woensdag 11 mei 2011

Na alle donders en onweer komt zonneschijn...


Dag vijf:… op het strand in het zonnetje liggen???.. ⁕※⁂‽ᛤᚙᚖং ৸¿※☆Ӿײַ *&^%# bij Toutatis. Ja, we hebben gisteren een film gezien van Caesar, Rome, Galië e.d.… Wat een onweer vannacht zeg!! Midden in de nacht heeft Rem nog even de stekkers van diverse oplaad MP3-spelers en E-book eruit getrokken, je weet maar nooit. De caravan trilde van de knallen in de lucht. Het stormde, het schudde en een stortbui van de jewelste… volgens mij geen strandweertje……. Ik knor weer verder… we vermaken ons vast wel prima…. 


De volgende ochtend… het is inmiddels stil, ik hoor Rem in de caravan stommelen, maar ik tuf blijkbaar weer verder als ik weer gestommel hoor en vooral gekraak (broodjes in een papieren zak). Ik steek mijn hoofd maar eens buiten de slaapkamerdeur… maar niemand te zien… ik voel een windje langs mijn blote petatters… eh ja, de deur is open… hm… blijkbaar is het buiten toch te pruimen… En ja! Rem zit met z’n dikke trui aan buiten te lezen… met de papieren zak met broodjes op tafel en verder nog niets…. Eh……. hoi… môrgen… hoe is’t buiten? 


Fripsjes, maar prima hoor, zonnetje komt zo vast wel… Hm… ik ga me aankleden, bedenk dat ik nu niet bepaald warm schoeisel bij me heb en ik bedenk hoeveel shirts ik over elkaar heen ga trekken. Want ik laat me natuurlijk niet kennen en ga NIET in een jas buiten zitten. Tuurlijk niet. Rem dekt ondertussen de tafel en roept naar de kids dat die zich ook uit het bed wurmen. Ik trek welgeteld 2 hemden aan, 2 shirts, vest, tricot sjaal om, lange spijkerbroek aan, sokken van Rem (ik heb geen sokken bij me) en m’n laagste hakken (m’n flipflops tel ik niet mee). Lenzen in, zie ik tenminste wat, en ik borstel mijn haar, lekker los is dat een warm manteltje op m’n rug…


Tijdens het ontbijt begint het al aardig op te klaren. De grijze wolken zie je uit elkaar getrokken worden, door het windje, maar dat geeft niet. Op een gegeven moment is het vóór ons helemaal weer blauw, maar de kant van de zon is nog grijs… helaas niet andersom. Maar twee uurtjes later zitten we lekker met de tafel in de zon te tekenen en te lezen. Weliswaar met vest of trui aan... maar dat boeit niet. Om een uur of twee ’s middags gaat de bikini aan!! Kijk zie je wel!! Niet aan het strand, maar wel op ons ligbedje. Kirsten en Bridget gaan ook nog even zwemmen in ‘t zwembad. 

Daarna gaan ze picknicken. Aan het eind van de middag wordt er een dekbed en strandlaken bij gepakt. Ze vermaken zich kostelijk en ik ben lekker aan het tekenen.
Even later ontdekt Bridget de vogeltjes, die hier in grote getallen rondfladderen en zo mak zijn als een schaap. Je kunt ze gewoon voeren en ze pakken af en toe zelfs een stukje brood uit je hand... maar helaas voor Bridget... niet op commando...

