dinsdag 29 maart 2011

Dagje Efteling met oma




We zijn zaterdag naar de Efteling geweest. Hierboven een kort filmpje wat Rem heeft gefilmd. Ja, kort want Rem heeft gefilmd en dan is het een stuk korter dan als ik het film, hahaha. Ik weet trouwens ook niet eens hoe deze camera werkt, dus blijf ik er met mijn handjes van af! Maar zaterdag zijn we dus naar de Efteling gegaan, samen met de moeder van Rem. Zij trakteerde, want zij had kaartjes via de Tros gekocht met flinke korting. En dat scheelt een berg, hoor!! Zeker als je met z'n zessen bent. We moesten wel in twee auto's want in die van Rem passen er 5 en in de mijne 4. Dus in één tuut past het niet. De ochtend begon voor mij belabberd, want ik voelde mij net een dweil, dus Maxalt plus een combi van Ibuprofen/Paracetamol (je mag niet één merk noemen, hè, dat is reclame maken, hahaha) en nog twee sprays en een puf er tegen aan. Daarna nog een bakje vla, ben ik voorzichtig opgestaan. Rem zei "Als het niet gaat, dan gaat het niet". Maar dat is voor de kinderen niet leuk. De grote lummels willen wat anders dan de mini-lummel en mijn schoonmoeder (hierna genoemd oma, da's makkelijker) is slechtziend en da's niet handig in zo'n doolhof als de Efteling. Mijn spieren protesteren wel, maar ach dat doen ze wel vaker. Rustigjes aangekleed, haren geborsteld (verder niets, want mijn hoofd vond dat al méér dan genoeg), mascara en lipgloss daar moest iedereen het maar mee doen vandaag!


Daarna in de tuut, Ramon en Kirsten gingen op de heenweg met mij mee en Bridget en oma met Rem. Op de terugweg kreeg ik het andere setje mee! Op de snelweg was het niet overdreven druk, het is wel jammer dat het miezert, maar ja, we zijn in Nederland hè. Vlak voor de Efteling begint het drukker te worden, maar binnen een kwartier heb ik de tuut geparkeerd en hobbelen we richting ingang. De kinders willen eerst naar Droomvlucht. Bridget vind het toch altijd spannend en vraagt met een klein stemmetje of het snel gaat en van hoog naar laag. Nu het gaat wel van hoog naar laag, maar in slakkentempo. Door het rustige tempo knikt ze gerustgesteld en loopt ze kwebbelend lekker de rij door, tot we in mogen stappen. Bridget zit gezellig tussen mij en oma in en houdt zich goed vast. Ik ook, want ik ben een held op sokken zodra ik omhoog of omlaag ga. Snel is prima, maar niet in combi met hoogteverschillen!! 


Bij de Fatamorgana is de wachtrij 30 minuten. Hierna nemen de grote lummels een hele andere route door het park. Bridget kijkt haar ogen uit, ze is anderhalf jaar geleden ook geweest, maar dat is toch best wel weggezakt. Ze geniet van alles wat ze ziet.
Als we eruit komen, gaan de snelheidsmaniakken  een andere kant op dan wij, maar dat maakt ons lekker niets uit. Wij gaan naar het sprookjesbos en ineens weet Bridget toch nog veel van de vorige keer. Alleen merk je wel dat ze groter is geworden. Na het bos hebben we dorst, want wij, de drie dames, kwebbelen heel wat af. Ook mijn benen vertellen dat een stoel niet zo'n slecht idee is. We hobbelen richting Poffertjeskraam, maar die is bomvol. Ook het Witte Paard zit vol, maar nèt voordat we de uitgang bereiken zie ik een prachtig rond tafeltje met zes stoelen. Dus ik... na neergeploft te zijn zeg tegen oma "Zullen we de andere even bellen of zij ook trek hebben, want er is hier plek voor z'n zessen". Ze vindt het een puik plan en ik bel... Rem vind het top en ze komen direct hierheen. Ik heb alleen niet goed kunnen uitleggen waar we zitten, want er was zoveel herrie, dus ik sms nog even. Ondertussen ogen op steeltjes op zoek naar de opvallende jas van Ramon (wit met zwarte strepen) en die van Kirsten marine blauw met witte sterretjes. Een tien minuten later of waren het er vijf... géén idee, komen ze aangelopen en ze hebben héél veel lol!! Ze ploffen al buitelend op de stoelen en ik merk dat Ramon en Kirsten in hun schoenen staan te rammelen van de honger. Dus er wordt friet met kipvingers geëist!! Ja, geëist, hè. Maar ja, ze zijn in de groei dus ze kunnen het hebben. Bridget wil graag een muffin, oma ook, ik neem een tompoes en Rem weet ik eigenlijk niet meer. Er wordt ook nog drinken geregeld. Rem en ik onthouden om de beurt wie wat ook al wil. Hij gaat in de rij staan voor de afdeling friet en ik regel het kant en klare gedeelte en de warme chocomel met slagroom.... want ik het het KOUD!!! Oma ook, behalve haar voetzolen... die waren eigenlijk iets te dun, dus ze heeft gloeiende voetjes. Ik heb m'n warme logge Ugg's aan en wat ben ik dáár blij mee, zeg!
Na de smikkelpartij gaan we naar buiten en willen de kinderen allemaal in de zweefmolen. Eerst de grote en daarna in de kleine. Bridget vind het nog wel een beetje eng, dus in de grote gaat Rem nog mee. Maar nadat we weer gesplitst zijn, gaat de dame toch nog een keertje in de grote zweefmolen, helemaal alléén! Dan ziet Bridget iemand met een suikerspin.... die wil zij ook wel... We lopen even rond om te kijken waar deze lekkernij vandaan komt. Even later zien we werkelijk iemand met een halve meter suikerspin, zo groot wil Bridget hem niet. Ze wil een kleintje. Nou dat zal vast wel kunnen. Dan ineens ziet ze waar die dingen vandaan komen en neemt ze een spurt vooruit. Oma en ik lopen wat rustiger en we staan ook in de rij. Ik vind het toch een kunst hoe die suikerspindame die halve meter suikerspinnen aan het  maken is, hoor. Het opeten is waarschijnlijk ook een hele kunst, volgens mij plak je aan alle kanten als je klaar bent. Bridget krijgt even later een mooi klein exemplaar, maar ze vind het gigantisch groot. Als je haar ziet staan met dat ding is 'ie ook groot, maar die andere zijn twee keer zo groot, hè! Bridget zit met smaak te snoepen en oma en ik doen ijverig mee, want ze krijgt hem niet op. Oma haakt op een gegeven moment af, véél te zoet, zegt ze. Is ook een bak met suiker natuurlijk. Bridget gooit het laatste stuk suikerspin in de prullenbak, ze wil niet misselijk worden. We lopen lekker verder en dan zie ik HET snoepwinkeltje, dat hadden we al afgesproken. Daar gaan we allemaal een puntzakje met snoepjes halen. Bridget is wel een kwartiertje zoet met het uitkiezen van de snoepjes, en ook ik, ben daar ook lekker mee zoet. Hahaha, ik ben dól op snoepjes...

