vrijdag 11 februari 2011

Petit- robe Noir voor kleine èn grote meisjes mèt stipjes en ruitjes....

Hè, hè, ik heb eieieieieieieindelijk de zwart-wit gestippelde jurkjes af. Er kwam wel van alles tussendoor hoor, de kinderen hadden om de beurt de griep. Een pet voor Kirsten heb ik tussendoor gehaakt, zodat ze geen kou meer in haar hoofd kon vatten... prompt is het koufront pleitte.... grrrrrrr. Voor mezelf een jurkje in één dag in elkaar gefikst. Waar ik trouwens heel erg blij mee ben, want hij is al in de was, gestreken en wéér aangetrokken geweest en zit nu wéér in de was. Ikzelf voelde me af en toe ook een beetje "halfzeven". Maar eigenlijk had ik gewoon last van het sombere weer in combinatie met het zwart van de stof... ondanks vrolijk wit stipje... 


Modelletje is superleuk. Het is mijn patroon Elodie bij FM zonder mouwtjes met een striklint door de tunnel getrokken, de voering is ook leuk, bovenlijfje zwart wit ruitje, rok van witte poplin en afgezet met een wit-zwart stippeltje... Een ceintuur die achter dichtgeknoopt of gestrikt kan worden...




Nee, het lag gewoon aan mij... Eer dat ik mezelf aan de gang had, met alles was dat hoor. De dagen met een zonnetje gingen me zoveel makkelijker af... of ik moet zwart gewoon laten liggen tot het zonnetje schijnt... hahaha. Misschien moet ik eens zo'n lamp kopen, die er voor zorgt dat je minder last van die donkere wolken buiten hebt, zodat de donkere wolken niet in mijn hoofd gaan zitten, want daar heb ik eigenlijk totaal geen plek voor en geen zin in!! Zo 'k heb zegt!

26 opmerkingen:

  1. Dit is een leuk jurkje..zo lekker fris met dat witte stipje.
    Wat zal dat weer schattig staan.
    Enne...over de donkere wolken...iedereen produceert minder met het donkere weer,ik moet mezelf er ook echt toe aan zetten om meer te doen.
    En eigenlijk als het zonnetje schjnt lijkt alles veel makkelijke te gaan..

    Volgens mij verlangen we allemaal naar het voorjaar...heerlijk dat we dat in het vooruitzicht hebben!

    Liefs en een mooi week-end,

    Marijkexx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig leuk! En grappig.. ik ben ook met zoiets bezig geweest in zwart wit.. foto's volgen snel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het jurkje er heel leuk uitzien! Een stijlvol stofje. Ga ik misschien ook eens proberen. Alleen striklinten staan erom bekend dat ze los gaan of is het geen satijnlint?

    Enne bij donkere wolken: lekker fleurige stofjes gaan verwerken! ben ik ook aan het doen en het werkt goed, ik word er helemaal vrolijk van.
    Een goed weekend toegewenst,
    groetjes van Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een erg leuk jurkje geworden, sierlijk maar toch draagbaar. Polkadots blijven leuk!

    Daarnaast lijk je mijn verhaal te vertellen. Ik ben niet vooruit te branden, behalve op die enkele zonnige dag na. Volgens mij heeft het niets met de zwarte stof te maken maar alles met het grijze, sombere weer en het gebrek aan zonlicht. Ik heb ook weleens over zo'n lamp nagedacht. Af en toe ga ik onder de zonnebank. Dat helpt bij mij een beetje. Ik kijk in ieder geval reikhalzend uit naar het voorjaar.

    Fijn weekend.

    Groetjes,

    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die is mooi!!! Leuk zo met die linten....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Danielle, nee dit zijn geen satijnlinten, want die gaan altijd weer los. Satijn gebruik alleen maar als versiering op een jurkje en dan zorg ik er voor dat ze vastzitten!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier zowat hetzelfde, snakkend naar wat zonnestraal, maar ik word op slag lente-vrolijk als ik deze jurk zie... Ze is heel mooi, stijlvolle stofkeuze ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig zeg,wat ben je toch creatief.En laat iid het voorjaar maar komen we zijn er allemaal hard aan toe,geniet van het weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig is de lente in aantocht! TIP: ga lekker naar een tuincentrum daaaar is het altijd lente.

