woensdag 23 februari 2011

Ruitjes op ruitjes gesmockt...



Maandag heb ik toch nog wat moois afgekregen. Een lief lichtblauw-wit ruitje met lavendelblauw in ruitjespatroon geborduurd smockwerk. Het modelletje is supereenvoudig. Gewoon een recht gesmockt bovenlijfje met daaraan een wijde gerimpelde wijde strook. Het jurkje is daardoor heerlijk zwierig. 




Aan het lijfje heb ik striklinten gezet van dezelfde stof. De strikken maken het geheel vrolijk af. Ik heb een maatje groter nog in de maak. Dat zal nog wel een aantal avondjes borduren worden, maar het werkt zo leuk. Van de ene baan naar de andere baan... heel leuk, net als streepjes breien, dat werkt ook altijd zo lekker.

18 opmerkingen:

  1. Hier heb ik maar 1 benaming voor: schitterend!
    Het stofje vind ik erg lief en het is zo een heerlijke zomerjurk geworden.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Werkelijk schitterend! Zo'n simpel ruitje en zo'n prachtig effect!

    groetjes,
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk zeg, maar het jurkje ziet er prachtig uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw wat mooi zeg !!
    Hoe heb je dat nou gedaan dan? met de hand? of met machine?
    prachtig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Mirella, ik heb het met de hand gesmockt. Eerst met de hand gerimpeld en daarna met de hand geborduurd in ruitjespatroon. Het begin is wel een boel werk, maar eenmaal aan het borduren, gaat het zo leuk van het ene naar het andere ruitje, dat je gewoon vergeet hoe lang je bezig bent.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dit is toch heel mooi, zo'n eenvoudig stofje maar het smokwerk maakt het af. Er kruipt heel veel tijd in smokken maar ik blijf het mooi vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat onzettend mooi!!!
    Veel werk maar het ziet er schitterend uit.

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben verlliefd, erg mooi.
    Ga ik ook eens proberen,

    liefs Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, wat zo'n prachtig smokwerk op een jurk kan doen, een heerlijk zomers jurkje. Ik heb dat ook geleerd toen ik met mijn Ensaid opleiding bezig was, ik dacht toen nog waar gebruik je dat nu nog voor, maar ik heb het gezien, Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh wat een prachtig jurkje!
    Zo lief!
    Knap werk hoor. Dat smocken ziet er zo mooi uit.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze is super! Echt heel mooi met het smockwerk.. moet ik toch ook eens gaan leren ^^

    groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat prachtig!!! Wat is dat mooi he dat smockwerk! Ik heb hier nog een jurkje liggen van mijzelf die mijn moeder ooit voor haar opleiding heeft gemaakt, precies zo'n stofje: lichtblauw met wit ruitje. Maar dan met een heel schattig rond kraagje en pofmouwtjes erop :-). Die van jou vind ik een stuk hipper, hihi..... Ik doe het je iig niet na, daar heb ik geen geduld voor, schaam....

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi jurkje. Hier geld zeker: 'Less is more'. Ik geloof dat het tijd wordt om mijn handwerktechnieken een beetje op te frissen.

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schatje !! voor jou is niets teveel ! wat een werk ik ben er vorig jaar ook aan begonnen tot halverwege en niet meer verder gegaan maar ik zie nu hoe mooi het kan worden !!

    groetjes Sasja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat mooi!!!!!
    Ik heb hier nog een stuk stof liggen waar de draden al doorheen zitten, alleen nog borduren, maar het ligt er nu ondertussen al weer een maand of 8
    Ik denk dat ik de strikken op de schouder van jou even na-aap! Vind het zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeetje wat mooi zeg. Mooi dat zachte blauw. Volgens mij werkt dat smocken verslavend, lijkt me wel een hele klus, maar dan heb je ook wat! Gr. Renate

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)