Daarna lopen we naar het Diarama (geloof ik) en ontdekt Bridget een héle grote draaimolen. Daar moeten we met z'n allen in, want alleen vind ze niet gezellig. Ik zeg prima, maar wel in zo'n koets. Ik ga niet op zo'n wiebelpaard, ik kukel er zo van af gezien mijn gespannen spiertjes. Dus hup in de rij, en even later klauter ik samen met oma en Bridget in zo'n koets. We passen precies met z'n drietjes naast elkaar... en dat ding schommelt toch flink. Maar goed dat mijn moeder er niet naast zit, want die is héél snel zeeziek en misselijk... Bridget wil nog een keertje, dus we lopen hélemaal om en gaan in de rij staan. Deze keer wil Bridget op zo'n paard zitten... ik zeg, oma en ik gaan wel weer in de koets hoor!! Zo gezegd, zo gedaan, Bridget op een paard en wij er achter in de koets, deze keer zitten we losser en dat is wiebeliger dan het vorige ritje. Bridget hobbelt letterlijk op het paard, je moet niet héél klein zijn, je wordt gewoon gelanceerd. 

Inmiddels begint het al achter in de middag te raken en bel ik de andere maar eens op. Rem staat te wachten op Ramon en Kirsten, die in de Vliegende Hollander zitten... ik zie ze gelijk vliegen, maar goed. Daarna gaan ze naar het snoepjeswinkeltje dus als we daar over een x-tijdje zouden kunnen zijn... OK... We vullen de tijd even met vier keer zweefmolen. De dame mag achter elkaar, omdat het nu gewoon rustig is en er geen rij meer te bekennen is. Dan naar de snoepwinkel en daar zijn de anderen al mèt snoepzak en we lopen naar de uitgang.... in de tuut aangekomen valt Bridget na eerst druk te kwebbelen binnen vijf minuutjes in slaap.... ah zo lief... met die roze wangetjes.... helemaal op... Thuis hebben we nog even op de bank gezeten en daarna snurken met z'n allen!

6 opmerkingen:

  1. Wij zijn zaterdag ook naar de Efteling geweest! Het scheelde inderdaad enorm in prijs! Jammer dat ik je niet tegen gekomen ben. Best wel vervelend dat het zonnetje er niet was, vond het best koud. Maar leuk was dat standbeeld, niet? Onze Bart en ik hebben er wel ruim een half uur naar zitten kijken hoe hij mensen liet schrikken. Heel leuk hoe hij dat deed, dat moet je maar kunnen.

    Groetjes mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo`n daagje Efteling met zijn allen,gezellig en ohh een suikerspin,die zijn zo lekker haha,fijne avond,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook wij zijn zaterdag naar de Efteling geweest!Jammer dat ik je niet tegen gekomen ben. Ook wij hebben vol bewondering naar het "standbeeld" staan kijken !!! Bij ons was de Vogelrock, Vliegende Hollander, en Joris de Draak vooral favoriet omdat de jongste, Bas, daar nu voor het eerst allemaal in mocht, en sinds we pas naar Euro Disney geweest zijn heeft hij helemaal de smaak te pakken van 8-banen, nu vindt ik dat zelf gelukkig ook niet erg!!
    p.s. je verhaal was het wachten waard hoor!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad!
    We hoorden zaterdagochtend al op de radio dat de weg richting de Efteling 15 min. vertraging had, snap nu waarom met zoveel korting kun je er nog eens naartoe als gezin.
    De suikerspin is bijna even groot als je dochter:-)
    Heel hartelijk dank voor je link naar mijn blog!!!

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen ik het filmpje van je pas goed ging bekijken, zag ik 2 bekende kopjes zitten op het bankje (mijn zoon en ik). Hebben we toch niet ver van elkaar vandaan gestaan. Maar het was ook zo ontzettend druk.
    Mooi gedaan trouwens dat filmpje.

    Groetjes mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was blijkbaar erg gezellig in de Efteling!! Jullie moeten volgende keer maar een 'groepsmeeting' regelene geloof ik! Wat een toeval allemaal...
    Maar goed, ik zag je berichtje op mijn blog en de datum van 1 - 8 maart was voor de give-away, de 15% korting blijft vooralsnog gewoon bestaan bij Hippebandjes!!
    Bedankt voor het meedenken hoor, groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)