dinsdag 21 juni 2011

De zoompjes!!!!!!!!

Yes, I did it!! Op Ramon z'n verjaardag zat ik rond te kijken, iedereen kwam pas om half vijf 's middags, want van Ramon was het niet exact bekend hoe laat hij thuis zou zijn, en dan eerst nog willen douchen.... Dus ik zat lekker uit te puffen van alle voorbereidingsdrukte... en ineens dacht ik... "M'n zoompjes!"...van de stoelhoezen...



Kirsten's naaimachine was door Rem al naar boven gebracht... dus ik moest even doorzetten. Hup naar boven spelden en lineaal gepakt, hup weer naar beneden... afmeten, spelden, hoezen eraf gepeuterd... verder spelden. Hup naar boven, toetsenbord opzij, machine neergeploft, stekker erin en zoeftum, gas geven. Ik zat wel even te bedenken wat voor soort stiksel ik zou doen... maar ik heb een ruime afstand genomen van de rand en daarna weer een ruime afstand de volgende stiksel...


... en ik vind het een stoer en goed gelukt stiksel... Ik was binnen 10 minuten klaar. Dat ik dat nou nooit eerder bedenk hè, dat dit soort klusjes gewoon zó gepiept zijn. Toen hup de hele handel in de wasmachine. Dat was inmiddels wel nodig en dat vind ik helemaal niet erg. Want ik heb liever dat ik ze om de paar weken de was in kieper, dan dat je ze één keer in de zoveel tijd naar de stomerij brengt.


Daarna om de stoelen heen geworsteld.... hahaha, en zoals je ziet zitten er nog plooitjes... maar die trekken nog helemaal strak. Ik ben helemaal content met m'n schone hoesjes... mèt zoom. Kussentjes uit Frankrijk van vorig jaar erbij en mijn erker-zithoekje is weer klaar voor een vers kopje thee... Wel eerst wachten tot de hoes droog is... want anders heb je een natte broek, hahaha!


Nu nog die verrekte knoopsgaten, maar ja, ik zit nog stééds te wachten op mijn naaimachine...grrrrrrrrrr!


7 opmerkingen:

  1. Nou het ziet er weer strak uit, wat een voldaan gevoel zal je gehad hebben.
    groetjes Danielle.
    Ps: Wanneer komt je farbenmixpatroon uit? Volgens mij wachten hier veel mensen ongeduldig op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouw die zijn echt geweldig mooi.
    Liefs margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er inderdaad weer erg mooi uit! En dat heb je weer snel gedaan. Volgens mij zou ik er een uur mee bezig zijn...
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, heeft dat nou zo lang moeten duren, snap er niets van...)
    Maar ze staan prachtig.
    Ik bracht mijn stoelhoes dus altijd naar de stomerij, omdat ik bang was dat het zelf niet goed zou gaan. Maar nooit echt schoon.
    Nu heb ik ze zelf gedaan op advies van de verkoopster van de winkel, en hij is nog nooit zo schoon geweest.

    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha.... heel bekend iets... uitstellen en vervolgens blijkt het dat het binnen paar minuten klaar kan zijn ;-)
    Ze zijn prachtig geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Denk dat iedere naaister daar last van heeft de meest uitgestelde klusjes gaan het snelst.
    Het ziet er heel gezellig uit met de kussens.
    Succes met wachten op je naaimachine en dan snel de knoopsgaten doen heb je dat ook weer gehad:-)

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)