zaterdag 14 mei 2011

Bridget in mama's rok uit Milaan...



Dag zeven:  Vandaag is het alweer de laatste dag…. We gaan er héérlijk van genieten. Bridget is vandaag lekker lang onder de douche geweest, ze vind deze douche zalig. Thuis is onze douche smaller en gaat ze liever in bad. Maar deze is gewoon een halve maat breder dan standaard. Ik heb haar haartjes lekker ingesopt en ze heeft haar oogjes stijf dicht ook al is het geen prikshampoo. Daarna ga ik de tafel dekken, de deur blijft op een kiertje open, want we kletsen altijd als ze onder de douche staat. Op een gegeven moment kom ik de caravan binnen en ik hoor haar zachtjes zingen. Op een gegeven moment gaat het zingen over in een vrolijk melodietje neuriën… heel gezellig als je aan het rommelen bent… 

Bridget komt onder de douche vandaan en wil haar bikini gelijk aan, want ze wil nog even lekker “bijbruinen”!! Maar even later merkt ze dat het toch nog wel een beetje bloot en koud is aan de ontbijttafel… Aankleden wil ze liever niet, want ze heeft zich niet ècht afgedroogd, dus dat is zó lastig… 

Ik kom naar buiten met mijn nieuwe rok, bij de Zara gekocht in Milaan… Ik plof hem zo over haar koppie en trek hem naar beneden… alleen is hij nèt iets te wijd…hm… wat deed ik vroeger als ik m’n moeders rok als jurk aanhad… een ceintuur bietsen! Dus ik loop naar binnen en pak een ceintuur. Bridget dreutelt achter me aan en ik doe de ceintuur hoog in haar taille om de rok heen en er ontstaat een pèrfect jurkje… Helemaal top. Ik loop naar buiten en roep “Kijk eens haute couture uit Milaan”. Hahaha, de dame maakt op de trap een superentree naar de ontbijttafel. Hahaha, wat staat die kleur haar mooi, zeg. Dat moet ik goed onthouden, want het is ècht een kleur voor meisjes met een bleek huidje en blonde haartjes! 

Ramon zitten nog slaperig aan het ontbijt Ramon met z’n nieuwe zonnebril, die is niet meer van z’n neus afgeweest sinds gisteren. Hij is superblij met z’n bril en ik moet toegeven hij staat hem zo goed, dat hij hem van mij de hele dag wel op mag houden!! 

Zodra iedereen z'n buik vol heeft staat iedereen op om zich verder aan te kleden, haren te kammen of wat en ook en ik kijk naar de tafel... die roept "Doe je er nog wat aan?" Jajajaja... ik ga afruimen en plons alles lekker in een sopje en even later gaat Rem de ligstoelen installeren in het zonnetje. Iedereen wordt lekker ingesmeerd...

Om ons heen zien we mensen driftig met karretjes lopen… ik kijk verbaasd om me heen, wat gaan die toch allemaal doen… even later besef ik het… die zijn hun koffers aan het pakken… en die karretjes staan bij de parkeerplaatsen zodat je je koffers kunt meezeulen zonder letterlijk te moeten zeulen… Ik ben perplex… het is prachtig weer!?! Halverwege de middag vraagt Rem of ik ook alvast in wil pakken voordat we naar Lazise gaan… Ècht niet!! Het is het prachtigste weer van de wereld, ik ben lekker ontspannen… Ik ga mezelf niet aan het werk zetten. Kom nou! Nee hoor, als we terug zijn… is het afgekoeld en een perfect temperatuurtje om in beweging te komen. Rem is het er helemaal mee eens. 

Rem heeft gisteravond al een tafeltje gereserveerd bij het restaurant Classique waar we vroeger ook geregeld aten. Dat is zo’n heerlijk restaurant met een hoog terras waardoor je een heerlijk uitzicht hebt op het water… gelukkig wist Rem nog hoe het restaurant heette, want het is wel vijf jaar geleden… We gaan aan het eind van de middag de stoelen en ligstoelen weer in het gareel zetten en onszelf een beetje opkalefateren en tutten. Om half zes stappen we in de auto en na een niet zo lang ritje zijn we aangekomen op de parkeerplaats en lopen we verder naar de poort van het stadje. 

Er loopt namelijk een muur langs het stadje… heel romantisch. De kinderen lopen direct voor ons uit, want ja… ze weten gelijk waar ze zijn. Er wordt van alles aangewezen en geroepen… Kirsten roept gelijk “Hier heeft Bridget een roze zonnehoedje gekregen en toen wilde ze graag het roze tasje met bloemetjes erbij hebben...” Ja, zie een 3-jarige peuter maar het tasje te weiger, terwijl we haar verplichten een hoedje op te zetten... dat weet Kirsten nog precies! 

We zien allerlei winkeltjes en lopen naar het haventje. We zien prachtige zwanen zwemmen in het water en de kinders gaan gelijk aan het water zitten… Ik probeer iets uit m’n tas te wurmen, weet niet eens meer wat, maar ik zit flink te mopperen. M’n tas is namelijk nèt te klein voor alles wat ik er in heb gepropt. Ik heb normaal gesproken zo min mogelijk bij me. Maar nu heb ik van alles in de tas zitten. Autopapieren, fototoestel, mijn porto, porto van Rem, mijn medicijnen (zeul ik altijd mee), lipgloss, sleutels en nog een bos sleutels… en dat is blijkbaar te veel voor mijn kleine witte tasje. Even later zie ik de zwanen wel heel dichtbij Kirsten en Bridget. Nu ziet het er allemaal ontspannen uit. Ik zie geen andere zwanen in de buurt en ook geen jonkies, maar zwanen vind ik, hoewel prachtige dieren, wel dieren die ik in de smiezen houdt. Met een half oog richting zwanen en de dames en een half oog richting dwarsliggende rits, ben ik blij als Kirsten en Bridget opstaan… haaa vind ik dat wel héél prettig. Pfff de rits wil gelijk dicht! 

