donderdag 3 maart 2011

Whaaaa, waar blijft de tijd..............


Oooooh, waar blijft de tijd... Ik dacht voor de vakantie, ach Carnaval dat duurt nog wel even.... Maar morgen is het zover... En dit jaar wil ik ècht voor Bridget iets nieuws maken. Vorig jaar was ze wel een mooie ijskoningin, maar dat was een carnavalskostuum van Kirsten van een jaar of 3 daarvoor (of zoiets). En nu kan ze op zich ook wel weer een jonkvrouwkostuum pakken die van Kirsten is geweest, maar dat vind ik niet leuk. Ik wil dat ze ook nieuwe dingen krijgt... dus ik ben gisteren even gaan shoppen in m'n kast en heb een kobaltblauwe zijde gepakt. Die kleur staat Bridget geweldig. Alles wat blauw is overigens, hoor. Of het nu lichtblauw, turquoise, lavendelblauw of marineblauw is, het staat haar altijd heel mooi met die blauwe ogen en blonde haar. Ik vond ook nog een kobaltblauwe velours, bruin gestreept bont (daar is Bridget dól op), blauwe voile. Ik had nog 2 soorten band liggen, kobaltblauwe Swarovski kirstalletjes, ik vond nog een bruine sierkrulsluiting en blauwe knopen. Hartstikke plastic, maar perfect voor Carnaval. Alles UWYH!





Ik pak weer een patroon wat al uitgeraderd is en ik makkelijk om kan gooien naar wat anders. Dus heb ik de combi Nadya-Willemientje weer gepakt, maar nu komen er geen roezels, dat kost véél te veel tijd, maar er komt een rand bont aan. Die heb ik uitgeknipt door de zoomdelen van zijde op het bont te spelden en dan met band de contouren op het bont te spelden en daarlangs te knippen. De spelden verdwijnen in het bont en ik wil niet op een speld knippen, kan ik gelijk m'n schaar wegbrengen...


Maar eigenlijk weet ik nog niet wat ze wordt.... ik heb met Bridget afgesproken dat ik van haar de vrije hand krijg. Normaal wordt er een thema of een sfeertje door de kids bedacht. Maar nu door de korte tijd die ik heb ga ik gewoon rommelen en we zien wel wat het wordt en dan gaan we daarna saampjes bedenken wát ze voor gaat stellen.... pruiken, haarstukken, haarspelden, sieraden en  theater-make-up zat!

10 opmerkingen:

  1. Spannend ! ben benieuwd naar de foto als je haar kleding af heb en zij het aan heeft. Morgen mag ik nog eerder uit bed dan anders want de dames willen hier opgemaakt en gekapt de deur uit. Als ik ze het zelf laat doen weet ik zeker dat ze er als clown uit gaan zien dus ja dan maar even helpen. Vorige week hadden wij al een voorproefje want de dames hadden een schoolfuif en de jongste mocht voor het eerst naar de Merkx ( kinderdisco/carnaval) Met nepwimpers en al waren ze prachtig !

    Veel plezier morgen Bridget !

    En alvast een fijn weekend.
    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. spannend! de stoffen zien er in iedergeval mooi uit. dat beloofd wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, volgens mij wordt ze "bont en blauw"!!!!!!!
    Het zal ongetwijfeld weer prachtig worden. Ik geniet al een tijdje van je prachtige creaties en je altijd gezellige verhalen.
    Groetjes en alvast een fijne carnaval,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jij hebt een drukke blauwe dag vandaag!! ben heel benieuwd wat het wordt, vindt het er nu al koninklijk uitzien....her royal highness;). Die komt huppelend naar huis denk ik ;)!

    Succes1
    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhh meis de tijd vliegt wanneer je allemaal van dit soort leuke dingen te doen hebt een heeeeeel fijn carnavalsfeest voor jullie, liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waauw dat ziet er veelbelovend uit! Prachtig he dat blauw! Luxe met het bont erbij! Ik ben heeeel benieuwd hoe het eindresultaat is straks!

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat word vast en zeker weer een prachtig kostuum.
    Wel even laten zien hoor.
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je maakt het weer spannend, ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Het wordt vast iets koninklijks.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zulke mooie stof, zoveel details en dat tesamen met jouw creativiteit en naaikunsten kan het niet anders dan een schitterend carnavalskostuum worden. Je dochter zal weer stralen. Net als de overige reacties hierboven ben ik ook zeer benieuwd en volg je blog met spanning.
    Groetjes en werk ze,
    Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Collie, heel hartelijk bedankt voor je fijne reactie op mijn blogje gisteren over het beloningssysteem!! Je bevestigt mij in mijn hoop dat het systeem hierna ook gaat werken in andere situaties. Ben benieuwd!!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)