woensdag 23 maart 2011

Jurkje Ivory vind ik zo leuk met dat hartjesbandje...

Wat een leuk jurkje was dit om te maken. Het was even passen en meten om alle jurkjes uit de lap stof te knippen. Maar na een uurtje passen en meten heb ik de bovenlaag van de jurkjes eruit gekregen. Het beleg heb ik van een rood ruitje geknipt en dat maakt het eigenlijk juist zo leuk. Dat ruitje geeft de knoopbanden op schouders een extra accent. Als de banden op de schouders zijn geknoopt lopen twee soorten stofjes vrolijk door elkaar. 


Het leek mij fijner om alleen een belegje te doen en het jurkje geen volledige voering te geven. Het is natuurlijk wel een leuk effect als er een rood ruitje onderuit piept, maar het jurkje is ècht als zomerjurkje bedoelt. Dus één laagje van het lekkere luchtige en zachte stofje. De zoom van de rimpelstrook is aan de binnenkant afgewerkt met satijnband, dat zorgt er ook voor dat de strook mooi blijft "staan". Boven de rimpelstrook heb ik het hartjesband van Kleurenmix gebruikt. Het is een heel mooi smal sierband, dat net zo soepel is als een stofje. Dat is vooral ook fijn als je het, net zoals ik nu, in een lichte ronding moet stikken. En dat gaat perfect,  het laat zich mooi glad stikken, nergens plooitjes, en het is qua kleur heel mooi. Ik heb het expres met een rode klein zigzagje vastgestikt. Ik begon netjes en keurig een bandje te stikken in hetzelfde kleurtje garen en een keurige rechte steek. Maar toen ik bijna rondom was en het zag, dacht ik "Nee, in mijn hoofd ziet het er anders uit". Dus volledig uitgehaald en wat testlapjes gemaakt met het bandje... en het moest een zigzagje worden, als sieraccent en knalrood. Ineens was het goed. 


Bridget vind het een supervrolijk jurkje en het stofje vindt ze heerlijk zacht aanvoelen. Ik heb in haar haar, van een restantje ruitjesstof, een bandje gefröbeld en ik moest beloven dat ik van de restjes mooie haaraccessoires ga maken voor in haar haar. Ze is dól op rood en dol op ruitjes en stipjes... dus ik weet wat ik binnenkort ga doen!


En nu... ga ik lekker naast Ramon languit op m'n bed liggen, Ramon gaat zo naar bed, maar we kwebbelen nog even na en dan gaat meneertje tukken..... en ik.... ik ga met de kastdeuren open m'n lapjes bekijken vanuit m'n bed en ga goed "luisteren" welk lapje mij roept om morgen de schaar in te zetten...

13 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi. Prachtig, die details van het beleg, ben er weg van. En wat een goed idee, dat zigzagje op het band - dat krijgt vast veeeeeeul navolging :) Wat is rood en wit toch mooi altijd om mee te werken.
    Groetjes en luister ze ;)
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk modelletje.. heerlijk als het warm is straks! Staat haar weer super.. ennuh.. dat stofje heb ik volgens mij ook nog op de stapel liggen, blijft leuk!

    groetjes..Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met dat zonnetke krijg je hier ook echt zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zet mijn bandjes ook vaak met een zigzagje vast of met een festonsteekje, maakt van zo'n bandje een echt blikvanger!! Het jurkje is erg leuk, een beetje babydoll-achtig. Schattig!

    Groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk patroontje. Ik ben ook fan van dit soort jurkjes.
    Leuk hé, al die bandjes. Ik koop me rot en vind ze dan te leuk om te verwerken gevolg..........heeeeel veel bandjes in een pot.
    groetjes en veel naai plezier nog,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een schattig jurkje. idd mooi zo met die zigzagsteek, ga ik onthouden!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk jurkje. Zo mooi ook afgewerkt.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja... Klasse!! Helemaal leuk! Zeker met dat ruitje binnen hoor, dat geeft het net dat beetje meer. Hopelijk word ik vannacht niet geroepen door dat ene lapje hoor.... ;-)

    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw leuk jurkje geworden, dat bandje maakt het helemaal af !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Onwijs leuk jurkje, ik krijg zoooo'n zin in de zomer :-)

    groetjes Bren

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Collie,

    Al een tijdje volg ik met veel plezier je blog.
    Je maakt altijd prachtige dingen, zo mooi afgewerkt en met liefde gemaakt.
    Ook je patronen gebruik ik met veel plezier.
    Ben ook erg benieuwd naar je nieuwe patronen voor Farbenmix.

    Zelf ben ik ook net met een blog begonnen.

    Groeten en gezellige dag toegewenst.
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schattig jurkje! Kan me voorstellen dat je dochter er dol op is :-) (trouwens, zou ik als mama ook zijn)

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ontzettend mooie jurk en combi's van stof band en patroon.
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (74) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)