woensdag 18 mei 2011

Aiaiai... mijn lapjeskast slipt dicht....

Afgelopen weekend ging Bridget bij mijn zus Monique logeren en heb ik er nog gezellig even een uurtje zitten kwekken met een mok marshmallowthee. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het bestaat, want mijn zus heeft het in haar theekastje zitten!


Bij het weggaan zei ze, dat ze nog wat voor me had... wat lapjes... of ik die nog kon gebruiken.... Tuurlijk, lapjes zijn altijd welkom... Weet je wat er uit de trapkast kwam... Wel vier vuilniszakken met lappen!!!! Niet tot de nok gevuld... dan kan je ze trouwens niet eens optillen en scheurt de vuilniszak, want stofjes zijn best wel zwaar... Robin hielp ook nog even mee de hele handel naar de auto te brengen. De achterbak van mijn koektrommel was goed gevuld... Tijdens het ritje terug wordt de vering goed getest.


Thuisgekomen gelijk grasduinen in de vuilniszakken, hahaha. Alles op de bank uitgestald... op de fotocollage boven zie je alle stapeltjes... Het was ook niet een beetje.... alles staat nog niet eens op de kiek! Ik heb nu weer een flinke stapel spijkerstof, dat komt héél goed uit. Vrolijke katoentjes, batiks, linnen, babyrib... twee geborduurde poplinnetjes... tweede stoffenkolom onderin... ik heb ze van mijn moeder in het wit gekregen... twee kleuren blauwe zijde...


Alleen waar láát ik ze... ik had net bijna alles netjes gesorteerd erin gekregen... Her en der is nog wel een gaatje in de kast... daar heb ik nu het een en ander ingestopt... Ook heb ik een zijde lap inmiddels geknipt voor een jurk voor mezelf.... maar eh.... waar laat ik de rest??


Ik denk dat ik maar eens flink aan het werk moet voor mezelf en de kinderen!! Dan slinkt de boel een beetje... hahaha!! Zondag heb ik hélemaal niets... ik ga vanavond maar eens wat boekjes doorneuzen... en wat in mijn Farbenmixpatronen voor Bridget kijken, want ik heb aardig wat patronen nog nooit gebruikt en dat is toch zonde, niet? 

15 opmerkingen:

  1. Wat een leuk geschenk! Dat zou ik ook nog wel eens graag ontvangen :-) Er zitten inderdaad een heel deel echt leuke en vrolijke stofjes bij! Je zal inderdaad eens dringend voor jezelf en voor je familie aan de slag moeten :-) We kijken al uit naar het resultaat!

    Veel plezier en succes ermee!
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaaah ik drink net mn glas marshmellowthee leeg!! VAN APPIE!!:D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bofkont, ik wou dat ik zo'n zus had.

    gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een geweldige stoffen, enne gefeliciteerd met je verjaardag en wat een mooie vlecht voor je meisjes haar!
    Veel plezier alvast met kunstwerkjes bedenken ;)
    Groetjes, Anouska

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai wat een hoop stoffen heb je zeg !!

    Groetjes
    Eline DM*

    ps: kom zeker ook is binnenwippen op mijn blogje, en laat dan zeker ook een reactie na.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoor zo'n zus, heb ook zo'n geweldige zus...maar die heeft geen stofjes haha...en zeker je patronen goed nakijken, ik heb helaas patronen liggen van Farbenmix, nooit gebruikt, waar Mijke ondertussen uitgegroeid is !
    Veel plezier er mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha en als je die patronen uitzoekt dan komen al die stofjes weer heerlijk van pas....;)
    Altijd handig een voorraadje.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zit echt in jullie familie zeker: stofjes verzamelen? Wat ben je een bofkont zeg. Ik vind die blauwe gebloemde 2de foto onder het roze bloemetje zo mooi. Die viel direct op.
    Succes met het maken van allemaal mooie dingen.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo, dat is nog eens je verzameling flink uitbreiden! leuk zo'n zus. (Misschien nog een kast bij kopen?)

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je boft maar met je familie. Laatst al zo veel tasjes van je moeder, en nu weer van je zus. Maar ja, dat wordt wel flink doornaaien. Ik ben benieuwd wat het allemaal gaat worden.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat geweldig zo'n stapel lapjes. Ik wil ook zo'n zus ;-) Nu moet je echt hard aan het werk of toch maar een kast erbij kopen.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, da's tof om zoveel leuke stofjes zomaar te krijgen! En ja, dat wordt inderdaad wel 'ns zien wat je allemaal kan gaan maken, want tegen dat je dat allemaal weggewerkt hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier nog één tikje jaloerse stofverslaalfde,
    er zitten zooooveel stofjes tussen die ook mijn dametjes leuk zouden staan. Ben helemaal enthousiast geworden.Ik ga wel met mijn kopje appeltaartthee ( ja dat bestaat en heb ik gekregen in mijn kraampakket dus als je eens wat wil proberen ik heb keuze:D )wat patronen uitzoeken en op internet er nieuwe stoffen bij zoeken:D

    succes met het wegwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh heerlijk, je voorraad aangevuld en je kan met je hand op je hart zeggen dat je echt NIKS gekocht hebt haha. Plezier met patronen uitzoeken en mooie dingen maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)