    Maar van het jurkje wordt ik ook al lekker vrolijk hoor, mooie schoientjes eronder bloem in het haar en je bent een echte princes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig...wou dat je de patronen ook had in mtje 164/176...want mn dochter vind ze ook prachtig!
    Leuk trouwens, tuniek Silke...dat vindt ze als naamgenote helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super zeg wat ziet het er prachtig uit!!
    Leuk dat je met de Elodie zoveel doen kunt.

    Fijn weekend,
    Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helemaal leuk ! ben dol op stipjes, ruitjes en streepjes horen daar ook bij. En in combi met al deze variaties super !! ben blij dat je weer helemaal opgeknapt ben. Fijn weekend. Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke jurk vooral het rokgedeelte. Jammer mijn dochter is niet meer van de jurkjes.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zou stapel worden van die stipjes. Maar jij krijgt het natuurlijk weer voor elkaar.
    Ik klikte net eens even op je web winkel (nieuwsgierig hoor) en wat leuk dat filmpje van de foto's van je dochter. Doet me aan shirley temple denken.

    fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een superleuk jurkje!!!! Elena, mijn 3de dochter, doet binnen enkele maanden haar eerste communie. De 3 zussen wilden geen kleedje uit de winkel, maar wél dat mama iets maakt.... Mag ik hen voorstellen dat ik hen dergelijk jurkje maak? Ik vind het ronduit schitterend! Zowiezo is het Elodiepatroon heel erg leuk, maar in deze stofjes... Ik ben écht verkocht!

    groetjes en hopend op een positief antwoord,

    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. GEWELDIG! Ik hou van stippen jurkje! Ze zijn super leuk! Groetjes,Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauwww die is echt super mooi, mijn dochter heeft al opdracht gegevem voor meer elodie jurkjes ( omdat ze zo lekker wijd zijn) en dit vind ik weer een leuke variatie. Bedankt je weet me altijd weer te inspireren met prachtige dingen.


    groetjes Sasja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog! Van zodra de dames thuis zijn van de jeugdbeweging stel ik het hen voor. Als ze akkoord zijn, zie je binnenkort mijn/jouw creaties wel verschijnen.

    Nogmaals bedankt en een prettig weekend!

    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een schátje!!!! ook een grote versie voor mama als de zon schijnt dan maar.....?????

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel erg mooi!Ik ben geen fan van zwart voor kindjes, maar binnen een paar jaar kan ik er waarschijnlijk niet meer onderuit! Ik ga deze zeker onthouden, hij is stijlvol,speels, kortom erg geslaagd!!!!

    groetjes,
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi jurkje is dit weer geworden! En ja, die donkere dagen... Ik heb inderdaad ook aan zo'n lamp gedacht, al heb ik er rond Kerst meer last van (als de dagen zo kort zijn). Nog even doorbijten, dan staat de zon weer aan de goede kant van de Evenaar.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig wat een leuke jurkjes, die gaat hier ook zeker nog komen in de zomer, je hebt er ook mooie stof voor gebruikt, super!!

    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  23. heej Collie daar heb ik ook last van hoor dat weer en dan doe ik ook altijd het licht aan ik ken iemand met zo'n lamp en die zweert erbij, je stippen stof ohhhh ik ben zo dol op ruitjes stippen en strepen.
    Het vogeltje heb ik van internet, gewoon tilda vogeltje gegoogeld en toen bij afbeeldingen gekeken, een mooi exemplaar uitgeprint en die uitgeknipt een leuk idee om met de meiden te maken je kunt er zoveel leuks mee doen van duerhanger tot sleutelhanger en noem maar op.
    Volgens mij als je deze link neemt kom je op een mooi voorbeeld om uit te printen en knippen ik hoop dat de link werkt,
    liefs Irma

    http://dawandaimages.s3-external-3.amazonaws.com/Product/8982/8982534/big/1268682887-607.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik had al ergens (twitter?) geZegd hoe super ik deze robe vind:) Zou hem idd. zelf ook dragen!
    En...nu vele dagen verder...; voel je de lent? Heerlijk de energie komt helemaal terug!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)