We drinken ook nog even iets bij een terrasje… in de steeds lager staande zon… mooi is het hier. Het water is hier zo vlak, de zon spiegelt heel mooi in het water. Rem zegt ineens… kinders zullen we even nog op zoek gaan naar een mooi cadeautje voor Moederdag… Ja… roept Bridget. We lopen door de straatjes, geurige zeepwinkeltjes… kledingwinkeltjes… streekwinkeltjes… èn een winkel vol met de prachtigste tassen, sjaals, zomerschoentjes (géén hakken!!) en kleding. Allemaal in zomerse tintjes… wit, lichtgrijs en crèmetinten. Daar worden Kirsten en ik heen getrókken… Rem zegt, wil je misschien een tas waar wel alles goed in past…. Nu ja… eigenlijk wel… Bridget vind het eigenlijk maar helemaal niks, want dan weet ik wat ik krijg… Ik zeg tegen Bridget of ik dan mag aanwijzen wat ik mooi vind en dan niet ècht zelf kies… Hm… de dame vind het nog steeds helemaal niks en ineens beseft ze ook nog eens, dat er op school niets voor Moederdag gemaakt is en moet ze bijna huilen. 

Nu ik dat zo bedenk is dat ook zo. Want normaal gesproken mogen de moeders dan een paar dagen de klas niet in!!! Hm… dit vind ik wel héél sneu… Bridget is er helemaal ontdaan van. Ik vraag aan haar of ze het misschien een leuk idee vind om met mij iets te maken? Bridget kijkt dan hélemáál verdrietig… “Ik wil graag iets maken, wat je niet weet!” Ze slaat de spijker op de kop… Moederdag is natuurlijk Verrassingsdag… Gelukkig heeft Rem even later een mooie oplossing en sniekt Bridget een winkeltje binnen en ik sta met Ramon een halve straat verderop… ik weet niet eens wat voor winkeltje het is!! Top hè! 

Bridget komt met een enorme smile naar me toelopen en vraagt… “Weet je wat voor winkeltje ik binnen ben geweest?” Nee, zeg ik. “MOOI!!” zegt de dame diep tevreden. Ineens is het even voor zeven en lopen we naar het restaurant. We hebben een mooie tafel aan de rand van het terras. We kijken recht op het water in een langzaam ondergaande zon. Prachtig is het hier en het eten is heerlijk. We genieten van het heerlijke eten en kijken naar de letterlijk KLAPwiekende zwanen. Wat maken die klappende vleugels een herrie…. Echt waar. 

Na het eten gaan we nog een ijsje halen en daarna op naar de caravan om de spullen te verzamelen en in te pakken. We komen in het donker aan op de camping. De kinderen moeten gelijk tanden poetsen en naar bed… en daar hebben ze een zin in… hahaha dus niet hè. We verzamelen de spullen stoppen ze in de koffer en drie kratjes en een losse tas. En hup naar de auto, die Rem even wat dichterbij heeft gezet. Onze overburen vragen of we nog wat komen drinken… ze hebben wel alleen maar koffie… Jakkes… Rem zegt dat hij nog een Colaatje heeft staan en dat we die wel meenemen!! Binnen een uur na aankomst zit alles in de auto en lopen we naar de overburen. 

Even later zien we dat de kids feestvieren in de slaapkamer… Rem loopt er even heen… En nog geen tèl later later horen we Kirsten de voordeur op slot draaien… de smiecht. Die denkt natuurlijk ons buiten te sluiten… hahaha, maar aangezien we zoiets wel hadden verwacht van onze pubers heeft Rem de sleutel meegenomen. Ze waren namelijk nogal in een dolle bui… Na een uurtje duikt iedereen z’n bed in en komen wij gewoon via de voordeur naar binnen. Kirsten is wakker gebleven… en kijkt zogenaamd verontwaardigd… maar wel lachend uit haar inmiddels klein geworden oogjes…

Truste…….

6 opmerkingen:

  1. Geweldig !!! oh wat een geniet post....kan ik de volgende keer niet mee???...whahahahhahh!!...liefs fijn weekend van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig om jullie vakantie avonturen te lezen!!
    Ik wou er ook wel eventjes tussenuit naar Milaan of zoiets....

    Fijn weekend!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ach...:(..."morgen" naar huis!! Volgens mij zijn jullie een heel gezellig gezin, als ik die meiden en die stoere zoon van je zo samen zie lopen........tel je zegeningen!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn om te lezen dat jullie het zo geweldig hebben en genieten van elkaar,heerlijk de rok van mama aan,haha ik hield ook van verkleed partijtjes,de hakken van mijn moeder aan,lekker een dubbel geklapte voet whaha van de hakken waar ik niet op kon lopen,mijn moeders make up en zag er uit als een spook,een fijne zondag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig je filmpje trouwens,dat vergat ik nog te tikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die rok-jurk staat haar goed!! Ga je vast ooit als inspiratie gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)