Rem wil vanavond barbecueën met zo’n kant en klaar pakket dat je alleen maar aan hoeft te steken. De worstjes rollen er allemaal enthousiast van af, maar het smaakt iedereen prima. Vooral Rem en Kirsten die zijn dol op barbecueën, Ramon, Bridget en ik zijn vooral dol op stokbrood, kruidenboter en pindasaus! Daarna ga ik de vaat en de vloer aanvallen. Kirsten en Bridget pakken de slaapkamer aan en Ramon doet wat hand- en spandiensten en staat z’n shirts te wassen, want het was een beetje stippelig en vegerig geworden. Het is best koud nu zo na het eten. 
We lopen alle spullen naar binnen te sjouwen en verdwijnen naar binnen en de deur gaat dicht, want er staat een frisse wind. De natte shirts worden naar binnen gehaald en aan de lamp gehangen. Je moet ze toch ergens laten!! Tijdens het tikkelateuren van deze tekst is Rem op de bank in slaap gevallen en zijn de kinders met z’n drietjes op hun kamer bezig mee te zingen met zo’n i-pod-geval op de box-geklikt en zijn ze bezig met het ontwerpen van kleding. Doordat ik bezig ben met ontwerpen, hebben ze zelf plan opgevat om zelf ook te ontwerpen… Op een Duits snif, snaf, snaffie muziekje (ik kan er niets van bakken hoor, sorry, ik zal straks eens vragen wat het èchte liedje is… kijken of het ergens op lijkt!!) galmen ze lekker mee. Even later horen we dat de kinders niet weten wie een dvd-tje mag uitkiezen… eh… hoeveelste dag is het … eh vijf… dus dan en dan hebben zus en zo gekozen dan is Ramon dus aan de beurt… we nemen nog lekker een plakje cake en genieten allemaal languit tegen elkaar aangeleund van de film.


We spreken af morgen hééééél vroeg op te staan. Kreun, steun. Om zeven uur weer, we gaan namelijk naar Venetië… dus eerst in de auto en dan met de boot…..


P.S.: wat voor liedje het nou was, géén idee, ze lieten horen waar ze naar geluisterd hadden, maar ik herkende er niets van, hahaha!

10 opmerkingen:

  1. klinkt allemaal goed daar! En Venetië.... is echt genieten! Hele fijne dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het zo leuk je vakantie verslag......fijne avond liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha lig helemaal in een deuk,ze gaat op vakantie en neemt mee: alleen hakken, de 6 jarige hier thuis wil ook alleen nog maar hakken
    en ze loopt er super goed op.
    Heerlijk zeg zo als je alles beschrijft.
    Leuk om te lezen en allemaal heel herkenbaar.
    Mijn hele jeugd gingen we elke zomer naar Garda en ik heb er zo van genoten.
    De onweersbuien s'nachts!
    Vorig jaar heb ik met mams en oudste dochter een weekendje Milaan gedaan en ook zo genoten van de etalages en mooie kleding.

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Nicole,

    zo te horen hebben jullie het prima naar jullie zin gehad. Ik vind je verhalen erg leuk om te lezen en ben benieuwd naar wat jullie nog meer beleefd hebben.

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig viel de regen 's nachts, en niet overdag (had hier de afgelopen periode ook best mogen gebeuren met al die droogte...). Tot nog toe hebben jullie het aardig naar jullie zin zo te lezen.
    En het liedje, was dat soms 'Snie Sna Snappie, Snappie Snappie Snap'? Kan me goed voorstellen dat je daar niks wijs uit wordt.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je ons laat meegenieten van je vakantie (terwijl je allang weer thuis bent!!):-). Jullie hebben tot nu toe een leuke vakantie gehad!

    Groetjes Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk om je vakantieverslag te lezen! Wat heerlijk om zo in de meivakantie even weg te gaan!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi,

    Wat een geweldig verslag heb je gemaakt zeg! Bedankt ook nog voor je tip ga de site zo eens lekker doornemen!
    Zitten jullie er nog of zijn jullie al weer thuis?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Sandra,
    We zijn al thuis hoor. Maar ik maak altijd een soort van verslagje die ik dan thuis even vanuit Word kopieer en dan de foto's ertussen zet. Vinden de kinderen en onze familie (die niet allemaal dichtbij wonen) ook heel leuk om te lezen.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat klinkt dit als een heerlijke vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)