maandag 9 mei 2011

Wat een zonnetje, ook hier in Italië...

Gisteravond laat thuis gekomen van een héérlijke zonnige vakantie. Ik heb van mijn ouders begrepen dat het hier ook schitterend weer was. Super!! Rare dag vandaag, koffers en manden vol zooi, moederdag, een verjaardag (van een tante van Rem) een mailbox met ruim 150 mailtjes... en dat in één weekje tijd... Ik verveel me voorlopig toch al niet... dus eh... antwoord komt eraan!! Maar nu even wat anders... de aanloop en start van DE vakantie. De verjaardag van Kirsten was helemaal super vond Kirsten, zie mijn vorige blogberichtje. Ze is enorm verwend, ze moest alleen nog even een vrijdagochtendje naar school en dan tada... vakantie! We zijn ook nog eens óp vakantie gegaan... hieronder onze "avonturen"... Ons vertrek was, zoals je kan zien op de foto hiernaast nogal nattig, de foto is te donker, maar je ziet goed de druppels op de autoramen, verder zie je een wazige Ramon en Kirsten zitten... 


We gaan naar Italië, naar Peschiera del Garda. Vlakbij Lazise, waar we geregeld uit eten zijn geweest toen we een jaar of 5 geleden hier in de zomer waren, maar dan op een andere camping even verderop. Het was mijn eerste ervaring met een kant en klare tent met bedden op pootjes… en vanaf vorig jaar mijn laatste ervaring met dat soort tenten, Jippie! Ik ben niet heel erg geschikt voor tenten en caravans en stacaravans… Voor mij is zoiets vergelijkbaar met een héle drukke kerstmarkt vlak voor kerst en iedereen loopt voor je voeten en je kunt je kont niet keren… zoiets heb ik nu in een tent/caravan/stacaravan… Mijn zus heeft dat totáál niet… die slaapt rustig met haar gezin in een iglotentje… géén probleem. Ik zou in m’n eentje al gek worden in zo’n tentje… kan niet staan, alles rolt om, het valt, kan ik niet kwijt, raak ik kwijt… dan wil je absoluut NIET bij mij in de buurt zijn hoor, hahaha. Ach het is genetisch bepaald, mijn vader wordt ook knetter in zo’n tentje… heeft ‘ie járen na zo’n tentervaring opgebiecht… mijn moeder zei nog tegen hem… “Weet je het zeker dat wij in het kleine tentje gaan en de kids met puntjepuntjepuntje (toenmalig vriendje van m’n zus) in de grote(re) tent…” En ja dat was zijn bedoeling… hahahaha het was gelijk weer afgelopen dat gedoe op een camping. Toen ik dat verhaal van dat tentje hoorde van mijn moeder kon je mij opvegen… ik was dus niet de enige die last heeft van camping- en tenteritis! Maar toegegeven de kids vinden het op een camping helemaal super. Kunnen van hot naar her met vriendjes spelen, hebben ook snel vriendjes. Zwembad in de buurt en/of zee. Kunnen een ijsje kopen met z’n drietjes etc. Hartstikke leuk… ik heb alleen het gevoel dat ik na de vakantie gelijk weer een vakantie nodig heb… doodmoe ben ik daarna en dolblij dat de school weer begint… en dát fenomeen vind ik dus waardeloos van de camping!

Maar goed we zijn vrijdagnacht vertrokken naar Italië. Het was de bedoeling dat we om de beurt zouden rijden, maar mijn ogen vallen steeds dicht. Niet dat ik slaap, maar ik hou die kleppen niet open. Ik heb de cd van Brainpower compleet aangehoord, niet dat ik het versta, maar ik verbaasde me wel over de hoeveelheid tekst dat die man de ether inslingerd en de cd van Armin van Buuren (of Buren dat weet ik effe niet) en nog véél meer, maar ondertussen zaten mijn ogen dichtgeplakt. Rem stopte om de zoveel tijd om even uit te rusten, want aan mij had hij geen bal. Wel balen, want zo duurt de reis alleen maar langer, en dus nog vermoeiender voor Rem. We hebben om half acht ’s ochtends gepicknickt in de auto. Het was de bedoeling aan een tafeltje, maar het was véél te koud. In de koelbox hadden we van alles gestopt, inclusief de bevroren chocopasta… hahaha, die koelelementen doen het héél erg goed. Zelfs uit de pindakaas kan je ijsklontjes bikken. Om kwart voor vier ’s middags arriveerden we op de camping. We hadden net een tien kilometer daarvoor een hoosbui gehad… dus we zaten wel even te balen (niet weer zoals vorig jaar op de camping met zoveel nattigheid en vooral kou!!). Maar het klaarde gelukkig snel weer op. De auto hebben Rem en de kinders geleegd We hebben gelukkig maar één koffer, drie klapkratjes en twee plastic tasjes bij ons. Ik richt gelijk de boel in, en binnen een half uur is de auto leeg, de bedden opgemaakt en alles in de kasten verdwenen. Daarna even boodschappen gedaan in het winkeltje hier en een makkelijke maaltijd van ravioli gehaald, wat drinken en wat lekkers voor vanavond. Het was nog wat frisjes vanavond dus aten we binnen. De kinders hebben een filmpje gekeken van Alice in Wonderland, die met Johnny Depp, werkelijk onherkenbaar geschminkt en daarna plof in bed, en knorren maar.


3 opmerkingen:

  1. Het begin van de vakantie is nooit prettig. Ikzelf heb altijd vakantiestress. Hoe vroeger ik begin, hoe langer deze periode duurt. Hoe later ik begin, hoe meer manlief de stress krijg. En een autorit.... hoe herkenbaar van het dichtvallen van de ogen.

    Ik ben benieuwd naar je overige verhalen.

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh jullie zijn lekker naar Italië geweest, wat heerlijk!
    Fijn als je dan thuis komt en iedereen kan zijn eigen bedje induiken...
    Succes met alles op orde brengen...hoop dat je heerlijk bent bijgetankt!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk meis dat heb je weer gehad ...geniet nog lekker na......hele fijne week !!...liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)