig haar ook aan om dingen die stuk zijn, of voor kindjes tot 3 jaar!! eens haar kamer te laten ontsnappen.... 


Maar ook gingen we een meubelstoelendans doen met haar kamer. Dat werkt bij Bridget altijd als een speer, want ze is dan héél nieuwsgierig wat ik van plan ben... Dus... haar bureau kwam voor het raam, lekker veel licht. De verkleedkist langs de muur (plek bureau)  haar bed langs diezelfde muur (stond een rieten stoeltje, boekenkast en rieten manden) het rieten stoeltje komt naast haar bureau te staan. De boekenkast komt op de plek waar haar bed stond en eh... ben ik nog iets vergeten.... nee volgens mij niet. O ja, in haar grote 4-deurs linnenkast vindt ook nog een verhuizing plaats. De bovenste plank is leeg, waarom??? géén idee, en daar wil ik de boeken van Rem poten. Die heeft sinds zijn verjaardag alleen nog maar een E-book in z'n handen dus... wat moet hij met al die boeken op kindhoogte!!! Dat ik daar niet éérder aan heb gedacht... zal wel weer zo'n aktiefaxie-aktie zijn geweest. 


Maar goed ik verhuis, samen met Bridget, IKEA-trappetje op,IKEA- trappetje af, sjaal ook af, krijg 't er warm van. Alles schuift op. Ook de schuifbakken in haar kasten worden bekeken, geordend en geruimd. Er ontstaan twee creabakken. Eén voor het tekenen, plakken en knippen en een voor het breien, haken en borduren. Er ontstaan overal logische bakken, planken en lades. Overzicht, overzicht en twee vuilniszakken zooi in de grijze bak. Na twee uur, waren Bridget en ik wel afgeknoedeld, maar héél tevreden. Rem zou pas laat thuiskomen en Bridget had al lol van te voren, dat als papa haar een kusje zou komen brengen hij haar kwijt zou zijn in haar kamer. Want het bed staat een paar meter verderop. Haar bed stond altijd met het hoofdeinde haaks op de muur en staat nu over de gehele breedte tegen een andere muur. Dus.... zoek zoek waar is Bridget... Rem was inderdaad Bridget zoek, want je kan nu een meter of vier lopen eer je bij haar bed komt... Grinnik, we hadden heel wat lol vooraf!!


Nu zijn we de laatste rommeldozen (van die kleurige papieren dozen) aan het doorspitten zodat alles in de kast en in de rieten manden gesorteerd zit en niet meer in de uiteenvallende dozen onder haar bed. Onder haar bed wil ik gewoon niets meer zien staan. Hoe leger het is/oogt hoe langer het netjes blijft (dat lijkt bij Kirsten aardig te werken...). Dat is stap één...


De volgende is het stoerder maken van Bridget's kamer. Ze is haar suikerspinroze muren lichtelijk zat, maar ja dat wist ze vier jaar geleden ook niet. Ze wil wat stoerders maar wel girly in haar kamer... en een ander kleurtje op haar muren. Dat stel ik even uit, want dat zie ik effe niet zitten, maar haar bureautje en boekenkast (van dat nepantieklookgrenen, waar had ik dat nog meer in huis...!!!) wil ik wit verven, zodat alle meubeltjes in haar kamer wit zijn.


Onder een vrolijk lapjessprei, van alle restlapjes die ik afgelopen tijd in een tas heb gepropt, kan ze al haar suikerdotteroze dekbedhoezen wel verstoppen. Dat scheelt al héél wat suikerspinzoetigheid. Ik ben nu bezig vierkantjes te knippen van 15x15cm, pfew aardig klusje. 
Dan: op haar nachtkastje staat een foeilelijk roze plastic Barbiespiegel met wegdraai (jakkie) sieradenbakjes wil ze graag weg hebben! Yes, yes, yes EINDELIJK!! Hoe durven ze zo'n ding te maken, zó lelijk. Maar ja, ze had hem gekregen op haar verjaardag, hè, kon hem moeilijk wegtoveren. Eerst moet die geleegd worden, hahaha, maar dan een grote plof in de grijze bak!! Ik wil boven haar nachtkastje een mooie brocante spiegel hangen... misschien eens een Kringloopwinkel bezoeken?? 


De dame ligt nu te slapen, dus de stand toch nu toe kan ik nu even niet laten zien, maar foto's volgen zeker, met of zonder verfkwast... hahaha!!

14 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar lol. Toen mijn dochter nog klein was ging ze altijd de container controleren als ik haar kamer had opgeruimd. Wat ik weggooide haalde zij er weer uit. Nu ze volwassen is kan ze nog moeilijk spullen weg doen.
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heee bekende foto ;)
    ohh roze hebben we hier ook nog 2 9-jarigen die dat nog helemaal geweldig vinden roze !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij jongste hier hetzelfde probleem, maar als het dan eens opgeruimd is dan geniet ik er wel van. Krijgen we ook nog foto's te zien?

    Volgens mij bedoel je Tamar, als ik me niet vergis?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent weer lekker op de verteltoer, ik zit hier te lachen achter mij PC! Dat van op een krukje zitten en opruimcommando's geven werkt hier bij zoon van 7 ook het beste hoor. Hij kan het ook absoluut niet, maar als ik weer een halfuur samen met hem heb opgeruimd kreeg ik standaard een knuffel en 'mam, u kan zó goed opruimen. Ik wou dat het altijd zo bleef'...

    Ben benieuwd naar de plaatjes, hier moet ook een grenen linnenkast en een boekenkast een ander kleurtje krijgen. Nooit gedaan nog!

