dinsdag 1 maart 2011

Broek 22 uit de Ottobre lente 1/2011.... effe vragen hoor...


Ik heb zondag ijverig een broek voor Bridget uitgeraderd en geknipt. Broek 22 uit de nieuwste Ottobre lente 1/2011 maat 128. Ik heb, tot nog toe, niet zoveel uit de Ottobre gemaakt dus ik meet maar even na, en meestal valt de Ottobre wat groter... maar nu... zijn de broekspijpen wel héél lang... of heeft Bridget korte pootjes...???

Er zit een aangeknipte zoom aan de broek, dus daar heb ik al rekening mee gehouden... maar dan nog hou ik toch ca. 5cm. te veel over. Ik kan het niet exact meten, want hij zit nog niet in elkaar.... maar op zoiets kom ik wel uit. De taille is wel wat te wijd, maar dat komt wel goed via de coupenaadjes en zijnaad. De zithoogte is ook goed, de heupbreedte ook, ze houdt niet van hele strakke broeken en Bridget heeft brede heupjes, dus wat dat betreft zit dat perfect. Ze heeft dan wel maat 128 wel nodig. 

Maar wat zijn die pijpen lang... is dat vaker met de Ottobre???


6 opmerkingen:

  1. HA!! daar weet IK zelfs een antwoord op!!!!!! :)....ik heb VROEGER(toen het nog "kleine"meisjes waren;)) ook e.e.a. uit Ottobre gemaakt......en inderdaad waren de pijpen altijd LANG.....IK dacht dat het zo hoorde...en heb er gewoon een brede zoom in gemaakt :).......heb je niks aan he, aan mij!;)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op dit moment ben ik bezig met de cargo broek uit die zelfde ottobre en het valt mij ook op dat de pijpen lang zijn. Heb het nog niet na kunnen meten bij onze dochter.
    Uit de vorige ottobre heb ik een smal model gemaakt en die pijpen waren wel normaal qua lengte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die vallen lang.
    Rosalie heeft lange benen en als ik FM naai moet ik altijd verlengen maar met Ottobre hoeft dat eigenlijk niet.
    De wijdte is vaak ook ruim.
    Als ze hier kleertjes 122/128 hebben kan ik Ottobre 122 maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maak wel vaker wat uit de Ottobre, maar meestal geen broeken. Die wil Joline echt niet dragen. 'Broeken zijn stom', heb ik haar laatst nog horen zeggen. Maar de maten in de Ottobre vallen wel altijd erg groot uit, vaak wel een maat groter. 5 cm te lang is wel erg veel trouwens.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een broekje uit het decembernummer 2010 gemaakt en vond die pijpen ook al zo lang. Dacht dat het zo hoorde en dan mijn dochter gewoon heel klein is (is zo ook wel) maar het ligt dus gewoon aan het patroon. Zie nu ook dat er meer dit hebben ondervonden.

    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klopt helemaal! Alles uit de Ottobre valt heel ruim uit. De pasvorm vind ik vaak wel oke. Gewoon verkorten dus. Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)