vrijdag 4 februari 2011

Hoe is het mogelijk!!! Jurkje 112 uit de Burda 12/2010

Weten jullie nog het "Oilily" zomerjurkje van vorig jaar...  deze jurk heeft hem ingehaald. Dat zomerjurkje hangt nog steeds zielig zonder knopen in de kast. Op zich kan ik hem wel dragen hoor, zal Rem wel leuk vinden, want met de strikceintuur kan ik hem wel sluiten, maar ja... zitten en bukken wordt zo lastig, hè!! Maar goed dit jurkje heeft geen knopen, heeft sowieso geen sluiting... Is zó eenvoudig om te maken. Nu heb ik wel de zakken weggelaten. De stof is daar te dik voor, en eigenlijk vind ik zakken in een jurk die je toch niet ziet een onnodig accessoire. Ik stop nooit wat in zakken, vind ik namelijk géén gezicht, dus ze moeten dan wel een modische opdracht hebben. Dat heeft deze niet, want ik zag pas dat er zakken in zaten toen ik naar de patroontekening keek... dus weg ermee. 


Gisteren heb ik tussen alle dingen overdag door het patroon uitgeraderd, de stof uitgeknipt en 's avonds om een uur of half acht ben ik naar boven gegaan, want Bridget mocht nog even achter mijn computer een half uurtje een filmpje van de vorige dag afkijken, dus ik hobbelde gelijk met haar mee naar boven. Locken was zo gepiept, dan de schouderplooitjes vastspelden en 3 cm doorstikken, dat vind ik mooier met deze stof, is iets steviger dan die ze bij het origineel hebben gebruikt, dus platstikken die handel!! Schouders dicht. mouwen erin, sierstiksel langs, halskraag gedaan, werkelijk fluitje van een cent. Zijnaden jurk en mouwen dicht. Biaisband gebruikt als tunnelbeleg, hup elastiek erdoorheen. Mouwtunneltjes gelijk met elastiek erin gestikt. Zoom erin gestikt en klaar is 'ie. 


Ik doe op het tunneltje met elastiek wel een ceintuur, ik weet nog niet welke, want Kirsten heeft ook een aantal ceintuurs van me gebietst, maar deze staat ieder geval heel mooi. De stof die ik heb gebruikt is dikker dan die van de Burda, dus ik vind de plooiing van het elastiek iets te grof... een stoere ceintuur vind ik daaroverheen heel mooi staan. Zwarte laarzen erbij. En deze Tuthola kan morgen opgetut met Rem mee naar het etentje met collega's. Qua tijd is de jurk zo genaaid. Ik heb tussendoor zitten wachten tot het waterreservoir van m'n strijkijzer heet was om naden  open te strijken, de film "Sister act" heb ik met Kirsten zitten kijken en haar overhoord met Frans. Als ik alles achter elkaar had genaaid en gedaan, was de jurk met twee uurtjes in elkaar gezet. 


Ik ben helemaal verbaasd dat dat zó snel ging, waarom heb ik dat niet eerder gedaan... mijn afdeling in de inloopkast ziet er zó zielig uit!! Misschien een beetje héél erg optimistisch gezegd, maar eh, bij de blogsters afdeling wonen, hoor je wel eens, als er iets nieuws in huis komt gaat er ook iets uit... Dat kan ik met mijn sneue afdeling kleding die te groot is ook doen. Telkens als er een kledingstuk af is, iets wat te groot valt er uit knikkeren..... Of eh, gezien de ervaringen met het Oililyjurkje niet zó handig... 


Maar ik heb dan natuurlijk wel een doel... Laten we het daarop houden!!


P.S. de jurk zit op de nog op maat te maken paspop, maar ik had even geen fotograaf in de buurt en een grote spiegel heb ik (nog) niet (je moet maar net tegen de goede aanlopen hè!!).

13 opmerkingen:

  1. Maak je ook een foto als je opgetut en wel klaarzit??? Ben erg benieuwd! ;)

    Veel plezier alvast.. =)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is gelukt! Deze is erg leuk geworden, en snel gemaakt! Ik las net ook je berichtje over je eigen paspop. Je kunt ook paspoppen geheel naar je eigen lichaam laten maken, dan zie je meteen hoe de kleding valt (weet niet precies waar, maar dat kan ik wel uitzoeken).
    Fijne avond morgen, Nienke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nienke, ja ik heb dat wel eens voorbij zien komen, van die perfect op maat gemaakt paspoppen. Maar ik wil eerst van mezelf/m'n lijf weten of ik dit gewicht ook kan behouden...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo dat is een echte turbo jurk. Mooi!
    Ben erg benieuwd naar de jurk op model.

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toetoet dat is snel lijkt de O..... wel ;-) Erg leuk jurkje wat door andere soorten accesoires iedere keer een andere look kan hebben, romantisch, zakelijk of stoer. Veel plezier met je uitje!

    Groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt leuk op de pop, ben benieuwd naar hoe het jou staat! en natuurlijk ga je dit gewicht behouden... :D eraf=eraf... echt! je bent veel meer gefocust en grijpt sneller in (mijn ervaring)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw mooi geworden !!
    Veel plezier gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat het gelukt is!

    Fijne avond!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Karin van Dieren6 februari 2011 om 08:22

    Hoi,
    Je zag er gisterenavond erg leuk uit! Gaaf dat je dat jurkje zelf hebt gemaakt! Groetjes Karin van Dieren (Vrouw Jan collega etentje)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi,
    wat leuk dat je even bij mij kwam kijken en bedankt vooor je leuke berichtje.
    Altijd even leuk om hier in Zweden die gezellige Nederlandse post te krijgen.
    Nou jij bent heel erg handig zie ik met dat machientje, leuk geworden.
    Maar zoals bij vele jurkjes is ie nog leuker als je hem aanziet, hihi.
    Fijne dag nog.
    Groetjes gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige jurk geworden. Mooi door z'n eenvoud.
    Ben benieuwd hoe hij je in het echt staat.

    groetjes Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En??.......plezier gehad van de jurk een zaterdag? Lekker toch met een jurk die niet te moeilijk te maken is zo'n mooi resultaat behalen.
    Ik ben wel heel benieuwd naar de fotos op model!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het was heeel lang geleden dat ik hier bij je op visite was. Ik heb het gemist, Collie. Ik ga snel verder lezen. :-)))

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)