donderdag 17 februari 2011

Zoet freubeltussendoortje....

Boven de cirkelvormige opening, getekend met een pimpelpaarse trickmarker die nog niet helemaal verdwenen is, is de strik nog een beetje groot uitgevallen. Maar het geeft mij een idee of het bovenpasje wordt zoals ik wil dat het wordt....


Ik ben al een aantal dagen bezig met foto-werkbeschrijvingen van FM en dat gaat allemaal super lekker. Mede ook door dit soort snoep-tussendoortjes als het jurkje hierboven. 


Rem zat gisterenavond voor z'n werk met "Z'n allen Op de Hei" oftewel een brainstormsessie met z'n allen in een conferentieoord + overnachting. Kirsten en Ramon waren naar een film aan het kijken over streetracing en undercover agenten of zoiets... had ik helemaal geen trek in. 


Dus toen Bridget op bed lag, ben ik eens lekker met dit schattige zacht suikerspinroze stofje gaan rommelen. Lekker een avondje freubelen voor de webwinkel. Géén plan, géén patroon, gewoon een paspop, centimeter, schaar, knippen, stikken, rommelen, vouwen, plooien... lintje zus en stikseltje zo en het bovenstukje begint al vorm te krijgen. De mouwtjes zijn ook geknipt, dat worden korte mouwtjes en de rest weet ik nog lekker niet... ga ik denk ik in het weekend bedenken. 


Van dit soort gerommel gaat mijn creativiteit bloeien. Dan komen er ineens allerlei bedenksels en ideetjes boven water en teken en krabbel ik van alles op een kladblok. Ook door het op "volgorde zetten" van een patroon 's nachts heb ik geregeld een kladblok nodig, want dat gaat dwars door mijn gedachtgengang heen... 


Mijn moeder zegt vaak dat het haar vooral erg vermoeiend lijkt. Maar het gekke is, ik krijg er juist energie van... ondanks die rare slaapuren(uurtjes), sta ik prima op, wel krakkemikkig qua hoofd, want ja, dat zakt tegenwoordig pas later in de ochtend op de goede plek... hahahaha. 


Ik ging vandaag als een trein. Ondanks onrustige bovenkamer vannacht en een zéér dromerige Bridget, die op papa's plekje mocht slapen en werkelijk alle hoeken van het bed heeft gezien... eh... geslapen. Bridget heeft vandaag alles aangehad en haar snuit vertelt genoeg. Ze is er heel erg blij mee. Want zij mag, als de kleding terug is uit Duitsland, alles in haar kast hangen en het dragen!! Ik ben benieuwd wat ze van m'n creatie vind die ik morgen ga maken...

10 opmerkingen:

  1. Dat wordt weer spannend !!!! Kan niet wachten wat voor een mooi patroon we weer zullen gaan krijgen !!!!
    Je maakt ons wel weer heeeeel nieuwsgierig !!!!
    Het ziet er weer veelbelovend uit !

    Groetjessss, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat beloofd weer veel moois!!
    Hier begrijpen ze ook niet dat ik van naaien en de voorpret juist energie krijg hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent zo heerlijk bezig...ook al kost dit veel denkwerk en maakwerk, omdat dit je passie is geeft 't je inderdaad juist energie, je doet gewoon precies wat bij je past! en dat kan niet iedereen zeggen ;)

    Succes ermee, ben erg benieuwd wat je weer allemaal gaat maken!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk hoe je met vanalles en nog wat druk bent, en goed om even je gedachten op wat anders te richten, vind ik wel knap hoor dat je dat kan; alles door elkaar:)
    Geweldig lief stofje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De foto ziet er super uit! Ben benieuwd naar het resultaat. Het is zo'n lief stofje!
    Als ik een drukke dag heb gehad (of een nare dag) dan duik ik ook graag even achter de machines. Even stoom afblazen blijkbaar. Daarna kan ik er weer helemaal tegenaan!

    Fijn weekend!!

    Groet, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er veelbelovend uit! Ik word hier enorm nieuwsgierig van, hahaha. Het stofje is superleuk.
    En je dochter is ook goud waard, die zal geen blad voor haar mond nemen, dus idd als het wordt goedgekeurd door haar, dan weet je dat je goed zit ;-).

    En als reactie op je reactie op mijn blog (wat een zin zeg....): borduren is echt superleuk en echt verslavend! Dus ik hoop ook echt dat hij gemaakt kan worden en dat het vandaag nog lukt, de winkel gaat nl. een week dicht, ze gaan met vakantie.

    Succes met de uitwerking van het patroon verder!

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk al die creativiteit en je energie....oh kan me het helemaal voorstellen hoe je bruist ;0)
    En wat is dochterlief een bofferd...al dat moois in je eigen kast straks...daar droomt toch elk meisje van.....
    En dat stofje....zo mooooiiii!!!
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je maakt me wel weer nieuwsgierig. Ben erg benieuwd wat voor moois er straks tevoorschijn gaat komen. Hoe jij weer iedere keer van de mooie jurkjes gemouleerd krijgt, om jaloers van te worden... Dat wil ik toch ook nog wel eens leren.
    Fijn weekend alvast, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh.. ik moet altijd zo lachen om je 'nachtelijke' activiteiten, alsof ik over mezelf lees dan... (óók het weer in model trekken de volgende ochtend... ;-) hahahah!)
    Ben benieuwd hoe het totaalplaatje (van de jurk bedoel ik) straks is. Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)