    Groetjes, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Nicole,

    Prachtig verhaal! Wat ben ik blij dat ik niet de enige moeder ben met zo'n troepmaker als dochter. Hier zie ik ook regelamtig de slaapkamervloer niet meer. Mijn dochter kan best goed opruimen hoor, maar zegt altijd: Mem als jij helpt, vind ik het veel gezelliger (lees: sneller en gemakkelijker).

    Groetjes van Janny.

    Ps. Nog bedankt voor de felicitatie op mijn blog. Binnenkort hoop ik weer iets genaaids te laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt heel herkenbaar, niet alledrie bij mij maar de oudste is er ook zo een....maar heeft uiteindelijk het licht gezien om zijn schoenendozen met oude afgetrapte skateschoenen van ZES jaar lang weg te gooien...en zo zoveel wat bewaard moet worden :(

    Klinkt allemaal superstrak en georganiseerd. Vaak vinden ze het zelf ook fijner, je moet er alleen even bij gaan zitten, want ja waar moet je beginnen...en dan zijn ze alweer afgeleid door alles om zich heen :)))

    Succes met het kiezen van de kleuren, nog meer organiseren en het maken van de lappendeken, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaah...jaaah......dit schreeuwt om vervolg...
    Wil het op de voet volgen....
    Hier moet de kamer van de jongste ook nog grondig op de schop dus kom maar op met de beelden...wit,wit witter dan wit......ik hou er van.......
    Op naar deel 2!
    Succes met dit project.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Claudia, Ooooh. Je hebt me gered van een grote blunder, zeg!! Inderdaad bedoelde ik Tamar. Maar ja ,'s avonds laat, hè. Ik check even haar naam en zie onderaan in een flits Marianne staan... denk verder niks (ik weet het toch echt wel, want ik heb bij haar m'n mooie lampje gekocht) maar zag Marianne staan. Blijkt dat dat een berichtje te zijn aan haar... oeps. Ik heb het gelijk verbeterd in Tamar!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een geweldig verhaal. Je schrijft zo levendig en leuk !!
    Hier ook 3 rommelkonten in huis... eehh... maak er maar 4 van, ik zelf namelijk ook.
    Ben beniewd naar de foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te lezen :-) Omdat het zo ontzettend herkenbaar is. Het roze waren we al aan het afbouwen in Sara's kamer, haar donkerroze wanden hebben we al gewit vorig jaar, dat was al een hele verbetering. Maar nu wil ze het allemaal anders ingedeeld hebben, daar moet ik nog even goed over nadenken hoe het dan moet want ze heeft geen grote kamer. In de tussentijd doe ik lekker inspiratie op, op het internet en uit bladen.
    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo.... heeeel herhenbaar. De jongste hier in huis is ook een echte rommelkont. Soms kan ik er niet eens met de stofzuiger doorheen. Dus dan word het een project waar jij nu mee bezig bent met bridget. En om dan een week later weer van voren af aan te beginnen. Mam zegt ze dan... dit is gewoon goed voor mijn ontwikkeling. Wil je me pissig hebben moet ze dat zeggen !!. Ik ga ook wel eens alleen met de vuilniszak naar boven en ruim hem in me eentje op. En de spulletjes die ik weggeooid heb die blijkt ze niet eens te missen. Nu ik dit zo opschrijf denk ik dat ik zo ook maar even naar boven ga. Succes !! Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lijkt wel alsof je mijn dochter aan het omschrijven bent... haar domein heb ik dan ook al lang opgegeven! Zij had 'm eerst ook zuurstokroze met heftig paars... anderhalf jaar geleden ongeveer alle muren wit geverfd, want ze wilde 'een tienerkamer'... Toen we klaar waren met de muurverf, riep ze dat ze toch haar kleurtjes er weer in wilde hebben, want 'ze was natuurlijk nog niet écht een tiener' GRRRRRR!!!!
    Bij haar is het ook systematisch een t*ri**bende, maar oooooooit komt er een tijd dat het misschien wat netter moet allemaal... Ik was vroeger nl. PRECIES HETZELFDE -schaamschaam-. Volgens mij hoort dat ook echt bij meiden: al die rommeltjes en tierlantijntjes om zich heen... Ach ja..................

    BeantwoordenVerwijderen
  13. meisjeskamers.....hou op schei uit.....ben allang blij te lezen dat het bij jullie net zo is! Ik wil niet weten hoeveel tijd moeders van die nette meidenkamers steken in het opjagen en aansporen tot puinruimen om het zo te houden! Ik hink altijd op twee gedachte....1= het is haar kamer....al komt ze bwvs om in haar puin....so be it ;) maar 2= ik durf die kamer NIET op, zou terplekke ter aarde storten van het aanschouwen van het mislukken van mijn poging tot aanleren opruimen(WIEUW wat een zin, lees m gerust nog eens ;))
    Maaaaaaaaaaaar ik ben héél benieuwd naar morgen(deel2???)....SUCCES meiden!!!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He gelukkig ...!! Ik dacht al dat ik de enige was die twee enorme rommelkonten had opgevoed .

    Ook hier is met regelmaat de vloer van de meidenkamers niet te zien en de badkamer wordt ook al zo'n puinhoop met allerlei make-uprommeltjes, verschillende shampootjes, electrische tandeborstels enz..

    En ik heb niet altijd zin meer om alles op te ruimen en dan twee dagen later alles weer net zo aan te treffen dus wachten we gewoon tot ze uit huis gaan, wat een weelde zal dat zijn ..LOL ( en wat zullen we het dan missen )

    Nou ik ben natuurlijk heel benieuwd hoe dit alles geworden is , dus foto's maken nu het nog netjes is .....

    fijne avond nog , liefs Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)