maandag 9 mei 2011

Een lekker siëstadagje... zálig en een leuk boek!!!!

Vandaag de was gesorteerd op kleur. Wasjes draaien. Kratjes  langzamerhand legen. Vandaag ook de mail goed bekeken... Van de 150 mailtjes 25 mailtjes gelijk in de prullenbak, dat zijn nep-'bankmailtjes', AH of andere reclames e.d. Daarna een èchte mail behandeld, een bestelling. In een doos gedaan... da's wennen hoor. Factuurtje printen... kaartje zus, kaartje zo, dit en dat er bij..., jurken in dunne vloeipapier verpakken, check en dubbelcheck en dan de doos dichttapen. 


Het is nu dag twee: Hiernaast zie je ons onderkomen. We zitten dus  op een camping in een stacaravan… en het is een net “apparaat” met kleine Italiaanse bedjes, bleek na deze nacht. Want Ramon past net in z’n bed, hij is net zo groot als ik 1,68. Maar het bedje is maar ietsjes langer en ca. 60cm breed. Hij lag onder een deken en z’n voeten steken er onder uit… hahaha. Nu vindt Ramon het gelukkig geen probleem, en kan er lekker om lachen. Maar hij zei wel dat het volgend jaar wat lastiger zal zijn en dat hij dan maar in de woonkamer op de bank gaat slapen, dan kunnen zijn voeten over de bankrand heenploffen… hahaha. 


Ik moet toegeven, ja ik blijf natuurlijk wel een camping-tenteritis-tut hè. Maar alé, de douche is super ruim en met goed heet water, want in zo’n stacaravan heb je een geiser dus altijd goed warm water. Het toilet heeft gordijntjes, maar goed ook, want ondanks het “douche-glas” ben je van buitenaf héél goed te zien, hahaha. We hebben een riant terras met zo’n overkapping. De gehele camping is ingericht met laantjes met “tuintjes” en veel gras met veel mooie bomen. Het is ècht héél groen hier. Het zonnetje is lekker warm en dat is waar we voor komen toch??? Kwam er net achter dat ik m'n flipflops thuis heb laten liggen, dus hop na het ontbijt naar het winkeltje en heb een paar uitgezocht, zwarte onderkant met zilveren glitterdingen over mijn voet heen, ze lopen prima. Ik heb namelijk in drie uur onze vakantie spullen/kleding/spelletjes/boeken e.d. verzameld. In een koffer en klapkratje geploft èn... in de auto gehezen... Dus moest het een beetje snel. Ik wist wel dat ik op vakantie ging... maar íneens was het vrijdagmiddag! Oeps!


Vandaag houden we een siëstadag en blijven we lekker bij de caravan in het zonnetje. We ontbijten wat, tafel even verhuist naar het zonnetje… we lezen wat op een ligbed of op een strandlaken in het gras. 










Bridget heeft al kennis gemaakt met een buurmeisje Marlijn (of misschien schrijf je Marlein, dat weet ik even niet). Ze springt met haar buurmeisje lekker veel buiten rond. Als Marlein weggaat gaat Bridget binnen lekker een spelletje doen op haar DS-je, want haar huidje heeft na al die zon eventjes rust nodig. We halen wat boodschapjes voor het eten vanavond: Cordon bleu, worteltjes en aardappeltjes. Toe een Magnum met en zonder nootjes. 
















Vandaag heb ik een ontzettend leuk boek gelezen, ik weet niet eens of het een volwassen of een kinderboek is. Ik kwam het tegen bij het kopen van een boek voor Kirsten’s verjaardag en het leek me een leuk boek. Ik lees niet zo gemakkelijk en dat was bij dit boek in het begin wel even lastig, omdat er veel namen en tijden door elkaar lopen. Maar na een half uur wist ik hoe het zat (ik probeer toch maar weer boeken te lezen die ik niet ken, want de boeken van de afgelopen jaren komen mijn neus uit. Ik zal nooit meer zo makkelijke lezen als vroeger, maar misschien ga ik wel ietsjes makkelijker lezen, wie weet). Maar ieder geval dit boek Robijnrood - Eindeloos verliefd van Kerstin Gier is ontzettend leuk te lezen en zeker na dat half uur, (in dit boek zit achterin een lijst over de personen met een wie wat waar lijstje... ideaal voor mij!!) weet ik hoe het zit en kan ik heerlijk genieten van dit boek. Het jammere was, dat dit boek deel 1 is en ik heb alleen maar deel 1…. Potsiedikkie… ik wil verduveld graag weten hoe het verder gaat… maar ik zal moeten wachten tot ik terug ben en deel 2 heb gevonden…. en deel 3 en deel 4 etc… volgens mij is het een aardige serie. Daarna ga ik nog wat ontwerpen voor van de winter uitwerken en ineens word ik van tafel weggejaagd, want de tafel wordt gedekt voor het avondeten… 


Na het avondeten doe ik de vaat en daarna gaan we lekker theeleuten in het verdwijnende zonnetje. De kinderen gaan redelijk bijtijds naar bed... en maken er nog een feestje van... Ramon speelt voor spook, want hij wil niet op de kiek... Kirsten speelt voor zot en Bridget komt niet meer bij van het lachen en krijgt prompt de hik. Zálig relaxt dagje, om een uur of tien vallen mijn ogen alweer dicht en knor ik lekker…

4 opmerkingen:

  1. Ik heb genoten van je verhaal en kan me voorstellen hoe heerlijk jullie het daar hadden. Ik had je al gemist en me afgevraagd of je soms weer druk met farbenmix was en geen tijd meer had voor nieuwe logjes. maar gelukkig ben je er weer.
    Nog een fijne avond,
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo dat was een heerlijke vakantie ik ben heel erg jaloers als ik dat zo zie! Mooi weer leuke locatie en sta caravan!
    Hoop dat je lekker uitgerust bent en er weer tegen aan kan de komende tijd.

    Groetjes Marlies
    ps wanneer komt je nieuwe patroon uit bij FM? ik heb geen geduld meer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zo'n reisverslagje!

    Jullie hebben lekker genoten zeker?

    wij zijn ook liefhebbers van de Italiaanse campings. Er is lekker veel te doen voor de kids ook.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat klinkt dit lékker!!!!!!!*zucht*

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)